Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Lavelii skrev 2014-11-06 17:22:21 följande:
Nej jag har ju inte heller fått utslag på ÄL testen. Testar boxen ut sen skiter jag i ÄL testen tror jag. De stressar mig mer än de hjälper mig känns de som. Jag har tidigare alltid kunnat känna av min ÄL. Minns så väl innan p piller och allt att jag i mitten av cykeln alltid haft 1-2 dagar då jag klagat över magont i tjejmagen och när andra då frågat om jag har mens så har jag sagt nej men troligtvis ÄL. Har liksom alltid infallit vid samma tid ungefär varje cykel. Nu verkar det ha rubbats lite. Kanske pga missfallet jag hade. Ingen aning. Blir frustrerad över det hela! Och det hjälper ju inte. Och det är väldigt mkt på jobb nu så det stressar upp mig dessutom. Usch!
Minns dock att när jag var gravid och tempade lite bara för sakens skull så låg jag ganska stadigt på 37 grader från ca 36,5 vanligtvis. En fråga, hur viktigt är det att man tempar INNAN man lämnat sängen? Jag har nämligen gjort så att jag går upp, tar typ 5 steg till toaletten (dörren intill sovrummet) och tempat direkt. Samma tid varje dag sen jag började dock. Vår temp piper nämligen och stackars maken får redan stå ut med att alarmet ringer kl 5.20 varje morgon. Därför har jag valt att lämna sängen och tempa. Kanske blir helt fel då? Verkar ju vara stenhårt med att man INTE ska lämna sängen.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle spela någon roll att du går till toaletten och tempar. Men vet ej? Prova en gång eller två att tempa först i sängen och sen på toaletten så ser du ju om det blir skillnad?
Jag tog tempen på skoj nyss och hade till min stora förvåning 35,8! Har legat på 36,7-36,8 de senaste dagarna på morgonen och den temperaturen har jag haft även när jag testat på kvällen. Kan det vara en implantationsdipp? Är på ÄL+6 idag...