• combat90

BIM Juni 2014

viljan90 skrev 2014-06-23 09:32:49 följande:

Ska ju såklart vara smilys, men av nån anledning ändrades de till frågetecken...

Såå hur ska du nu berätta :D?

Funderar på att köpa en blomma o sen slå in testet? Vad tror ni. Han vet ju att de kan va så att jag e gravid.. :)
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-23 10:48:03 följande:

Grattis till plusset =) är du innan eller efter bim?

Symtom?

Imon ska jag nog testa ! ;) hehe vet inte om jag vågar !

Ska nog köpa 2 olika tester , ett vanligt och ett cb digital :P

Jag är på bim+3 idag enligt mina uträkningar då jag har kortare lutealfas.. jag vågade knappt heller men jag kände i brösten igår. Dom e tunga o ömma. Så d blev jag nästan säker på att de nåt. Sa de till sambon med.

Känns helt otroligt. Jag har ju känt minsta lilla sak i livmodern sen ägglosssing.. pirrat stuckit stramat kitlas mm. . Jag har ju inte haft riktiga symtom Än vad jag vet. Men jag kände mig mycket varm i ansiktet några dagar innan bim. Plus känsla av magkatarr. Men jag testa negativt o väntade på mensen istället. Men sen kom bara massa lotionflytningar samtidigt som molvärk. Och har haft de så hela helgen. Och de va de som va mitt tecken plus ömma bröst. Brukar bara känna av bröstvårtorna innan bim men nu gick de över till ömma bröst.. åå jag e så glad. Slagit in testet i ett paket o skrivit några fina ord om att i början på mars kommer vi bli tre! Som han sla få ikväll efter middagen.. Nu hoppas jag han blir lika glad. Jag trodde vi skulle få kämpa. Han trodde inte de. Så han hade rätt!

Håller tummarna för att de kommer gå bra. Man e ju så orolig för missfall..
  • combat90
    JhjärtaK skrev 2014-06-23 11:14:37 följande:

Stooort grattis! Såklart att vi var gravida med alla våra symptom Håller tummarna för att det går bra för er!

Ja så kul att vi lyckades båda två! :)

Och grattis alla ni andra som plussat.

Wishme: håller tummarna för dig med!!! :) har du några symtom??
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-23 12:13:36 följande:

Åh va roligt .. =)

Ja men visst kommer han väl bli glad om ni planerat detta ihop =) hehe

Jaha okej !

Aa de känns ju lite långsökt att jag inte skulle vara gravid nu . med en mens som är sen 12 dagar .. fast de skulle va grymt skönt om jag är de , för då har ju börjat min graviditet med att få må super bra =)

Ja vi håller tummarna:) har du koll på ägglossningen? När ska du testa?? :)
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-23 13:56:08 följande:

Jag har bara haft koll genom att räkna i kalender och att ha en app .. =)

Har inte känt något och inte märkt något på mina flytningar heller !

Men vi får svar imon då jag tänkte att jag ska testa =) hehe lite nervös är jag allt !

Väntar med spänning hur de går. Lycka till!! :)
  • combat90
    Mollemolle81 skrev 2014-06-23 16:14:23 följande:

Åhejå hå!!!

Jag e gravid igen!!! Har verkligen inga tecken någonstans rent fysiskt men testade pos nu!!!

Grattis så härligt med alla plus!!! :)
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-24 07:19:43 följande:

Jag har fått mitt plus vilket betyder att de ligger nåt i mig =) Jag är GRAVID !! =) hehe

Killen försov sig i morse och jag kunde inte hålla mig när han hade åkt ! Hur ska jag tala om detta nu då ? =) 

Ååååå grattis!! Så roligt!!! :)
  • combat90
    MonDieu skrev 2014-06-25 07:37:28 följande:

Va, på riktigt? Jag har så jäkla dåligt koll, när ska jag testa? 

Tur att det finns dom som förbarmar sig över en okunnig stackare :)

Fick superneg på bim-1 men pos på bim+3. Mitt tips är helt klart att hålla ut o vänta på mensen först! Sen testa, mkt roligare :)
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-25 09:14:20 följande:

Jag trodde ju jag väntade mensen , men hade jag inte testat igår hade jag fått vänta ca 8-9 månader till ;) hehe

Haha ja ju senare man plussar desto bättre tror jag.

