• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Dåliga nyheter här :(. Suck. Sambon har massor av spermier men de är av dålig kvalitet. Inte omöjligt att bli gravida på egen hand ändå men kändes som att det kanske inte är troligt att det går. Dock sa gyn att testresultat från spermaprov kan variera väldigt mycket mellan olika testtillfällen. Ska inte vara något problem vid IVF i alla fall, så känns ju skönt att det inte var något riktigt katastrofbesked som att han aldrig kan bli pappa.

• joss82

Ansluter mig till deppgänget här. Tempdipp och rosa flytning = mensen kommer idag. Jag vet ju nu att vi inte har så stor chans att lyckas på egen hand men känns minst lika deppigt när mensen kommer ändå. Usch, bara ledsen nu. Dessutom ska jag hela dagen vara på kurs och kursledaren är höggravid. Ständiga påminnelser överallt. In your face, liksom. Suck... Tur att det finns andra som upplever liknande, hade känt mig ensam i världen annars just nu.

• joss82

Ibland blir jag så trött på mig själv. Som nu: tempen har dippat under coverline, några droppar blod kom imorse (men inget mer sen), brösten har börjat bli mindre ömma och jag vet att vi har liten chans att alls kunna bli gravida på egen hand... ÄNDÅ sitter jag här och hoppas att alla tecken ska vara fel, att mensen inte ska komma igång och att tempen ska gå upp igen i morgon. Sjukt är vad det är...

• joss82
    Solros skrev 2015-02-06 22:42:06 följande:
    Förstår precis vad du menar, jag brukar göra samma sak. Man kan lätt bli tokig pä det här :)
    Visst blir man... Mensen kom imorse såklart, jag visste ju det.
  • joss82
    Solros skrev 2015-02-07 10:28:41 följande:
    Va tråkigt! Skickar en styrkekram!

Min mens har fortfarande inte kommit men det känns precis som dagarna innan så den kommer nog senast under morgondagen..
    Hur har det gått för dig, solros? Hoppas mensen uteblivit!
  • joss82

Jag har fått recept på Pergotime, men den är slut hos leverantören. Ska få en spolning den här månaden och hoppades så att det skulle hjälpa till lite, men nu när jag inte får tag på pergotime känns det jättetrist! Någon som råkar ha två paket över (behöver dubbel dos)??? Jag skulle bli evigt tacksam och kan hämta upp den var som helst i Malmö/Lund! Betalar såklart. Behöver börja med den senast torsdag...

• joss82
    Solros skrev 2015-02-10 20:41:49 följande:

14:e försöket misslyckades också, idag kom mensen. Riktig ledsen på de här nu..

Usch, vad trist... Förstår bevikelsen helt och hållet... Bra att ni har utredning på gång. Kram
  • joss82
    LittleJag skrev 2015-02-13 23:01:58 följande:

Tack!! Det har inte riktigt sjunkit in än, gör det det för alla? :)

men det såg ju väldigt svagt ut i datorn nu men var tydligare i verkligheten :)

Jättegrattis!!!
  • joss82

Grattis Lavelii! Åh, vad jag håller tummarna för att det verkligen är ett foster därinne. Förstår att väntan känns som en evighet!

Var på återbesök hos gyn igår. Gjorde en äggledarspolning som var ok. Ska ta några blodprover till men sen skickar han en remiss för IVF. Livrädd att de inte ska ta emot den. För att få göra IVF i Skåne ska man antingen ha försökt i två år eller ha någon tydlig förklaring till varför man har svårt att bli gravid. Hoppas verkligen att mina ägglossningsproblem tillsammans med sambons dåliga spermier är en godkänd anledning. Orkar inte hålla på med tröstlösa försök ett år till!

• joss82
    Solros skrev 2015-02-18 11:00:07 följande:

Nu är jag riktigt förvirrad.. Börjar med äl test igår och igår var det negativ, idag var båda strecken lika starka, men jag är bara på dag 9! Borde vara väldigt tidigt även om jag ätit letrozol denna månad. Slutade med den igår.brukar inte ha äl förän på dag 16 så det känns väldigt tidigt på dag 9.

Får se om tempen stiger de närmaste dagarna.. Känna bara så förvirrande.

Märkligt! Kanske du faktiskt har supertidig ÄL?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU