• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Grodansmamma, jag håller helt med fjällsippa. Modigt att skaffa barn på egen hand! Jag tycker att det är tillräckligt läskigt att göra det tillsammans med någon!

Igår var jag på Stoff och Stil, en stor tygaffär. Kunde inte låta bli att köpa mönster och tyg till babykläder... Är jag knäpp? Ena stunden vill jag inte tänka på det överhuvudtaget och tänker att det aldrig kommer hända, andra stunden måste jag bara tillåta mig att hoppas och längta och planera för en bebis... Tror min sambo tyckte det var lite jobbigt, han vill helst inte tänka för mycket på det.

• joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    15/10 Annastanna, 1:a försöket
    21/10 Linda086, 1:a försöket

27/10 Karimag 4:e försöket
    31/10 Ellonbellon,17 försöket 
    1/11 sofi1981, 2:a försöket
    1/11 elilou, 2:a försöket
    2-3/11 Ammela, 4:e försöket

3/11 Ronja111
    3/11 Leonas, 2:a försöket
    4/11 Sserena86, 8:e försöket
    6/11 grodansmamma, 2:a försöket
    7/11 SC2014, 4:e försöket
    10/11 joss82,7:e försöket
    12-13/11 Solros 11:e försöket 
    18/11 Solsken82
    elilou, 1:a försöket

Lavelii
    Lisen84

Plussat Oktober Hjärta
    Diamant 8:e försöket 
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Milie, 7:e försöket

Plussat tidigare 
    Hjärta
    Fiiaaa

Flyttar fram listan, men har inte riktigt koll på om någon ville ändra något?
  • joss82

Suck. Här verkar äl vara på g, värsta tänkbara timing. Jag har precis skadat ledbandet, sambon är förkyld och dessutom ska han iväg ikväll och vara borta två dygn :(. Blir nog ingen bebis den här månaden heller.

• joss82

Inte jätteaktiv här för tillfället, försöker tänka på annat... I alla fall glad just nu eftersom det verkar som att äl dröjer några dagar till vilket innebär att vi åtminstone är på samma plats under äl. Just nu känns allt dock rätt hopplöst i vilket fall. Känns som att om man är på sjunde försöket måste något vara fel, även om jag vet att det inte alls behöver vara så ;(.

• joss82
    Sunshine1979 skrev 2014-10-25 08:06:25 följande:

Nästa vecka ska jag ha min mens. Hoppas den håller sig borta, vi har försökt sedan april nu och ännu inte plussat. Jag vet inte om det är länge men det känns inte kul i magpartiet längre. För er som vill "tänka på annat" för att kunna bli gravida så tror jag att det är en myt. Det finns inget som tyder på att det skulle minska chanserna. Det är den konstanta stressen som inte är bra. Alla vi vet att det är näst intill omöjligt att tänka på annat så tänk positivt istället. Tänk på alla mysiga kommande stunder och om det inte går denna månaden så tänk på sovmornar på helgerna. Det är vad jag försöker leva upp till. Jag har alltid försökt ställa in mig på det värsta för att inte bli besviken, tror inte det är rätt taktik denna gång. Vad tror ni? Jag önskar oss alla lycka till...hoppas storken hälsar på snart.

Hej! Jag tror inte heller att det "hjälper" att tänka på annat, men jag behöver tänka på annat ibland för att behålla mitt psyke känns det som. Annars skulle jag bli knäpp. Så därför försöker jag fylla livet med annat under tiden. Fint att du vågar gå och drömma! Jag gör det ibland, men rädslan för besvikelse hindrar mig ofta. Vi har försökt ungefär lika länge, du och jag. Lycka till!
  • joss82

Åh, nu vill jag bara att min äl ska komma! Tyckte att jag hade lite äl-flytningar i början av veckan men de har försvunnit nu. Suck. Dag 17 idag. Jäkla långa menscykel :(.

• joss82
    solsken82 skrev 2014-10-27 13:09:38 följande:
    Jag fick mitt utslag idag på dag 17 äntligen! Har ju också en lång cykel.. Använder clearblue dubbelindikation. Gör du det med?? Hoppas det vill ta sig denna gång.. Har lite ägglossningsvärk idag lite molande värk.
    Brukar alltid köra med RFSU stickor, men valde rosa cb den här gången. Man måste ju få lite omväxling :). Har lite äl-flytningar nu, hoppas på utslag för mig också snart!
  • joss82

ingen äl här än =(. har lite flytningar, men inte så mycket som jag brukar och sedan jag började testa för sex dagar sedan har teststrecket på cb rosa (vet att man inte ska titta så mycket på de strecken men kan inte låta bli) blivit svagare och svagare =(. Dag 21 idag, suck. Hoppas så att jag ska få en tydlig ägglossning snart med glad gubbe och tydlig temphöjning! Har en väldigt stabil temp så tycker att jag borde kunna se en klar ökning efter äl. Denna väntan alltså.. Fast just nu känns det mest som att vi lagt alltihop på hyllan (även om vi inte har det). Orkar inte riktigt tänka på det, inte hoppas, inte bli besviken mer..

• joss82

Vi är inne på sjunde ordentliga försöket nu. Har också lång och oregelbunden cykel och då tar ju allt så himla lång tid! Har försökt sen mars nu, känns som en hel evighet sen!

• joss82

Vi har också börjat prata bröllop... Satt igår och drömde om olika platser att ha det på. Tror det är bra att fortsätta planera resten av livet och inte sätta allt på vänt. Tror dock att det blir sommaren -16 för oss men vem vet. Om graviditeten dröjer lite till kanske vi klämmer in det den här sommaren...

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU