• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • EmmJo

Oj vad ni skriver flitigt! Försöker läsa ikapp och vill kommentera allas funderingar, men inser att det är omöjligt.. Såg att nån plussat, stort stort grattis!

Jag känner absolut ingenting, har bim den 3/9 så idag alltså en vecka kvar. Första försöket vi prövade, då mådde jag urk och mensen var nio dagar sen! Andra försöket hade jag sådana höga förhoppningar och jag ville verkligen vara gravid men mensen kom på utsatt tid! Den här gången känner jag absolut ingenting! Mådde illa häromdagen, men ja gick över så fort jag skrev om det här! Vet inte vad jag ska tro, hoppas gör jag, men ser inte så ljust ut...

• EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-27 19:21:52 följande:
    Vi som inväntar vår sena ÄL får peppa varandra lite extra :). Vi lär ju ha BIM nästan samtidigt också :)

Om en vecka kanske jag deppar lite men än så länge är det inte så farligt. Min ÄL var 3 dagar sen förra månaden så än är inte hoppet ute :)
    måste åka iväg till apoteket ikväll och köpa fler ägglossningstest för nu är dom slut så nu hoppas jag att jag inte behöver köpa mer efter detGlad
  • EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-08-27 19:21:52 följande:
    Vi som inväntar vår sena ÄL får peppa varandra lite extra :). Vi lär ju ha BIM nästan samtidigt också :)

Om en vecka kanske jag deppar lite men än så länge är det inte så farligt. Min ÄL var 3 dagar sen förra månaden så än är inte hoppet ute :)
    ja vi får följas åt och se hur det går :)
    tror också att jag kommer deppa nästa vecka om jag inte får något utslag på testen men men det är väll bara att bita ihop och försöka igen :)
  • VioloLaviose

Tjejer. Äl igår, nu räknar jag helt ärligt timmar tills jag kan testa.

Har testat positivt bim-6 en gång.

Jag har inget tålamooooood

Fördriva tiden lite? Haha vad för vagn har ni tjuvkikat på ? :)

• ammela
    tillklaras skrev 2014-08-27 14:02:00 följande:

Men!?

Jag ville testa, för skojs skull om jag fick något utslag på äl test. Och jag fick fast glad gubbe. 9 dagar efter mensstart, alltså dag 9 i cykeln! Hur är det möjligt? Jag brukar ha äl ca dag 14-17 någonting.

Jag fick ju prova Pergotime för att se om det hjälpte (är på försök 7). Är det pergotime som får mig att ägglossa så tidigt..?

Och, om jag nu har äl tidigare, blir ju mitt Bim tidigare också, eller hur var det nu.?

Förvirring!

Men skönt med äl nu. Vi gifter oss på lördag (då hade jag beräknad äl:) och på tors åker jag bort från maken ett gäng dar.

Hoppas det blir frö av denna gång!:)

Vi har väl typ samma cykel du och jag, jag har beräknad ägglossning på lördag, fick ägglossningsflytningar i dag och även liten antydan på ägglossningstest. Beräknad BIM 13/9

Är på ett sätt glad att kroppen gör dom den brukar, ägglossning, mens osv som en klocka eller ja, hoppas på ägglossning iaf. Kommer få panik om kroppen börjar ändra sig mitt i alla gradivitetsstress ändå.

Jag och sambon pratar om att gifta oss också, förlovade oss förra hösten. Första tänken va att vänta till efter bäbis men vi vet ju inte alls om det tar en månad eller 2 år innan nått kanske händer så nu kanske det blir bröllop ändå nästa år :) lite annat att fokusera på också, kul!
  • Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-08-27 19:45:57 följande:
    ja vi får följas åt och se hur det går :)
    tror också att jag kommer deppa nästa vecka om jag inte får något utslag på testen men men det är väll bara att bita ihop och försöka igen :)
    Köper du CBs rosa eller lila tester?

Jo tyvärr är det ju så. OM den uteblir så for man deppa ihop en liten stund men sen köra på mot en ny månad! Men vi följs åt och peppar varandra :)
  • Krishna
    ammela skrev 2014-08-27 19:51:18 följande:
    Vi har väl typ samma cykel du och jag, jag har beräknad ägglossning på lördag, fick ägglossningsflytningar i dag och även liten antydan på ägglossningstest. Beräknad BIM 13/9

Är på ett sätt glad att kroppen gör dom den brukar, ägglossning, mens osv som en klocka eller ja, hoppas på ägglossning iaf. Kommer få panik om kroppen börjar ändra sig mitt i alla gradivitetsstress ändå.

Jag och sambon pratar om att gifta oss också, förlovade oss förra hösten. Första tänken va att vänta till efter bäbis men vi vet ju inte alls om det tar en månad eller 2 år innan nått kanske händer så nu kanske det blir bröllop ändå nästa år :) lite annat att fokusera på också, kul!
    Åh vad kul att ni ska planera giftemål :) Jag har stora drömmar för mitt (vårat) bröllop när det nu blir. Det är alltid kul att drömma :)
  • Fjällsippa
    EmmJo skrev 2014-08-27 19:26:16 följande:

Oj vad ni skriver flitigt! Försöker läsa ikapp och vill kommentera allas funderingar, men inser att det är omöjligt.. Såg att nån plussat, stort stort grattis!

Jag känner absolut ingenting, har bim den 3/9 så idag alltså en vecka kvar. Första försöket vi prövade, då mådde jag urk och mensen var nio dagar sen! Andra försöket hade jag sådana höga förhoppningar och jag ville verkligen vara gravid men mensen kom på utsatt tid! Den här gången känner jag absolut ingenting! Mådde illa häromdagen, men ja gick över så fort jag skrev om det här! Vet inte vad jag ska tro, hoppas gör jag, men ser inte så ljust ut...

Vi har BIM samtidigt och jag känner inte heller nånting som jag tror skulle kunna tyda på något. Lite ömma bröst, men det brukar jag ha mellan äl och mens. Jag är så inställd på att det inte blev något (hänger på er pessimister;) så nu vill jag bara att tiden ska gå så vi kan köra på igen. Suck vad dagarna går långsamt.
  • Det vackraste

Då är du som mest fertil nu och det är nu ni ska satsa. :D Antagligen äl inom 2-3 dgr max.

mrshellstrom skrev 2014-08-27 19:20:15 följande:

Dag 20, starka streck på ältesterna men inte tillräckligt ännu.

Tog ett sånt digital dubbel tjohej från cb idag innan jag såg att man ska ha morgonurin. ;) den visade bara en tom ring såklart.

Nu märkte jag dock; läs ej om du är känslig; att jag fick en tjock, vitgul flytning på pappret som gick att dra ut hur långt som helst. Även lite småhugg i magen. Äl på gång kanske? :)

Vill så gärna hoppas att det lyckas efter ett ma i maj och mf nu i augusti.

Vad tror ni om bilden? :)

Svar på tråden BIM September 2014