-
Fler tummar här!grodansmamma skrev 2015-02-24 12:27:22 följande:Tack kan behöva era tumhållningar :)
-
Grattis!!!grodansmamma skrev 2015-02-25 18:58:56 följande:
Tack
Emzerus-hoppas mensen håller sig borta! Jag fick ju som sagt inte positivt test förrän idag, bim+3
-
Ja jag har liknande. Menscykel på 29-37 dagar och alltid positivt äl-test ca 14 dagar före mens. Har mätt progesteron flera cykler och verkar inte ha ägglossning eller möjligen bara ibland. Dubbel kur pergotime ger mig ägglossning, så det finns hopp! Tyvärr har vi ju nu upptäckt att sambons spermier är dåliga så det blir nog IVF i vilket fall. Bra att ni har utredning och behandling på gång!solsken82 skrev 2015-03-05 06:39:00 följande:
Nu har jag varit hos gynekologen och tagit prover. Det visade att jag hade bristande ägglossning så det är ju inte konstigt att man inte blivit gravid då. Samtidigt har jag mens varje månad dock varierar cykeln mellan 30-35 dgr.. Oftast har jag dessutom fått positivt utslag på clearblue ägglossningstest vilken också är skumt. Men om jag inte minns fel så hade någon annan här i tråden också så utan att ha ägglossning. Tror det var Joss82..? Vi ska till gyn på måndag igen för att diskutera olika lösningar på problemet. Känns så skönt att äntligen få hjälp!
-
Har ni fler besök inbokade? Hoppas ni får svar snart! Vi fick en remissbekräftelse från IVF-kliniken häromdagen och kommer bli kallade dit inom 3 månader. Hoppas det går fortare än så! Allra helst hade jag velat hinna med ett försök innan sommaren men det är väl för mycket begärt antar jag...Solros skrev 2015-03-10 15:53:20 följande:Hur går det för dig?
Har inte varit här inne på ett tag, har försökt att tänka på annat även om det är riktigt svårt. Men varit riktigt nere sista tiden så ville verkligen försöka tänka pä annat
Jag brukar använda rfsu, men fick inget utslag mer än på dag 9 och då steg aldrig tempen. Tror med allsäkerhet att vårt 15:e försök även det misslyckades. Mensvärken börjar komma allt mer och mer så räknar med att mensen kommer under de närmaste dagarna. Tror jag har bim den 12-13.
Hoppas vi snart får svar på alla prover som gjort och se vad det kan beror på att vi inte blivit gravida. Känns så psykiskt jobbigt att misslyckas månad efter månad. Nu vill jag bara veta. -
Grattis!!!Jenny8686 skrev 2015-03-15 21:33:09 följande:
Jag är gravid!!!!!
-
Ledsen att höra att ni fick samma besked som vi :(. På vilket sätt var de dåliga? Min sambo har många spermier men det var alldeles för få som klarade ett swim up-test. Vi väntar också på IVF nu men hoppas såklart lite ändå att vi ska lyckas på egen hand innan dess...Solros skrev 2015-03-23 16:13:27 följande:
Idag fick vi svar på sambons provsvar som visade att spermierna var av dålig kvalité. Han ska göra ett nytt om några veckor för att se om nästa lika visar lika. Så nu är det vara och vänta, all denna väntan hela tiden gör ju en galen. Får se vad svaret blir på nästa test och därefter om vi erbjuds ivf eller liknande. Känner väldigt skrämmande allting..
Borde ha ägglossning nu i veckan men räknar med att det inte lyckas denna månaden heller. Så nu är det bara och vänta...
-
Ok, fick ni någon siffra på hur många spermier som klarat sig? Jag tror vår gyn sa 1 miljon. Min sambo fick inte göra något nytt test egentligen, men sen fick han erbjudande om det ändå eftersom de höll på med någon studie. Ska få resultatet den här veckan. Sa er gyn något om chanserna att bli gravida ändå? Tycker det är så himla svårt att hitta information! Var bor ni? Vi har fått en remissbekräftelse från RMC Malmö och blivit lovade en läkartid inom tre månader.Solros skrev 2015-03-23 16:58:54 följande:Då var det likadant så vi fick. Han ska göra ett test till i slutet av april innan vi får remiss till ev ivf. Men där har jag hört att det det är 6-8mån väntetid på att ens få komma dit på första besöket så att blir gravid det här året börjar känns hopplöst.. Ska förlag sluta tänka på det så mycket och vara låta tiden gå. Får ju först och främst vänta och se vad nästa test visar.
-
Äl +9 eller +10 idag. Tempen är på väg ner, flytningarna blir mindre och mindre, det onda i magen jag hade efter Äl har nästan försvunnit. Godissuget inför mens börjar komma. Jag vet att chansen att vi ska lyckas på egen hand är liten, ändå hoppas jag och blir ledsen när alla tecken säger att det inte gick den här gången heller :(...
-
Jag är gravid!!!
Känns helt sjukt. Vi har försökt i över ett år, jag behöver pergotime för att få ägglossning och min sambo har slöa spermier. Vi hade precis fått kallelse till IVF-behandling. Och så plussar jag! Kan inte greppa det, tanken svindlar verkligen! Så himla glad! -
Solklart plus!!! Grattis!!Anonym (32åringen) skrev 2015-04-05 11:52:58 följande:
Kissade imorse och tycker det ser ut som ett svagt "plus". samtidigt som jag har mensvärk och mensen ska eg komma först på tisdag. Vågar liksom inte ta ut ngt i förskott. Vill ni kolla bilden å säga vad ni tror?
-
Tack för grattis!! Hoppas jag smittar av mig härinne, håller tummarna för mitt knytt och för att ni andra blir gravida snart!
-
Ja, tappa inte hoppet! En dag händer det dig med!Leonas skrev 2015-04-06 13:17:25 följande:
Jag är på cykeldag 42. Min förra period blev på 41 dagar.. Har haft sedvanliga menstecken, men alltså inget än så länge. Sådan evig väntan jämt och min längtan efter barn har också börjat bli så himla påtaglig.. Blir snart galen på det här. Då är det härligt att höra att det tillslut tar sig för vissa av oss :)