• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • tillklaras

Men!?

Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.

Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?

Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?

Förvirring!

Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.

Hoppas det blir frö av denna gång!:)

• NILE90
    tillklaras skrev 2014-08-27 14:02:00 följande:

Men!?

Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.

Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?

Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?

Förvirring!

Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.

Om du har ÄL tidigare så har du förmodligen BIM tidigare också. För dig borde det då vara 5-8 dagar tidigare om du innan fick ÄL på dag 14-17. 
  • tillklaras

Ja men eller hur?! Tack! Gud vad jag blev förvirrad.

NILE90 skrev 2014-08-27 14:08:41 följande:

Om du har ÄL tidigare så har du förmodligen BIM tidigare också. För dig borde det då vara 5-8 dagar tidigare om du innan fick ÄL på dag 14-17. 

• dahlia92
    Fiiaaa skrev 2014-08-27 13:47:04 följande:
    Å snälla, ha inte ångest det får mej att må dåligt. Jag fyller 33 i januari och försöker med första barnet. Om du har ångest borde ju jag snarare göra mej redo för hemmet =)
    Hahaha. Nej inte hemmet än så illa är det nog inte. :) Men grejen är att det känns inte som det var så länge sen jag fortfarande var tonåring och nu sitter jag här med sambo, hus och planerar barn. Tiden går lite för fort ibland, därav ångesten. :) Men det är väldigt kul ändå hur saker och ting kan ändras. :)
  • Pyret 85
    Det vackraste skrev 2014-08-27 11:41:50 följande:

Pyret85: När beräknar du din bim?

Jag vet inte ännu. trodde jag skulle fått ÄL igår typ men icke. så jag vet det när jag fått ÄL
  • Milie

Alltså, ursäkta mig. Men jisses vilka sexdrömmar jag har haft inatt. Var helt desorienterad då jag vaknade av att min hund slickade mig i ansiktet. Haha, åh. Det måste ju bero på att ägglossningen närmar sig, även om det är 4-5 dagar kvar till utslag på stickan.

Bebben84 skrev 2014-08-27 12:19:45 följande:
    La till dig nu :)
    Hur går det för dig med Bisolvon? Kör du tabletter?
  • Bebben84
    Milie skrev 2014-08-27 15:08:52 följande:

Alltså, ursäkta mig. Men jisses vilka sexdrömmar jag har haft inatt. Var helt desorienterad då jag vaknade av att min hund slickade mig i ansiktet. Haha, åh. Det måste ju bero på att ägglossningen närmar sig, även om det är 4-5 dagar kvar till utslag på stickan.

Hur går det för dig med Bisolvon? Kör du tabletter?
    Jo jag kör med det men märket ingen större skillnad. Du då?
  • Det vackraste

Du kan inte anv ältest när du tar pergo. De ger utslag hela tiden då.

Man brukar ta blodprov på prog en vecka efter förväntad äl för att veta om man haft det.

Du får gå på symtom när du tror äl är. Men älflyt kan minska eller försvinna med pergo.

tillklaras skrev 2014-08-27 14:02:00 följande:

Men!?

Förvirring!

• SecretlyMe

Det blev tokblankt idag :) Äl +8, bim -4/5. Testet är egentligen ämnat för att användas en dag efter bim, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna att loppet är kört.

Tempen fortsätter sjunka vilket brukar vara ett tydligt tecken för mig att jag inte är gravid. Däremot är mina bröst fortfarande ömma, vilket brukar avta vid den här tiden. Fortfarande illamående, idag stick på höger sida för att sedan mola lite på vänster sida. Huvudvärk och mycket flytningar.

Vill inte vara pessimisten i tråden men tror inte jag är gravid utan att allt bara är tillfälligheter. Testet visade ju sitt klara språk.

• Liiinis
    dahlia92 skrev 2014-08-27 13:39:50 följande:

Haha. Och jag har redan ångest som precis fyllt 22.. Hade så gärna velat ha ett barn innan jag fyller 23.. Men bara det blir ett barn under 2015 är jag nöjd. :)

Haha! Man kan visst ha åldersnoja i alla åldrar :)
Svar på tråden BIM September 2014