• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-03-24 07:35:51 följande:

Är då avundsjuk! Fattar inte vad grabben håller på med? Han sover nästan 3 timmar i streck första passet men sedan vaknar han VARJE timme?? Som mest blir det 1,5 timmar men oftast en. Suck! Han sover i sitt babynest halva natten i alla fall.sovit bättre än igår! Alltid något!

Ni som liggammar, hur gör ni med rapningen? Folke somnar ju oftast mitt i en amning och det känns fel att väcka honom då... Men å andra sidan får han ont i magen och kräks då istället.. Så kluven.

Har samma problem. Försöker jag rapa honom vaknar han oftast till och har svårt att komma till ro igen, om jag inte ger honom bröstet igen = ond cirkel där varken han eller jag får sova. Därför brukar jag låta honom sova om har somnar, känns som det minst dåliga alternativet.
  • Lilj3
    laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Grattis! :)
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-03-24 08:51:46 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam! Hur mycket sover din bebis?

Det varierar ganska mycket från dag till dag. Mellan 15 til 20 timmar per dygn skulle jag tro. Oftast somnar han för natten vid 20-21 så då passar jag på att lägga mig också, sen vaknar han ungefär 3-4 gånger för mat/blöjbyte fram till vi går upp vid 7. Längre än 5 timmar i streck har han nog aldrig sovit tror jag och det har nog bara hänt ett par gånger.
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-03-25 14:11:45 följande:

Idag är jag världens sämsta mamma! Folke bara gnäller eller skriker idag, så fort han inte äter... Och sover gör han bara i vagnen så jag inte kan sova när han gör det. Så han skriker, jag gråter och det känns som att han verkligen inte tycker om mig! Jag VET att det är övergående men man blir så ledsen och frustrerad. Vill inte vara ensam med honom mer för är rädd att jag inte ska orka! Skönt att mamma kommer idag och stannar till söndag! Och skönt att Joel jobbar 4 dagar/vecka nu istället för 5!. Någon mer som känner igen sig?

Jo såna dagar känner jag igen. Ofta när vi har haft besök eller att han har blivit överstimulerad på annat vis, eller så har han ont i magen. Det är inte alltid lätt att veta vad som är fel, det är ju så mycket som händer i deras små kroppar. Men att han inte tycker om dig tror jag inte en sekund på :). Skönt att din man bara ska jobba 4 dagar/vecka iaf, blir lite avundsjuk!
  • Lilj3
    LillLouise84 skrev 2015-03-25 14:02:42 följande:
    Walter är en rejäl biff på 4260 gram och 54 lång.
    Mycket fint namn måste jag säga. ;) Ungefär lika stor som min Valter är nu. 4150 gram och 54 lång var han vid dagens bvc-besök, 4 veckor och 3 dagar gammal. Men han hade gärna fått väga lite mer när han föddes.
  • Lilj3

Napptips om det finns fler med snuttiga och nappkräsna bebisar; Pigeon!

Lillkillen har ratat alla andra nappar jag försökt med men dessa stannar i munnen ganska länge utan protester. Sugdelen är utformad så att de ska använda samma sugteknik som på bröstet. Kanske finns fler liknande nappar, men mina bröstvårtor tackar för att jag har hittat en sort som fungerar iaf.

• Lilj3
    Kpax skrev 2015-03-26 10:16:10 följande:

Tack! Jag ska prova dem. Finns de i någon fysisk butik eller beställer man?

Vet inte om de finns i fysisk butik. Jag beställde från babyland och hade dem i brevlådan dagen efter. Får trixa lite och vara ganska bestämd och envis med dessa också men de funkar betydligt bättre än med de "raka" nappar jag provat. Hoppas de kan fungera för er också.
  • Lilj3
    Misty W skrev 2015-03-26 15:19:41 följande:

Förstår precis! Man måste ha koll!

Inatt har Elton käkat som en häst & tyckte även att det var en super ide att ligga vaken å låta, böka & sjunga mellan typ 03-05.. Zzzz

Låter nästan som min natt. Valter låg och grymtade som en liten gris mellan 02-05 varvat med små missnöjesljud följt av en bajsblöja. Nu är jag helt slut och ville passa på att sova middag men då tyckte nån granne att det var hög tid att ta fram hammare och spik!

Att bebis ska kvävas av sina egna spyor är jag dock inte så orolig för. På BB sa de att det är ovanligt eftersom spädbarn till skillnad från vuxna har en reflex som ska förhindra det.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?