• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

solsken82 skrev 2014-10-11 06:28:55 följande:

Då var min mens här, åhh så deppigt!!! Trodde verkligen det skulle bli något denna gång..

Så jobbigt när man har en oregelbunden mens. Har allg från 34-40 dagar. Nån mer som har det så??????

Jaja jag får försöka hitta nya krafter, nytt bim datum 18/11.

Jag har också så. Har oftast mellan 32 och 40 dagar. Jättejobbigt både att ha så lång cykel och att den är oregelbunden. Men kommer ev få någon form av hormonstimulerande medicin på återbesöket hos gyn om en månad som förkortar cykeln, vore skönt...
  • joss82
    Lisen84 skrev 2014-10-12 08:21:03 följande:

Jag började blöda igår.. :*(

1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!

Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.

Nej fy vad tråkigt Lisen!! Känner med dig.

Deppdag här med, känns som att jag aldrig kommer bli gravid.
  • joss82
    solsken82 skrev 2014-10-13 07:34:30 följande:
    Funderar också på att ringa gyn. Vill inte ha så oregelbunden och lång mens. Vad sa du till dom för att få den medicinen? Förklarade du bara hur din menscykel ser ut?? Det jobbiga tycker jag är att dels är det långt mellan gångerna och så är det svårt att räkna ut när ägglossning inträffar.
    Håller helt med. Vet inte om jag får medicin än, håller på att ta lite blodprov under olika delar av cykeln. Men det verkar som att om alla prover ser ok får jag någon typ av hormonstimulerande medicin, vet inte vilken eller hur det funkar. Behövde inte säga något särskilt för att få det, det var hennes förslag. Har gått till privat gyn med avtal med landstinget. Känner mig rätt dåligt bemött av henne, men hoppas hon kan hjälpa mig ändå.
  • joss82

Många som har det tungt här i tråden nu. Känner verkligen med dig, Solros! Känner mig väldigt glad att den här tråden finns. Jag har efterhand avslöjat för flera vänner men jag tycker ändå att det är svårt att prata med andra om.

• joss82

Gärna en ny lista! Eller uppdatera den befintliga!

Jag har varit på min kör nu och eftersom de flesta där är i 30-årsåldern är det alltid minst två som är gravida. Satt snett bakom en av dem idag och kunde inte låta bli att stirra avundsjukt på hennes mage säkert halva tiden. Känns som att det aldrig kommer vara jag som sitter där..:(

• joss82

Känns bra med uppdaterad lista. Åh, kan inte november få bli vår månad. Jag vill så himla gärna vara gravid under julen!

• joss82
    grodansmamma skrev 2014-10-15 22:05:19 följande:

Det här känns väldigt tråkigt, men jag kommer nog få hoppa över att göra ett försök den här månaden.. :/ behöver reda ut lite saker först..

Tråkigt. Hoppas det som behöver redas ut kan redas ut på ett bra sätt och att du snart är tillbaka.
  • joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    15/10 Annastanna, 1:a försöket
    21/10 Linda086, 1:a försöket

27/10 Karimag 4:e försöket
    31/10 Ellonbellon,17 försöket 
    1/11 sofi1981, 2:a försöket
    1/11 elilou, 2:a försöket
    2-3/11 Ammela, 4:e försöket

3/11 Ronja111
    3/11 Leonas, 2:a försöket
    4/11 Sserena86, 8:e försöket
    6/11 grodansmamma, 2:a försöket
    7/11 SC2014, 4:e försöket
    10/11 joss82,7:e försöket
    12-13/11 Solros 11:e försöket 
    18/11 Solsken82
    elilou, 1:a försöket

Lavelii
    Lisen84

Plussat Oktober Hjärta
    Diamant 8:e försöket 
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Milie, 7:e försöket

Plussat tidigare 
    Hjärta
    Fiiaaa
  • joss82
    grodansmamma skrev 2014-10-19 21:53:19 följande:

Tänk vad kul det skulle vara om man lyckades bli gravid nu och berätta det för familjen i jul :)

Då kanske julen blir lite roligare (om familjen inte blir sura för att jag skaffar barn helt själv).. kommer nämligen bli första julen utan min älskade pappa som gick bort i maj.

Ja, jag drömmer också om det. Kan förstå att det känns extra starkt om man förlorat en familjemedlem under året. Min morfar gick bort i våras, skulle kännas så fint att glädja mormor med ett barnbarnsbarn!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU