• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • SpanskaFlugan
    Elake skrev 2014-10-08 22:52:49 följande:

Va? Vad ska jag kommentera kring det?

Jag skiter i vad politiker gör för fädäser tidigare i livet, och det har jag redan klargjort tidigare i tråden.

ALLA människor har lik i garderoben, mer eller mindre allvarliga. Och ska man mena allvar med att man är för en rättsstat, där man sonar sitt straff och sedan får en ny chans, så ska det gälla politiker också.

Vad som spelar roll för mig, är vad de jag röstar på faktiskt åstadkommer med min röst. Vilken talan de för för mig i riksdagen.

Du hojtade om fakta, bevis på att SD var överrepresenterade i brottsstatistiken. När bevis lades fram blev du väldigt tyst. Det tyckte jag var anmärkningsvärt. Dessutom har du inte haft samma generösa inställning till riksdagsledamöterna brott när det gäller andra partier.
  • Elake
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-09 09:54:12 följande:
    Du hojtade om fakta, bevis på att SD var överrepresenterade i brottsstatistiken. När bevis lades fram blev du väldigt tyst. Det tyckte jag var anmärkningsvärt. Dessutom har du inte haft samma generösa inställning till riksdagsledamöterna brott när det gäller andra partier.
    Nej, du ljuger lika bra som vanligt!
    Jag har aldrig efterfrågat någon "fakta" på brottsdömda politiker i riksdagen.
    Jag har påpekat DITT och nihkas extrema hyckleri när ni talar om SD som ett parti tyngt av fler "skandaler" än andra.
    När vi svart på vitt uppvisat att så inte är fallet. Plus att det  inte spelar någon roll. Därför SD är det enda partiet som gör verklighet av sin nolltolerans mot rasism.
    SD är också det enda partiet som gör verklighet av demokratin och erkännandet av Sverige som en rättsstat. Att den som sonat för sitt brott också har en andra chans efter det.
    Det klarar inte ens hycklande 7klövern av att leva upp till.
    Så sluta hyckla nu! Du gör bara bort dig själv mer o mer.
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 22:35:36 följande:
    Det är ju så att Islam är en religion som förespråkar kvinnoförtryck, det kan man inte bortse från. Kristendomen har förvisso sina lik i garderoben, men den har utvecklats med tiden, medans Islam är kvar på medeltiden. Jag har kontakt med många bra och rättskaffens muslimer som inte alls är extremistiska på det sätt SD gärna vill utmåla dem som. Men extremismen (IS, al quaida, Hamas m.m.) är ett problem och jag tror att muslimer måste lära sig vikten av demokrati och kvinnors rättigheter för att kunna bli integrerade i det svenska samhället.
    Religionen ja, men det betyder inte att människorna inom religionen är såna.
    En sak vet jag och det är att människor är i stort likadana oavsett vart på jorden vi befinner oss.
    Dom allra flesta är rätt ljummet vardagstroende, vi strävar nästan alltid efter utjämning, harmoni och balans.
    Antagligen ligger det kvar från vi var stenåldersmänniskor, om det blir för turbulent, för mycket spänningar och konflikter, för mycket spretande viljor, då kan det bli farligt för gruppen och det där tror jag finns kvar i våra gener, vi vet, vi är flockdjur vi behöver varandra, alltså anpassar vi oss  till varandra och jämkar ihop oss.
    Så gör självklart också muslimer, dom allra flesta anpassar sin tro till dom omständigheter om råder och den tid som dom lever i. 
    Och vi vet i takt med att människor får det bättre och får mer kunskap, så minskar religionens påverkan.
    Jag är övertygad om att islam kommer utvecklas på samma sätt som kristendomen
    Jag tycker man redan ser tecken på det här och var.
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 22:35:36 följande:
    Det är ju så att Islam är en religion som förespråkar kvinnoförtryck, det kan man inte bortse från. Kristendomen har förvisso sina lik i garderoben, men den har utvecklats med tiden, medans Islam är kvar på medeltiden. Jag har kontakt med många bra och rättskaffens muslimer som inte alls är extremistiska på det sätt SD gärna vill utmåla dem som. Men extremismen (IS, al quaida, Hamas m.m.) är ett problem och jag tror att muslimer måste lära sig vikten av demokrati och kvinnors rättigheter för att kunna bli integrerade i det svenska samhället.
    Du svarade aldrig på om du inte blev bekymrad när du såg hur ditt parti beter sig? 
    Kan du inte svara på det, jag vill verkligen veta hur en sd: are känner inför alla skandalerna runt sd.
  • Speakers Corner

Och så har Juholt blivit utsatt för mordhot, pga det han skrev om Söder.
    Det är lustigt det där, sd pratar om åsiktsfrihet och demokrati med stora ord,men när någon säger något som inte gillas av sd, då är det puts väck med den ambitionen,
    Då skys inga medel för att få tyst på och smutskasta den människan som vågat drista sig till att skriva något negativt.
    Hur fan ska man kunna ta ett sånt parti på allvar eller ännu mindre samarbeta med det. 

www.dn.se/nyheter/sverige/juholt-hotad-efter-inlagg-om-soder/

• SpanskaFlugan
    Elake skrev 2014-10-09 11:00:21 följande:

Nej, du ljuger lika bra som vanligt!

