• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-01-25 19:27:28 följande:

Buhuuuu! Upptäckte just bristningar på brösten, ganska många, under vårtan liksom. Inga på magen än men det är väl bara en tidsfråga nu då?! Jag som gillar mina boobs!! Jaja... Bara att acceptera!

Hur går det på bristningsfronten för er?

Har fått massa fula bristningar på brösten, mest på sidorna och lite under bröstvårtorna. Gillade mina bröst innan graviditeten men nu känner jag inte igen dem alls. Men det är smällar man får ta antar jag. Magen och resten av kroppen har klarat sig bra hittills, hoppas att det förblir så.
  • Lilj3

Angående kommentarer och klappar på magen har jag klarat mig ganska lindrigt undan. Den enda som klappar mig på magen ibland är svärmor, men det är ok. "Hej tjockis" får man ju också höra ibland. När jag var på julbord med jobbet i ca vecka 25 var det en kollega som tyckte att jag var såååå stor och hon hade minsann sett ut att vara i sjätte månaden när hon var i nionde osv. Visste inte riktigt hur jag skulle reagera just då, blev lite ställd. Först senare på kvällen när jag kommit hem blev jag lite irriterad.

• Lilj3
    SvanE skrev 2015-01-25 20:33:00 följande:

Fick en liknande kommentar när jag var i v.28, en kompis sa då att jag var lika stor då som när hon skulle föda!? Jag har haft tur med en lagom mage som jag vet inte är speciellt stor, blev riktigt irriterad jag också. Fick lyssna till hur jobbigt det var för henne med kommentarer om hur liten hennes mage var jämt. Ville snäsa av och säga att det minsann inte är roligt för alla att höra att man är stor heller :/

Det är konstigt det där med vissa kvinnor som ska påpeka magstorleken och jämföra med andra eller sig själva. De borde veta bättre tycker man, speciellt om de själva varit gravida och därmed borde veta att det kan vara ett känsligt ämne. Det är ju oftast inte illa menat, men känns så klumpigt och onödigt att kommentera om man inte har något snällt att säga. Jag gillar min mage iaf, oavsett om andra tycker att den är för stor eller för liten. :)
  • Lilj3

Nu händer det grejer! Ställde mig upp i morse och det började rinna vad jag först trodde var kiss mellan benen. Men när det fortsatte rinna utan kontroll så började jag misstänka att det kunde vara vattnet. Har haft hanterbara värkar med 3-10 minuters mellanrum sen dess, och det har fortsatt att rinna vatten, men nu verkar det som att de avtagit lite i frekvens. Pratade med förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för kontroll oavsett. Har egentligen inte bf förrän den 12e mars och har haft noll känningar av att nåt skulle vara på gång innan. Nervöst!

• Lilj3

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

• Lilj3
    snö 81 skrev 2015-02-22 10:59:03 följande:

Grattis till lille Valter!! När var han beräknad?

Tack! 12/3 var bf, så han kom nästan tre veckor för tidigt.
  • Lilj3

Tack för alla grattis. Just nu ligger jag och känner att det här gör jag aldrig om, även om belöningen var världens finaste skatt. Men vi får väl se hur snabbt jag glömmer smärtan. ;)

• Lilj3
    Mimipig skrev 2015-02-22 15:02:12 följande:

Stort grattis! Jag har också en Walter i magen, men 4 v till bf så det blir väl bara tjatigt när han kommer som trådens tionde med samma namn... Var förlossningen en bra upplevelse för dig?

Äsch då, vet inte hur många fler som har planer på namnet V/Walter, men det är ju ett fint namn! :)

I stort sett var det en positiv upplevelse, förutom dramatiken när det blev storpublik inne på förlossningsrummet när hjärtljuden gick ner i slutet. Fick bra bemötande från start redan vid första telefonsamtalet. Hann med tre olika barnmorskor + en student och klickade väl inte så bra med studenten och den andra barnmorskan, men det kan ju ha berott på att jag var helt uppe i värkarbetet och var konstant hög på lustgas ;) Men barnmorskan och läkaren som förlöste mig var fantastiska!
  • Lilj3
    Mimipig skrev 2015-02-22 19:22:11 följande:

Hur skötte sig din partner? Jag är rädd att jag kommer att bli vansinnigt irriterad på min man. Skönt att det sista teamet var bra!

Han skötte sig finfint, trots att han kände sig helt hjälplös enlig honom själv. Var också rädd att jag skulle bli irriterad ä men tror inte att jag snäste åt honom en enda gång, haha.
  • Lilj3
    tovemaja skrev 2015-02-27 11:32:42 följande:

Inskrivna och väntar på beslut om de ska ta hål på hinnorna. Bara öppen 3 men har fått vila äntligen!

Åh, vad spännande, snart en till bebis i tråden. Lycka till!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?