• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Suck, om det inte är begynnande mensvärk jag har nu så är jag från månen eller nåt. Låg temperatur och mensvärk och möjligen lite brunt på pappret nyss. Ingen bebis den här gången heller alltså. Blir så ledsen...:(

• joss82
    Sserena86 skrev 2014-11-10 20:55:48 följande:
    Åh, känner igen mig i det där.. Satt igår och lyssnade på en vän som hade ångest över vilken barnvagn hon skulle välja... Jag skulle göra vad som helst för att få stå och välja barnvagn! Satt och toklipade i bilen hem.. Men ja, försöker skaka av mig det och tänka positivt, men det är svårare denna månaden än tidigare.. Nu är iallafall mensen äntligen slut så till helgen börjar försökandet igen!
    Kan verkligen förstå den situationen. Bra att mensen är slut så ni kan göra ett försök till snart!
  • joss82
    solsken82 skrev 2014-11-11 12:10:51 följande:
    Fick min mens nu, så ledsen jag blir!!! Känns som man aldrig kommer bli gravid igen:(
    Jag med, den kom nu under förmiddagen. Och jag känner precis likadant :(
  • joss82

Gemensam deppklubb här då, för tillfället. Men det känns lite skönt det också. Min sambo säger mest (för att trösta oss båda) att ja men det går nog snart och annars kan man ju få hjälp. Men jag behöver mest hjälp att vara ledsen just nu, känner att jag stänger av mina känslor lite för mycket.

• joss82

För min del har det blivit så efterhand att jag berättat för nästan alla jag umgås med lite oftare att vi försöker. Delvis för att en del frågat, men framförallt för att det känts konstigt att inte prata om något jag tänker så mycket på. De enda som inte vet från min sida är väl mina föräldrar och de skulle nog inte fråga om det heller. Känns både bra och dåligt att ha berättat, men mest bra ändå tror jag. Tycker inte att det ökat pressen utan mer tvärtom, det gör ju att folk slutar fråga och om de frågar gör de det mer finkänsligt. Så kanske ett tips till er andra, att berätta för lite fler?

Också glad för detta forumet dock, vill inte gå runt och prata särskilt mycket om det med andra även om de vet.

Vinterros: bra med positivt äl-test!

Håller alla mina tummar för att vi får ett plus i julklapp, även om det just nu känns sjukt avlägset för min del.

• joss82

Har varit hos gyn idag och det verkar som att jag eventuellt inte har någon ordentlig ägglossning, eftersom jag har alldeles för låga progesteronvärden (7 och 15 i två olika cykler). Får utslag på äl-tester, äl-flytningar och en viss temphöjning men det verkar som att det kanske är så ändå. Hon sa att hon träffat en hel del som får utslag på tester men ändå inte har äl. Så nu har jag fått pergotime utskrivet. Känns både och. Hoppas lite på att vi nu hittat "problemet" och att pergotime kommer hjälpa men känner mig ändå tveksam till om det verkligen är så. Återstår att se, håller tummarna. Någon här med liknande erfarenhet??

• joss82
    Solros skrev 2014-11-13 21:11:26 följande:
    Vad skönt att du fått hjälp!
    Jag var nyss till gyn också, passade på och nämna att vi försökt bli gravida i nästan ett år utan att lyckas. Eftersom vi vara så "nära" ett års försök skrev hon ut pergotime som jag ska börja med att ta morgon. Sedan skulle effekten visst sitta i ett tag sa hon så vi skulle försöka några månader till innan vi får boka tid för  utredning. Då det inte var något besök för just detta kunde hon inte "titta" närmare på vad som kunde vara orsaken utan tyckte vi skulle testa en månad iallafall.
    Håller tummarna att det fungerar för oss båda!
    Spännande, då kan vi följas åt! Jag börjar ta mina i övermorgon. Men vad menade hon med att effekten kunde sitta i ett tag? Som jag förstått det tar man en kur en månad, kollar om man fått ägglossning och om man inte fått det dubblar man kuren nästa månad? Om man har fått ägglossning men inte blivit gravid kan man fortsätta med samma dos, men att effekten av en kur skulle sitta i även nästa cykel tycker jag låter lite konstigt?
  • joss82

Jag försöker också undvika alkohol mellan äl och BIM om det är möjligt, inte om det blir jättekonstigt dock. Dragit ner på kaffe också till två koppar om dan. Man får ju göra så som känns bäst för en.

• joss82
    grodansmamma skrev 2014-11-17 18:52:49 följande:

Tyvärr blir det inget försök för mig den här gången efterson min donator är tvungen att åka iväg imorgon och blir borta hela veckan pga jobbet, självklart har jag ju äl i mitten av denna veckan typ :/

Åh, så trist att missa ett försök så där! Hoppas det funkar bättre med tiderna nästa månad.
  • joss82

Sserena86: Gud, vad bra att du sa till!! Det tror jag fler borde göra. Go, girl!

Solros: be inte om ursäkt. Jag känner ofta precis likadant. Och det är skitjobbigt. Så häv ur dig bara, det behöver vi alla göra ibland.

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU