• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-04-28 19:41:06 följande:

Kan tyckas att Selina borde vara riktigt jäkla trött nu.. Hon har varit vaken heeela dagen förutom nån minuts sömn här och där.. och dessutom har vi ju varit vaken väldigt mycket inatt. Men ICKET att hon somnar! Idag har hon överhuvudtaget inte varit nöjd ens en kort stund om jag inte ammat.

Hoppas att hon sover förbannat bra (och länge) när hon väl somnar!

Sånt där blir man ju helt knäckt av. Hoppas hon somnar snart! Tror alltid att Valter ska vara riktigt trött på kvällen efter såna dagar men ofta är de kvällarna ännu värre än vanligt. Eller så upplever jag de bara som värre eftersom man inte fått nåt andrum under dagen.
  • Lilj3
    ebe91 skrev 2015-04-28 21:37:37 följande:

Jag blir tokig på min sambo. Han har typ 2 minuters tålamod med Bosse, sen dumpar han över han på mig. Och då har vi ändå en väldigt snäll son. "Han vill nog ha mat" är allt han säger, men det är det nästan aldrig. Bosse vill bara att man ska ändra läge, prata med han etc men är som att min sambo inte vill eller orkar. Idag har jag tvättat (har tvättstuga - har tillomed tagit med Bosse ner i källaren), lagat middagen, plockat undan både efter maten o i hela lägenheten samtidigt som jag roat Bosse samt nu efter att jag sövt han. Visst, sambon var ner 1 gång tidigare (på tvång) i tvättstugan, men annars har han hela kvällen suttit vid datorn och sett när folk streamar då dom spelar..... Höll på att plocka lite mer nyss (hinner ju inte plocka speciellt mkt under dagtid så det blir alltid på kvällen när jag lagt Bosse), ber sambon hämta det sista i tvättstugan, när det gått 20 min o han fortfarande inte rört sig från datorn säger jag åt han igen, till svar får jag "jaha, tyckte du sa att du skulle gå o hämta det" ?! Som om jag inte redan gjort nog. Jag fattar att han är trött efter jobbet, men det är inte lätt o ta hand om ett spädbarn heller (han sa förövrigt för ngn dag sen att han tyckte det var rätt skönt att få åka o jobba så han vet hur mycket det kan vara på dagarna). Åh. Varför kan han inte bara erbjuda sig o hjälpa till? Är första gången nu ikväll jag får sätta mig ner i lugn o ro, medan han suttit i princip sen han kom hem...

Åh jag känner igen mig så mycket i det där. Min sambo tror att om V inte ligger lugnt och stilla i hans famn eller på bröstet tror han det betyder matdags. Som tidigare ikväll När V var hos honom och stånkade och fäktade med armarna. Jag sa "jag tror han vill rapa" men min sambo lyssnade inte och lämnade honom till mig. Satte lillen upp i mitt knä och mycket riktigt kom en rap.

Visst, han har inte haft lika mycket tid att lära sig att tyda alla signaler eftersom han jobbar, men desto större anledning att anstränga sig lite när han väl är hemma kan man ju tycka.
  • Lilj3

Igår var en bra dag. Valter var nöjd hela dagen och stor del av kvällen för en gångs skull. Han sov mellan 12-15 och sov även en timme i bärselen senare när vi var ute på promenad. Han somnade lite för sent på kvällen för min smak men det gjorde inte så mycket eftersom han var glad. Jag fick till och med äta både middag och efterrätt i fred medan han låg och sprattlade på sin lekfilt. Sen somnade han vid 22.30 och sov ända till 6 utan matuppehåll. Sen låg vi i sängen och gosade, ammade och sov från och till fram till 9. Önskar att det kunde vara så varje dag!

• Lilj3
    septemberbarn08 skrev 2015-05-01 13:12:05 följande:

Hon somnade före 22 och sov ända till 4.20.. höll på att trilla av soffan när jag såg hur länge vi sovit! Och sen verkar det som att ju bättre hon sovit på natten desto bättre sover hon under dagen. Nu har hon sovit två timmar tex och jag har hunnit hur mycket som helst:)

Någon mer än jag som haft problem att ta sig in på familjeliv idag? Det är först nu jag tar mig in här, tidigare gick det inte alls:/

Appen ni använder för att se utvecklingssprången, vad hette den? Är det den som kostar 13kr (nånting)?

Härligt att ni fick sova så länge! Valter sov ju också länge inatt och har snart sovit 3 timmar nu igen. Hoppas att de är pigga och glada när de vaknar!

Jag har också haft problem att ta mig in på fl till och från idag.

Appen heter the wonder weeks, kostar 19 kr på app store tror jag.
  • Lilj3

Usch. Idag är en såndär dag då jag bara vill vrida tillbaks tiden till livet utan bebis för en stund, krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet. Natten har gått bra men det ösregnar ute, jag luktar svett och kräk, det är kallt i lägenheten, Valter är gnällig och allt känns bara allmänt hopplöst och trist. Hoppas ni andra får en bättre dag!

• Lilj3

tovemaja: Vi får hoppas på en bättre dag imorgon. Det hade nog känts lite lättare om vädret var mer inbjudande till barnvagnspromenad. Hatar att känna mig instängd i den här lägenheten!

Septemberbarn: Låter ju underbart att äntligen kunna tänka och känna så. Jag försöker oftast tänka att det går över och att det kommer bättre dagar, men vissa dagar känns det bara som jag och V är helt osynkroniserade. Men troligtvis skulle jag sakna ihjäl mig om han försvann bara i nån timme.. Dubbla känslor.

Enligt Wonder Weeks-appen befinner han sig i ett utvecklingssprång nu så det kan ju vara det som spökar lite.

• Lilj3
    Mildamilda skrev 2015-05-05 18:10:08 följande:

Klipper ni naglarna? Eller river, filar? Jag vågar inte klippa.

De senaste tre veckorna har jag klippt med en liten sax med lätt böjda blad som jag köpte på Apoteket. Innan filade jag bara. Vågar mig dock bara på att klippa när han sover, annars skulle det väl bli ett blodbad utan dess like :P
  • Lilj3

Vilka söta bebisar alla har! Idag vaknade jag upp till en nöjd och pratglad liten kille. Eftersom han verkade så nöjd passade jag på att bada honom. För första gången verkade han tycka om det och sparkade glatt med benen i vattnet. Inte ens när jag tog upp honom blev det ledsna miner.

Tycker era små om att bada?

• Lilj3

Nu har jag lagt mig i badkaret och stängt dörren om mig. Härligt! Senast jag låg här var det en stor mage som stack upp ur vattnet.

Rensade bort alla bodys och pyjamaser i storlek 56 idag (borde jag gjort för flera veckor sen egentligen) och blev lite sentimental.

En sak jag funderar och har lite lätt panik över är det här med dop/namnceremoni. Ofta känner vi för att bara strunta i det men samtidigt tänker jag att det skulle vara lite kul ändå. Dop i kyrka går bort för vår del så det blir väl kanske nån sorts namnkalas. Berätta gärna hur ni har tänkt, vilka ni ska bjuda osv.

• Lilj3

Tack för att ni delat med er om era tankar kring dop och namnkalas. Just nu lutar det åt att det inte blir något. Känner mig ganska opepp på att styra upp något, och att överlåta planeringen till sambon är ingen idé, för då kommer det inte hända något.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?