• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • in the making

Wie nu verkar mensen äntligen ha kommit (igen) nu vill jag inte se den förrän nästa sommar tack..

Jag gissar på tre eller fyra plus inom en månad! Håller tummarna för fler.. Sov gott allihop!

• Bittersweet2012

Hade drömt inatt att jag plussat... Hoppas bara att det är inte önsketänkande utan att min kropp försöker säga nåt

• 1StoltMamma

Min mens är sen, men är väl så när de var så nära pillerstoppet :( och minus på stickan men har nog missat ägglossning så vet att de inte tagit sig denna gången. Vill bara att mensen ska komma så man kan börja om!

• Missciss

Behöver era tankar:

Det är ett år sedan vi slutade skydda oss nu. Vi har ju inte försökt aktivt från början utan tänkte att kommer det så kommer det. Men det gjorde det ju inte, och verkligen försökt är väl 3-4 kanske 5 månader nu. När ska man söka hjälp? Vad menas med att försöka ett år? Vad tycker ni vi ska göra?

• Bittersweet2012

@missciss - med tanke på hur trögt det kan va inom vården hade jag nog sökt hjälp nu o sagt att ni har försökt i 1 år. En av mina kompisar fick vänta i 6 månader innan de fått hjälp....

• AnnC

Håller med, säg att ni försökt ett år och så kan det säkert ta en stund att få tid för utredning. Förhoppningsvis lyckas ni själva innan ni får tiden men om inte så kan det ju vara skönt att ha tiden och kolla upp om det finns något hinder!

• AnnC

Här är det nog stegring på g, starkt men inte positivt än, gissar på imorgon
    Vill egentligen inte vara inne o pilla på livmodertappen men gjorde det nyss och upptäckte att den sitter väldigt långt till vänster? Får nog be mannen sikta?
    Det måste ju vara rätt logiskt ändå! Öppningen var lite bakåt också vilket oroar mig lite, undrar om det är svårare för de små rackarna att hitta in då? Hmm... Dessa funderingar :-P haha

• Tallbarr12

Missciss, jag håller med de andra, säg att ni försökt ett år.

Vi påbörjade utredning inför första barnet men lyckades bli gravida på egen hand efter provtagningarna men innan vi skulle fått hjälp, och bara vetskapen att allt stod rätt till med kroppen (som det inte gjorde några månader tidigare) var väldigt tryggt!

• Missciss

Tack för era svar! Det är nog dags att ta tag i detta, som ni säger kan det ju ta tid att få tid för utredning oxå! Ska kolla upp vart man vänder sig!

Oj, känna på livmodertappen har jag aldrig gjort. Når man så långt in? Läskigt :S

• Bittersweet2012

AnnC - hur lång fingrar du har att du når hela vägen upp till livmodertappen?
    Jag har aldrig försökt känna på det så jag vet inte ens va jag ska "leta efter"

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)