• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Universum

Hej!

Tänkte följa denna tråd. Jag och min sambo är inne på försök 2,första barnetoch jag är 27 år. Kände mig lite misslyckad då inte försök 1 fungerade :(

Har beräknad bim 20/9 och äl 6/9. Började med ägglossningstestet och cb digital som visa glad-blinkande-gubbe imorse vilket käns väldigt tidigt? Någon som har koll på äl-tester? Vet att man har som mest chans att bli gravid när den glada gubben inte blinkar.

• fruannie
    SecretlyMe skrev 2014-08-27 22:26:57 följande:

Ja, tar det sig inte denna gång hinner jag med en till bim i september :) om nu inte cykeln vill vara på 30 istället för 28, som den kan göra ibland.

Lite kort i minnet, men har nån provat/provar Apiforce?

Testade apiforce denna cykel från mens till en dag efter äl. Märkte inte nån större skillnad o äl var exakt på dagen i cykeln. Hade en väldigt Molvärk vid äl dock som jag inte känt förut. Får se om de fungerar eller ej.

Om inte så ska ju apiforcen även hjälpa mot PMS så nåt gott kanske den gör, om de så är bebis eller mildare PMS :)
  • Stokke

Oj, jag fick jätte ont vid äl när jag åt de tabletterna. Kunde knappt sitta på jobbet, att ha sex var rena smärtan. Kände hur äggstockarna gjorde ont. Har aldrig känt så stark äl tidigare, dock fick jag länge cykel. Förra månaden hade jag bara 26 dagar. Fick äl smärta på dag 14 och 15. Glad gubbe båda dagarna. Vi hade sex båda dagarna.
    Igår var maken borta och kommer hem ikväll, enligt monitorn har jag fortfarande hög fertilitet, så ikväll måste vi hinna med att sexa.

Innan utslagen på äl Stickan så hade vi bara sex dag 12 i cykeln. Och dag 7 pga att maken reser med jobbet.

• Bebben84
    Universum skrev 2014-08-27 22:59:45 följande:

Hej!

Tänkte följa denna tråd. Jag och min sambo är inne på försök 2,första barnetoch jag är 27 år. Kände mig lite misslyckad då inte försök 1 fungerade :(

Har beräknad bim 20/9 och äl 6/9. Började med ägglossningstestet och cb digital som visa glad-blinkande-gubbe imorse vilket käns väldigt tidigt? Någon som har koll på äl-tester? Vet att man har som mest chans att bli gravid när den glada gubben inte blinkar.

Du kommer nog få tidigare ÄL och BIM då :). Blinkande gubben betyder stegring så du är i din fertila period nu :)
  • NILE90
    VioloLaviose skrev 2014-08-28 07:00:57 följande:
    Förresten, är det någon som äter folsyra?

Inte rena folsyratabletter men Mitt Val kvinna som innehåller folsyra äter jag. :)
  • Emmissara

Jag äter inte heller rena folsyratabletter utan jag äter apoteket kvinna tabletter
  • EmmJo

Jag äter folsyra jag
  • EmmJo
    Fjällsippa skrev 2014-08-27 19:57:05 följande:

Vi har BIM samtidigt och jag känner inte heller nånting som jag tror skulle kunna tyda på något. Lite ömma bröst, men det brukar jag ha mellan äl och mens. Jag är så inställd på att det inte blev något (hänger på er pessimister;) så nu vill jag bara att tiden ska gå så vi kan köra på igen. Suck vad dagarna går långsamt.

När tänkte du våga testa? Jag ska nog försöka hålla mig till den 3:e...
  • Det vackraste

Tänkte prova nästa cykel. Om inte annat hjälper det nog mot pms. Nån mer som har pms? Jag känner av det mest ca 7-10 dgr efter äl, är väl då progesteronet är som högst.

SecretlyMe skrev 2014-08-27 22:26:57 följande:

Ja, tar det sig inte denna gång hinner jag med en till bim i september :) om nu inte cykeln vill vara på 30 istället för 28, som den kan göra ibland.

Lite kort i minnet, men har nån provat/provar Apiforce?

Svar på tråden BIM September 2014