Jag har aldrig efterfrågat någon "fakta" på brottsdömda politiker i riksdagen.

Jag har påpekat DITT och nihkas extrema hyckleri när ni talar om SD som ett parti tyngt av fler "skandaler" än andra.

När vi svart på vitt uppvisat att så inte är fallet. Plus att det  inte spelar någon roll. Därför SD är det enda partiet som gör verklighet av sin nolltolerans mot rasism.

SD är också det enda partiet som gör verklighet av demokratin och erkännandet av Sverige som en rättsstat. Att den som sonat för sitt brott också har en andra chans efter det.

Det klarar inte ens hycklande 7klövern av att leva upp till.

Så sluta hyckla nu! Du gör bara bort dig själv mer o mer.

Du måste vara mentalt förvirrad. En bit längre upp i tråden finns en ytterst tydlig sammanställning av brott begångna av riksdagsledamöter. SD är i den sammanställning grovt överepresenterade, jag tror det rör sig om så mycket som 63 % av fallen.

Och när du börjar hävda att Sverige inte är en demokrati och rättsstat snurrar du bara in dig ännu längre i foliehatten. Du är ett praktexemplar på de som försöker få SD till någon sorts sanningssägande underdog när det står klart för alla med lite mera förnuft att det samhälle de eftersträvar är allt annat än öppet och fritt.
  • Daniel12
    Speakers Corner skrev 2014-10-09 11:58:21 följande:
    Du svarade aldrig på om du inte blev bekymrad när du såg hur ditt parti beter sig? 
    Kan du inte svara på det, jag vill verkligen veta hur en sd: are känner inför alla skandalerna runt sd.
    Jävligt tråkigt och inte minst pinsamt. Men det faktum att de är det enda riktiga oppositionspartiet i riksdagen ger en inte mycket till val.

Man får hoppas att det kommer in lite nya företrädare som har rent mjöl i påsen.

• Elake
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-09 12:35:07 följande:
    Du måste vara mentalt förvirrad. En bit längre upp i tråden finns en ytterst tydlig sammanställning av brott begångna av riksdagsledamöter. SD är i den sammanställning grovt överepresenterade, jag tror det rör sig om så mycket som 63 % av fallen.

Och när du börjar hävda att Sverige inte är en demokrati och rättsstat snurrar du bara in dig ännu längre i foliehatten. Du är ett praktexemplar på de som försöker få SD till någon sorts sanningssägande underdog när det står klart för alla med lite mera förnuft att det samhälle de eftersträvar är allt annat än öppet och fritt.
    Förstår inte att du ens orkar fara med så mycket osanning och genomskådliga flåskler.
    SD eftersträvar visst ett öppet och fritt sammhälle!
  • Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-09 15:26:08 följande:
    Jävligt tråkigt och inte minst pinsamt. Men det faktum att de är det enda riktiga oppositionspartiet i riksdagen ger en inte mycket till val.

Man får hoppas att det kommer in lite nya företrädare som har rent mjöl i påsen.
    Tack för ditt svar, på något sätt gör det mig lättad men inte förvånad.
    För jag tror faktiskt inte att dom flesta sd-röstare har samma moral och etik som partiet.
    Vad menar du med att dom är det enda riktiga oppositionspartiet, menar du just när det gäller invandringen då? 
    Eller gäller det även övriga frågor,
  • Daniel12
    Speakers Corner skrev 2014-10-09 17:10:05 följande:
    Tack för ditt svar, på något sätt gör det mig lättad men inte förvånad.
    För jag tror faktiskt inte att dom flesta sd-röstare har samma moral och etik som partiet.
    Vad menar du med att dom är det enda riktiga oppositionspartiet, menar du just när det gäller invandringen då? 
    Eller gäller det även övriga frågor,
    Inte bara invandringen, utan även kriminalpolitiken och deras ambition att återupprätta välfärdssverige som det har varit, med fungerande trygghetssystem och en sjukvård värd namnet, samt att pensionärer kommer att få det bättre.

Tänk på att 800-900 000 svenskar röstade på SD, tror du att de flesta av dem har dålig moral? I så fall är det jävligt illa ställt med vårt land. Jag tror att de flesta som röstade på dem är arbetarklass som är evigt trötta på att behöva betala skatt i ett land som hela tiden skär ner på vård, skola och omsorg och det sociala skyddsnätet och som upplever bostadsbristens och utanförskapets konsekvenser på nära håll. Samt upplever en ökad otrygghet i sina bostadsområden iom ökat våld och ökad kriminalitet. De flesta människor vill ha säkerhet och trygghet och veta att deras skattepengar inte slängs ner i ett stort avgrundshål utan går till viktiga samhällsfunktioner som är till för och gynnar var och en.

Det är inte så svårt att se logiken om man bara öppnar ögonen lite och inte bara skriver rasist i pannan på alla som ens vågar pipa något om invandringspolitiken.

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!