Nu nojar jag över vad som ska hända o längtar till v12 då 80% risk av misfall har minskat eller vad dom säger. Dessa dagar sen jag plussade har gått långsamt..
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-25 13:47:16 följande:

Ja precis .. ja blev inskriven idag =) 

Tog blodtryck och vägde mig och pratade massa om hälsan och så .. Ska tillbaka den 7 augusti ! Sen måste jag vänta till runt v.18-19 för första ultraljudet.. 

Men tur att de är semester nu så att man gör mycket saker =) 

Jag ringde dit o fick tid för inskrivning när jag e i v10. I slutet av juli. Eviga väntan. När kan man egentligen veta så allt e ok. För jag e så nojjig att de kanske inte händer så mkt där inne. Öven om jag känner växtvärk som bara den.
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-25 18:12:35 följande:

Jag ska säga dig att så tänker jag med, jag ska ju tillbaka när jag är i vecka 12 , de är i början av augusti !! 

Ja man vill ju veta innan så att allt ser bra ut ! Men nope, vänta blir de..

Ja och jag som knappt har symptom tror ju att jag inte är gravid ändå ! fast jag är ju de =) 

Oj ja de va ännu längre för dig. Men kan man inte vända sig till nån när man e orolig?

Man kanske inte behöver oroa sig men jag gör det iaf. Säg nåt som kan lugna mig;) haha jag har otrolig växtvärk men den e på ena sidan mest. Än så länge inget illamående eller så. Bara trött o hugrig:P. Inatt krampade livmodern lite. Inte så smärtsamt men obehagligt är det. Hoppas det är normalt!! Detta är så nytt och så har man ingen man kan prata med mer än sambon eftersom vi inte kommer avslöja något förän vi vet det är ok där inne.
  • combat90
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-26 08:03:59 följande:

Har inte känt nåt mer i ljumsken, ingen molvärk direkt och inga ömma bröst. Är lite dålig i magen som jag brukar va innan mens så jag tror mensen kommer komma, men jag stannar kvar här ändå för jag har så lång cykel (ca. 40 dagar) så nästa BIM kommer va i augusti och vet inte om nån börjat på en sån tråd än.

Fler än jag som har så lång cykel? 

Det tar så himla lång tid mellan försöken =/

Min cykel är på 35. Och ja sån tid de tar mellan mens o ägglossning. Men sen är min lutealfas på 11 dar så där går de fort:P men nu fixade vi de på första rikiga försöket iaf. De andra månadena har vi inte försökt pricka in äl som denna. :) men dryga väntan hela tiden. Även nu när man plussat!! Lycka till!!
  • combat90
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-26 11:37:13 följande:

Ja:) men man väntar ju hellre med en liten i magen, helt klart :D

Helt klart!!! :)
  • combat90
    viljan90 skrev 2014-06-27 10:08:18 följande:

Alla ni som plussat!!!, hur har era flytningar varit innan plusset.. Som vanligt innan mens eller torra, eller mer???

Jag fick på bim-2 rikliga lotionflytningar. Har de fortfarande och plussade på bim+3. Är i v5. Det ersatte min mens för jag trodde hela tiden mensen kom men de va bara flytningar ;)
  • combat90
    Malin1992 skrev 2014-06-27 10:29:58 följande:

Är det ngn som e gravid o har vita flytningar?

Jag har!! :)
  • combat90
    Malin1992 skrev 2014-06-27 14:47:02 följande:

Det känns skönt :) trodde det var ovanligt o att jag var ensam med att ha det :P vet du vrf man får det?

Vet faktiskt inte hundra. Men tror jag jag läste nånstans att de e för att vävnaden blir mer blodrik och släpper ifrån sig mer vätska typ. Så de e helt normalt:) tror jag läste nånstans att de även skyddar mot bakterier på något sätt.
  • combat90
    Murrmys skrev 2014-06-27 19:36:50 följande:

Det där är ju väl diskuterat ämne men jag har uppfattat det som att det är bra med varannan dag fram till dagarna kring ÄL, då gäller varje dag...sen vet ja inte hur mkt "måstesex" som är nyttigt...kanske bättre att gå på lusten och inte känna tvång.

Ska säga att vi körde var tredjedag. O de funkade kanon friska spermier hela tiden som kunde befrukta ägget!! Tog sig på första försöket!! :)
  • combat90
    eagle87 skrev 2014-07-01 17:24:46 följande:

Ni som plussat var era flytningar annorlunda ån vad ni brukar ha innan mens?

Jag fick ökade lotionflytningar på bim-2 ungefär. Plussade sen för att mensen inte kom men det kändes så hela tiden.. :)
Svar på tråden BIM Juni 2014