• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2015-03-27 04:38:22 följande:

52 cm

4010 gr

27 mars kl 00:46

Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!

Förlossningsberättelse kommer senare!

Grattis! Vilken fin bild :)
  • Lilj3

Efter en hemskt gnällig gårdag och natt till igår fick vi äntligen en bra natt. Han sov gott vid mitt bröst mellan 21-02.30(!!) och jag likaså. Vaknade, åt och sov i sitt babynest till klockan 6. Och nu sover han igen så jag kan äta frukost i lugn och ro. Känner mig riktigt utvilad! En promenad hade suttit fint nu om det inte hade varit äckligt snöslask ute.

• Lilj3
    tovemaja skrev 2015-03-27 10:31:37 följande:

En månad idag!

Vilken sötnos!
  • Lilj3

Valter har börjat ge riktiga svarsleenden nu. Allt gnäll och skrik är som bortglömt när man får ett tandlöst litet flin <3

• Lilj3
    tovemaja skrev 2015-03-27 11:28:02 följande:

Längtar tills Folke ler medvetet! När började Valter med det?

I slutet av förra veckan, runt hans 1-månadersdag. Sen har det bara blivit mer och mer under den här veckan. Hoppas du inte behöver vänta länge till :)
  • Lilj3
    Mimipig skrev 2015-03-27 23:33:12 följande:

Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.

Stort grattis!
  • Lilj3
    Nixe skrev 2015-03-28 10:51:35 följande:

Firade att vi klarat oss hemma ien vecka med ett litet glas champagne igår. Genast ska en barnlös och ganska avlägset bekant kommentera att hon förväntar sig stt det var alkoholfritt. Alltså, jag har lusläst Livsmedelsverkets sida och Adam hade ätit innan och fick tidigare urpumpad mjölk efter. Ingen blev det minsta påverkad och jag sköljde ner mitt glas med en halvliter vatten. Är jag världens sämsta mamma nu? Jag har inte tänkt dricka alls typ under amningen men detta var bara för att fira lite extra. Less jag blir :-/

1-2 glas 1-2 gånger i veckan är okej enligt livsmedelsverket. Onödig kommentar av den bekanta tycker jag, du drack ju inte flera glas starksprit direkt. Du är verkligen inte världens sämsta mamma!
  • Lilj3

Måste få beklaga mig lite. Varit vaken med V 3 timmar inatt. Vid 5 petar jag på sambon några gånger för att han snarkar så jag inte kan sova. Han blir sur och snäser åt mig att han inte kan göra något åt att han snarkar och att jag inte fattar nånting. Sen ringer hans larm vid 06.10. Han snoozar 8 gånger och vrålsnarkar där emellan. Till slut kör jag upp honom ur sängen och han säger att det är mitt fel att han inte orkar gå upp när väckarklockan ringer, eftersom jag har petat på honom under natten. Och nu kan jag inte sova för att jag blev så less :(

• Lilj3
    tovemaja skrev 2015-03-30 09:08:50 följande:

Men va är hans problem? Förlåt men det låter okänsligt! Kan han inte sova i gästrum/soffa tills han kollat upp vad han kan göra åt snarkandet? Kram

Han har nåt ännu oidentifierat problem med luftvägarna som jag tror gör att han snarkar mer än vanligt just nu. Har precis påbörjat en utredning om vad det kan vara. Men inte är det rättvist att jag ska behöva störas av både bebis och gubbe på nätterna, än mindre behöva ta emot gnäll från honom för att jag stör hans nattsömn! >:/ Men det har även han förstått nu efter ett mindre sammanbrott från mig nu på morgonen. Får nog bli soffan för honom ett tag nu, för husfridens skull.
  • Lilj3
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:45:58 följande:

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

Grattis! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?