• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Solros skrev 2015-01-05 19:09:58 följande:

Välkommen alla nya!

Hur går det för er alla? Hoppas detta blir vårt år!

Själv så inväntar jag bim som är den 11-12/1 och som vanligt har jag exakt samma "symtom" som innan mens så jag räknar med att även vårt 13:onde försök misslyckades.

Det är med blandande känslor som vi inväntar att få starta utredningen i feb., får se om det kan hitta någon orsak eller om det vara inte är vår tur ännu. Börjar känns lite smått hopplöst bara.. Att få mensen månad efter månad, trodde faktiskt inte att det skulle ta över ett år att bli gravid-om vi överhuvudet kan bli det vill säga. Vet att det anses som normal att försöka ett är innan man blir gravid men det känns ändå svårt.

Håller tummarna för er alla!

Förstår din frustration, jag trodde inte heller det skulle ta sån tid. Snart ett år för oss också. Glad i alla fall att dubbel dos pergotime gav mig ägglossning, första steget i rätt riktning. Dock blev jag extra ledsen när mensen kom ändå i morse :(. Nu lägger vi allt på hyllan och tänker på något annat till återbesöket hos gyn 2/2.
  • joss82
    Solros skrev 2015-01-08 07:03:44 följande:

Det 13:e försöket misslyckades då mensen kom nu. Precis som väntat men lika ledsamt och jobbigt för det. Börjar funderar på om vi någonsin kommer kunna bli gravida...

Fy vad tråkigt! Vet hur det känns. Har ni utredning på gång?
  • joss82
    emzerus skrev 2015-01-14 09:36:52 följande:

Jag fick positivt ägglossningstest idag på dag 11 i cykeln. Är det normalt även om nästa mens inte beräknas komma först i början av februari? Ca 1 eller 2 februari.

Tiden mellan äl o mens blir ju mer än 14 dagar. Men det kanske är okej ändå?

Någon som vet?

Om du fick positivt äl-test tidigare än du brukar så kommer med största sannolikhet mensen också tidigare än den brukar. Tiden mellan äl och mens brukar vara ungefär lika lång från månad till månad.
  • joss82
    Anonym (Manda) skrev 2015-01-21 00:16:04 följande:

Hej!

Får jag också hoppa in här?

Jag är 30 år och jag och min sambo ska försöka skaffa vårt första barn. Vi har aldrig försökt att INTE få barn, om ni förstår hur jag menar, men nu blir första gången med ägglossningstest till hjälp. Tidigare har vi bara höftat, eller gått efter min app där jag dokumenterat mens + ägglossning de senaste två åren. Min mens är ofantligt regelbunden så den har känts hyfsat säker. (Tills jag köpte tester vill säga)

Enligt appen skulle jag ha haft ägglossning nu i helgen som var, vilket egentligen passade perfekt eftersom min sambo jobbar borta på veckorna, och är hemma bara på helgerna. Tyvärr gick vi om varandra hela helgen så vi fick aldrig till det. :(

Mina ÄL-test blev inte heller positiva under helgen vilket gjorde att jag nästan gav upp denna månad. Kände mig säker på att jag säkert skulle få ÄL på måndagen, och han kommer inte hem förrän torsdag kväll. Då hade det varit kört.

MEN! Nu ikväll gjorde jag ännu ett test, och färgen på strecket börjar visserligen bli starkare, men inte i närheten av kontrollstrecket än, så jag har fått upp förhoppningarna igen.

Hoppas hoppas hoppas att jag kan hålla ägglossning borta tills på torsdag när han kommer hem, då finns det fortfarande en chans för oktoberbebis för oss :)

Hej! Du behöver nog inte oroa dig för ägglossning före torsdag. Om du skulle få positivt test idag innebär ju det att du har ägglossning i morgon eller möjligen på fredag. Hoppas du får ditt första positiva test snart, då!
  • joss82
    Manda84 skrev 2015-01-21 14:15:18 följande:
    Tack! :) jag är ju ett nytillskott i gruppen, så har inte läst speciellt mycket bakåt i tråden? Vad är status på dig?

Så spännande med allt ändå, och jag blir lite gråtmild för varje person som får ett plus :). Och även gråtmild, fast på ett dåligt sätt när personer hoppas men får minus. :( tänk så många som verkligen kämpar, medan vissa funkar det för direkt.
    Tja, min historia börjar bli ganska lång. Har försökt i snart ett år och går på utredning hos en gynekolog. Verkar som att jag inte har någon ordentlig ägglossning så har fått äta pergotime två månader. Nu är vi utan mediciner den här månaden, men jag kan inte låta bli att hoppas lite på en graviditet ändå. Tydligen kan pergotime ibland ge effekt även månaden efter en kur. Återbesök hos gyn 2/2, då fattas beslut om hur vi ska gå vidare plus att vi får svar på sambons spermaprov. Nervöst!
  • joss82

Astrid är min sambos favoritnamn också :). Men vi har inte pratat namn på länge nu, har slutat prata så mycket om det när det inte gått som vi vill. Då känns det bäst att försöka tänka på annat och låta det där vila ett tag. Men jag kollar också bebiskläder ibland. Och barnvagnar!

• joss82
    Solros skrev 2015-01-25 18:22:07 följande:

Borde ha haft äl tor,fre el lördag men det verkar som den uteblivit. Inga symtomer som jag brukar kunna känna av samt att tempen inte stiger. Inget älsekret heller, så jag räknar helt enkelt med att även detta som blir vårt 14:e försök kommer att misslyckas. Börjar tappa allt hopp om att någonsin blir gravid just nu. Riktigt deppig!

Håller tummarna för er andra!

Förstår att det känns tungt.. Här är det inte särskilt kul heller. Hoppades lite att jag skulle få en tydlig ägglossning även utan pergotime den här månaden men så verkar det inte vara, temperaturen är helskum för tillfället. Ska tillbaka till gyn om en vecka, hoppas vi känner lite ökat hopp efter det och har en plan framöver...
  • joss82
    Solros skrev 2015-01-25 22:37:53 följande:
    Tack för stödet :)

Känns så bra med den här tråden, att få dela sina tankar och få härligt stöd. Nu inväntar vi att få starta utredningen i februari så får se vad det leder till.
    När börjar er utredning? Bra att det händer något!
  • joss82
    grodansmamma skrev 2015-01-26 11:40:22 följande:

Försök nummer 5 misslyckades det med... nästa bim 22/2, försök nummer 6..

ah, tråkigt =(
  • joss82
    emzerus skrev 2015-01-30 07:51:42 följande:

Inatt kom mensen ????

fy va trist allt känns nu!!!

åh, vad trist! Bättre lycka nästa gång.
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU