ebe91 skrev 2015-04-28 21:37:37 följande:
Jag blir tokig på min sambo. Han har typ 2 minuters tålamod med Bosse, sen dumpar han över han på mig. Och då har vi ändå en väldigt snäll son. "Han vill nog ha mat" är allt han säger, men det är det nästan aldrig. Bosse vill bara att man ska ändra läge, prata med han etc men är som att min sambo inte vill eller orkar. Idag har jag tvättat (har tvättstuga - har tillomed tagit med Bosse ner i källaren), lagat middagen, plockat undan både efter maten o i hela lägenheten samtidigt som jag roat Bosse samt nu efter att jag sövt han. Visst, sambon var ner 1 gång tidigare (på tvång) i tvättstugan, men annars har han hela kvällen suttit vid datorn och sett när folk streamar då dom spelar..... Höll på att plocka lite mer nyss (hinner ju inte plocka speciellt mkt under dagtid så det blir alltid på kvällen när jag lagt Bosse), ber sambon hämta det sista i tvättstugan, när det gått 20 min o han fortfarande inte rört sig från datorn säger jag åt han igen, till svar får jag "jaha, tyckte du sa att du skulle gå o hämta det" ?! Som om jag inte redan gjort nog. Jag fattar att han är trött efter jobbet, men det är inte lätt o ta hand om ett spädbarn heller (han sa förövrigt för ngn dag sen att han tyckte det var rätt skönt att få åka o jobba så han vet hur mycket det kan vara på dagarna). Åh. Varför kan han inte bara erbjuda sig o hjälpa till? Är första gången nu ikväll jag får sätta mig ner i lugn o ro, medan han suttit i princip sen han kom hem...
Åh jag känner igen mig så mycket i det där. Min sambo tror att om V inte ligger lugnt och stilla i hans famn eller på bröstet tror han det betyder matdags. Som tidigare ikväll När V var hos honom och stånkade och fäktade med armarna. Jag sa "jag tror han vill rapa" men min sambo lyssnade inte och lämnade honom till mig. Satte lillen upp i mitt knä och mycket riktigt kom en rap.
Visst, han har inte haft lika mycket tid att lära sig att tyda alla signaler eftersom han jobbar, men desto större anledning att anstränga sig lite när han väl är hemma kan man ju tycka.