• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Grattis Sserena86!! Hoppas den vill stanna den här gången!

• joss82

Min mens kom idag men det visste jag eftersom mitt blodprov visade att jag inte haft någon äl. Känner mig ledsen och uppgiven och undrar vad det är för fel på mig och om det aldrig kommer att gå :(...

• joss82
    Lavelii skrev 2014-12-08 06:43:44 följande:

Denna cykel har jag ju fortsatt köra med både ÄL clearblue tester (dubbel hormonindikator) och tempat. Till skillnad från förra cykeln så hade jag 4 dagar av hög fertilitet (förra var 2) och sen igår som då var fjärde dagen så testade jag en gång till på kvällen och då dök den fasta smiley gubben upp så alltså maximal fertilitet i två dagar nu då. Får se om det går väl ihop med att tempen då bör höjas imorgon eller övermorgon.

Har av någon anledning en känsla som säger att den inte kommer det och därmed inte detektera att ÄL skett på fertility friend appen.

Någon som fått maximal fertilitet men inte haft ÄL? Eller går det ens??

Jag fick glad gubbe på rosa cb förra månaden men hade ingen äl, så visst går det... Fick faktiskt en någorlunda tydlig temphöjning också även om den inte var solklar. Men hoppas såklart inte det gäller i ditt fall!
  • joss82
    Solros skrev 2014-12-07 20:51:13 följande:
    Nej va tråkigt. Ska du fortsätta med pergotime?

Skickar en stor styrkekram!!!
    Ja, ska prova dubbeldos. Men får se om vi kanske pausar en månad först.
  • joss82
    Solros skrev 2014-12-08 08:16:16 följande:
    Hoppas att det hjälper med dubbeldos den månad ni försöker.

Tror att min mens kommer imorn el onsdag, hade en liten temp sänkning idag och det brukar jag ha nån dag innan. Så det är bara och vänta och se om jag har rätt eller inte.

Önskar jag kunde få fortsätta med pergotime någon mer månad då jag verkligen fick utslag på ältesten men vi skulle vänta några månader efter detta försök innan jag får boka tid för utredning. Så nu vill jag bara att månaderna ska gå fort så vi kan boka tid för ev utredning..
    Ja, hur kommer det sig att du inte får fortsätta? Du har säkert berättat, men jag har glömt. Fick du en tydlig temphöjning? Jag använder fertility friend och min höjning var i alla fall så tydlig att FF satte ut ägglossning till dagen efter positivt äl-test. Så blev rätt förvånad när jag inte hade haft äl. Men det har varit så en månad tidigare också. Enda konstiga med min temperatur är att den sjunker ca 3 dagar innan mens istället för samma dag.
  • joss82
    vinterros skrev 2014-12-08 08:34:54 följande:
    Fy för mens! :( Vet att det kan kännas hopplöst men nu kommer snart en ny chans att kunna bli gravid <3

Vet du vad för blodprov som testades när man kunde säga att du inte haft äl?
    Man tar blodprov på progesteron. Man ska ha ett värde över 20 minst om äl ska ha skett, mitt låg på 4,6...
  • joss82
    Solros skrev 2014-12-08 11:03:33 följande:
    Hon sa bara att vi skulle försöka försöka några månader efter första kuren innan vi kunde gå vidare. Var ju där av annan orsak så hon hade väl inte så mycket tid. Men eftersom vi har så nära ett år ville hon iallafall att vi skulle testa. Men tänker ringa i januari och boka tid så vi kan få någon hjälp (om nu inte mensen utblir) men som sagt brukar ha temp sänkning 1-2dagar innan mens och den kom idag.. Får vänta och se men känns som det misslyckades.. Hade en ordentlig temphöjning denna månad, mycket mer än vanligt..
    Ok, håller tummarna ändå att det tagit sig den här gången!
  • joss82
    Moorii skrev 2014-12-08 11:33:35 följande:
    Hur kan du veta att du inte hade ÄL när testet visade det? Jag frågar alltså eftersom jag inte har så bra koll, ny på detta :)
    Eftersom jag har kontakt med gynekolog nu för utredning och testar Pergotime för tillfället så tar jag blodprov mellan äl och mens för att se om jag haft ägglossning eller inte. Om man tar blodprovet under rätt dagar kan man som jag förstått det med väldigt hög säkerhet säga om man haft en ägglossning eller inte. Mycket att ha koll på när man är ny på området =).
    Ägglossningstest mäter stegring av LH-hormon. Den stegringen kan man få även utan att ett ägg faktiskt lossnar, därför är det inte säkert att man haft äl bara för att testet blir positivt.
  • joss82
    Solros skrev 2014-12-10 21:41:31 följande:
    Tack! Ingen men ännu men har exakt samma känningar som alltid dagen innan mens så den kommer säkert under morgondagen.. Hoppas den håller dig korta dock:)
    Håller tummarna för dig Solros!
  • joss82
    Lavelii skrev 2014-12-11 05:51:18 följande:

Har gett upp hoppet för denna gång också. Tror inte jag haft någon ÄL. Iaf inte än. Fått plus på äl test och har iaf tyckt mig se och ha ÄL sekret. Men får ingen temphöjning som sammanfaller med varken ÄL test eller äl sekret. smile4.gif så verkar inte ha någon ÄL denna månad. Blir nästan mer ledsen över det än att inte få något plus. Utan äl kan det ju ändå inte bli ett plus. Och vi som kämpat mer denna månad än någon annan månad. smile4.gif

Vet hur det känns att inte ha äl. Brukar du få tydliga temp-utslag? Har du kontakt med någon gynekolog?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU