Sunshine1979 skrev 2014-10-25 08:06:25 följande:
Nästa vecka ska jag ha min mens. Hoppas den håller sig borta, vi har försökt sedan april nu och ännu inte plussat. Jag vet inte om det är länge men det känns inte kul i magpartiet längre. För er som vill "tänka på annat" för att kunna bli gravida så tror jag att det är en myt. Det finns inget som tyder på att det skulle minska chanserna. Det är den konstanta stressen som inte är bra. Alla vi vet att det är näst intill omöjligt att tänka på annat så tänk positivt istället. Tänk på alla mysiga kommande stunder och om det inte går denna månaden så tänk på sovmornar på helgerna. Det är vad jag försöker leva upp till. Jag har alltid försökt ställa in mig på det värsta för att inte bli besviken, tror inte det är rätt taktik denna gång. Vad tror ni? Jag önskar oss alla lycka till...hoppas storken hälsar på snart.
Hej! Jag tror inte heller att det "hjälper" att tänka på annat, men jag behöver tänka på annat ibland för att behålla mitt psyke känns det som. Annars skulle jag bli knäpp. Så därför försöker jag fylla livet med annat under tiden. Fint att du vågar gå och drömma! Jag gör det ibland, men rädslan för besvikelse hindrar mig ofta. Vi har försökt ungefär lika länge, du och jag. Lycka till!