• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • dahlia92
    Liiinis skrev 2014-08-26 21:31:18 följande:
    Precis likadant här :) vi har inte berättat för någon att vi försöker skaffa barn så det är skönt att kunna skriva av sig här :)

Verkar som att vi kommer ha BIM ungefär samtidigt :) känns som en evighet tills dess.
    Min syster vet men hon orkar inte höra mitt tjat :) Ja det är jätteskönt verkligen.

Ja fy det är väldigt långt kvar. :/ Hoppas på att min mens är slut imorn. Har beställt nya äl-test som borde komma imorn med så är jag redo för denna månaden. :)
  • Peeernilla

Kan nån lägga till mig i listan? Kan inte göra det från mobilen :( bim 12/9, 26 år andra barnet, första försöket! :) tack på förhand!

• Liiinis
    dahlia92 skrev 2014-08-26 21:54:27 följande:

Min syster vet men hon orkar inte höra mitt tjat :) Ja det är jätteskönt verkligen.

Ja fy det är väldigt långt kvar. :/ Hoppas på att min mens är slut imorn. Har beställt nya äl-test som borde komma imorn med så är jag redo för denna månaden. :)

Här är det bara första dagen av mensen...seeeeegt! Ska försöka att inte tänka så mycket den här månaden :) får se hur jag lyckas med det :P
  • lnzmra

Ni som är runt äl nu hur mår ni?

Jag fick positivt äl test igår på dag 12, idag efter vi myst så fick ja en liten blödning som likna en nidblödning, någon son fått liten blödning i samband med ägglossning?

• Bebben84
    lnzmra skrev 2014-08-26 22:19:03 följande:

Ni som är runt äl nu hur mår ni?

Jag fick positivt äl test igår på dag 12, idag efter vi myst så fick ja en liten blödning som likna en nidblödning, någon son fått liten blödning i samband med ägglossning?

Jag bör ha ÄL om ca 2 dagar och har just nu endast molvärk. Jag får alltid en liten liten blödning runt ÄL, verkar vara rätt vanligt. Den är precis som du beskriver som typ en nidblödning.
  • lnzmra
    Bebben84 skrev 2014-08-26 22:57:47 följande:
    Jag bör ha ÄL om ca 2 dagar och har just nu endast molvärk. Jag får alltid en liten liten blödning runt ÄL, verkar vara rätt vanligt. Den är precis som du beskriver som typ en nidblödning.
    Jag har haft molvärk med nu i två dagar samt denna blödning..

Aldrig tidigare haft så tydligt, beror kanske på att man varit gravid tidigare?
  • Pyret 85

Jag plussade på ÄL+10/BIM-5 men det var sååååå svagt. Tog ett CB digital på ÄL+11 och då visade den 1-2 veckor.

Nästa gång ska jag inte berätta för en endaste innan jag gått förbi v.12. Det var det jobbigaste nu. Hade inte sagt det till så många, bara de närmsta, men just att behöva berätta att det blev mf var jättejobbigt.

Kom på att jag nog måste ringa min BM och avboka min inskrivning.

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-26 21:30:24 följande:
    Är lite nervös faktiskt! Ligger med "mensvärk" nu, jag hoppas det är positivt.. I övrigt försvann mitt 5 dagars illamående efter middagen ikväll, har istället huvudvärk och är supertrött nu. Tack för tummarna, vi hörs imorgonbitti :) Vilka är dina symtom nu so far? Kram

Svag molande värk, speciellt på kvällarna. Finnar på hakan, brukar inte få det förrän 1 dag innan mens. Inga onda bröst, trots att jag brukar ha det från ÄL+2 till BIM-2. Ena bröstet har börjat ömma liiiite igår, och idag var bröstvårtan väldighet mycket ljusare rosa än vårtgården. Sticker till i brösten lite då och då. Samma där nere, stickande känsla.
  • NILE90
    lnzmra skrev 2014-08-26 22:19:03 följande:
    Ni som är runt äl nu hur mår ni? Jag fick positivt äl test igår på dag 12, idag efter vi myst så fick ja en liten blödning som likna en nidblödning, någon son fått liten blödning i samband med ägglossning?

Nidblödning får du när ägget fäster i livmodern mellan dag 5-10. Så det kan ju inte vara en nidis om du precis ska ha ÄL.
  • VioloLaviose

Åh nej... Vår yngsta var ledsen igårkväll och hade ont i magen. Det blev alltså inget där vår del. :( :(

Är det lönt att greja ikväll?

Svar på tråden BIM September 2014