BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hur mycket blöjor och kläder ska man packa ner för 2-3 dygn? Brukar bebisen behöva byta en massa? Ju närmre förlossningen jag kommer desto mer oförberedd känner jag mig :P
Hur mycket blöjor och kläder ska man packa ner för 2-3 dygn? Brukar bebisen behöva byta en massa? Ju närmre förlossningen jag kommer desto mer oförberedd känner jag mig :P
Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!
Tänker peppa dig lite och tala om att jag kände mig RIKTIGT nere och ur fas en tisdagkväll innan jag gick och la mig och vid halv ett på natten startade värkarna.. det var inför senaste förlossningen:) hoppas det är likadant för dig så bebis kommer snart;)
Jag hörde också knäppande ljud i magen mot slutet av graviditeten och nu när han är ute har jag hört samma knäppande ljud från hans leder, framförallt i axlarna. Så jag att det var det jag hörde från magen. :)
Hur känns det nu då?? Säg att det är värt all smärta ;)
Håller tummarna för dig idag lilllouise! Hoppas det drar igång på allvar!
Ang. Amningsnappen.. Är verkligen ingen expert och kan inte rekommendera sort eller storlek. Köpte min på jollyroom tror jag och jag är mer än nöjd! Jag vet också att man inte ska använda den gör ofta osv... Men såååå skönt att ha i nödfall som i natt!
Ha en fin dag!
Så spännande att det börjar hända lite här nu. Hoppas starkt på minst en till bebis i tråden innan helgen! :)
I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt.
Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt.
Har det hunnit bli några fler bebisar?
Lycka till Kpax! Och stort grattis till Ebe91!
Grattis till alla fina bebisar!
Vår lilleman är redan 17 dagar, dagarna går helt galet snabbt nu. Imorgon är det BVC- besök nummer 3. Hoppas på att han väger en bra bit över 3 kg nu! Födelsevikten var 2875 gram och amningen strulade lite i början så han gick upp för lite. Men han känns mycket tyngre och tycker att alla kläder passar bättre nu, så jag är hoppfull.