• Lilj3

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-03-20 08:38:53 följande:

Haha precis som min sambo! Bosse ligger mellan oss i sitt babynest om nätterna, han vaknar o gnyr lite när han är hungrig (vilket jag vaknar av) men innan jag fått fram handdukar o patten (läker så mkt så måste ha handdukar runt om oss...) så brukar Bosse ha hunnit med något illvrål. Men inte en min från sambon, han sover sig igenom allt. En natt var jag tvungen gå o kissa innan jag kunde ge bröstet vilket resulterade i ett lite längre skrik, o sambon helt oberörd... Förstår inte hur man kan sova sig igenom det?

Det är helt otroligt. Önskar att jag själv hade den förmågan att koppla bort oljud ibland. Men nu är det väl bra att åtminstone en av oss vaknar, annars skulle väl stackarn få skrika hela natten.
  • Lilj3
    Mildamilda skrev 2015-03-20 13:34:53 följande:

Lycka till alla som det är på gång för!!! Och att det snart sätter igång för er som väntar. Jag kämpar med amningshormonerna här, pendlar mellan intensiv glädje och sorgsenhet där jag till exempel känner sorg att förlossningen är över (stört) att jag saknar magen och vill va gravid igen samt dåligt samvete över min stora pojke som inte får all uppmärksamhet längre... Fortf ont i rumpan och underlivet men det kanske är normalt? Väntar på bb på väg som ska komma och ta pku provet plus ett blomsterbud! Lite svammel här från mig men kändes skönt att skriva av sig!

Lider med dig! Känner verkligen igen det där med att sakna magen. Det kändes som ett tomt hål i själen de första dagarna och jag kunde storgråta p.g.a. det, men det blir bättre med tiden. Saknar fortfarande att vara gravid men inte med samma intensitet som den första veckan. Bör väl kanske tillägga att jag mådde grymt bra under hela graviditeten och födde i 37+3 så fick ju aldrig uppleva de där sista tunga, jobbiga veckorna. Det är väldigt normalt att det fortfarande gör ont, det var ju inte alls längesen du födde.
  • Lilj3
    Mullan skrev 2015-03-21 04:19:29 följande:

Tack för grattishälsningar :) han verkar vara en bebis som är vaken på natten. Vilket jag misstänkte då det var mkt aktivitet i magen på nätterna. Han har vaknat en gång inrimmen sedan kl 24 och velat snutta lite.

Grattis till sötnosen! Tänk att vi hade samma BF men ändå skiljer det nästan en hel månad mellan våra små. :)
  • Lilj3
    Nixe skrev 2015-03-21 12:35:16 följande:

Jag känner igen mig! Är på ökända dag 3 idag och känner mig deppig över att amningen inte funkar alls :,( han får inget tag alls nu trots napp. Igår lyckades vi två ggr och då ammade han i 20 min per gång men nu känns allt bara hopplöst. Vi har koppmatat sista två-tre målen och jag pumpar ur. Känns så otroligt frustrerande så jag gråter lite nör jag hör om hur alla andra tycks få till det från start :( fy vad usel man känner sig som mamma.

Tycker inte du ska känna dig usel. Vi fick lirka länge med kopp, flaska och amningsnapp men nu äter han direkt från bröstet. Låt det ta den tid det tar och stressa inte för att det fungerar för andra. Men jag förstår dig samtidigt för jag vet hur frustrerande det känns.
  • Lilj3
    Cymi skrev 2015-03-21 10:23:39 följande:

Igår morse började värkar från ingenstans, vid 22 började de tätna och vid 1 på natten var det dags att åka in. Vi ringde till BB Stockholm där vi skulle föda men det var fullt, Danderyd lika så så vi blev skickade till BB Sophia. Vi kom dit vid 2 och värkarna blev snabbt värre. Jag tappade koll på allting och var inte särskilt närvarande och trodde jag skulle dö i slutet av öppningsfasen, men jag överlevde och klockan sex imorse kom hon äntligen ut. Lilla Lucy, 50 cm, 3200 gram och älskad till tusen. Jag behövde inte sy och är stolt över att jag klarade det utan bedövning :)

Grattis!
  • Lilj3

Jag har upptäckt att allas favoritfråga nu när bebisen är här är; "Sover han på nätterna?". Börjar bli lite tröttsamt att svara på faktiskt... Nej han vaknar fortfarande på nätterna för att äta eftersom han är så liten och inte jan skilja på natt och dag än. Svärmor kläckte nyss "ja men det beror ju på när han äter sista målet på kvällen..." och jag fick förklara att nej det gör det inte för han vaknar ändå ungefär var tredje timme och är hungrig. *åskmoln*

• Lilj3
    tovemaja skrev 2015-03-22 17:29:03 följande:

Eeehh? Hur vanligt kan det vara med bebisar som inte är mer än en månad som inte käkar var tredje-fjärde timme på natten? Knäppa kommentarer!

Ja eller hur. Det är konstigt när det kommer från personer som själva haft barn en gång i tiden. Glömmer man verkligen sånt?
  • Lilj3
    Kpax skrev 2015-03-23 08:55:18 följande:

Gud vilken kass dag vi hade igår. Josefin var ledsen och sov väldigt korta stunder innan hon ville okynnessnutta (fan att hon inte vill ha napp...). Det var bättre i natt, hon sov, om än lite oroligt. Matade 22, 3 och 5.30.

Idag ska vi till BVC, första bilutflykten och första dagen sambon jobbar. Ska bli intressant, hehe :)

Dagens problem: vad har man på sig efter en graviditet, innan man kommer i sina vanliga kläder? Jag har gått ner 12 kg på två veckor, och har alltså lika mycket kvar (minst). Ska man verkligen behöva lägga pengar på kläder man inte kommer kunna ha om ett par månader?

Tråkigt med såna dagar! Hade också en ganska kass dag igår. Kanske berodde på att vi hade besök under dagen och då brukar han ha svårt att komma till ro. Han vill inte heller ha napp tyvärr, till mina bröstvårtors stora besvikelse. Dessutom var han orolig i natt som grädde på moset och tjorvade mellan 1-4. 

Jag köpte ett par byxor veckan efter graviditeten eftersom alla byxor jag hade var för stora eller för små. Men nu börjar de redan kännas för stora så vet inte om det var värt det.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?