• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Sune03
    Aniiee skrev 2014-06-16 23:48:30 följande:
    Jag har märkt det. Jag har själv pekat på det ett flertal gånger. Vaccinen är ingenting mot vad sjukdomarna är. Men folk verkar inte vilja fatta det. Det enda de ser framför sig är Big Pharma och har ingen som helst koll varken på sjukdomar, forskning ELLER pengaflöde (de ska alltid försökadra till något av de andra när man förklarat en av grejerna för de,. Guldfiskminne verkar de ha också).

I USA är de inte kloka. Jag har bott i den Amerikanska Södern. Det säger allt......
    Yes. Det kan vara frustrerande att argumentera med människor som inte låter sig motbevisas av fakta utan istället ifrågasätter den. I det här fallet till och med ifrågasätta statistik som vetenskap. Jag har läst statistik på KTH och svårare kurs får man leta efter, det ställs extrema krav på att en seriös statistisk analys genomförs med rätt metod.

Men jag tror inte att faran för att denna galenskap ska växa sig stark i Sverige är överhängande. Trots alla idioter har vi ett rätt bra bonnförnuft i Sverige jämfört med staterna. Statistiskt sett alltså.
  • Aniiee
    Sune03 skrev 2014-06-17 00:00:54 följande:
    Yes. Det kan vara frustrerande att argumentera med människor som inte låter sig motbevisas av fakta utan istället ifrågasätter den. I det här fallet till och med ifrågasätta statistik som vetenskap. Jag har läst statistik på KTH och svårare kurs får man leta efter, det ställs extrema krav på att en seriös statistisk analys genomförs med rätt metod.

Men jag tror inte att faran för att denna galenskap ska växa sig stark i Sverige är överhängande. Trots alla idioter har vi ett rätt bra bonnförnuft i Sverige jämfört med staterna. Statistiskt sett alltså.
    Vi får väl hoppas.

På tal om amerikanska södern:

TS! Du vet min den där tråden med lite siffror och så? Siffrorna kom from Amerikanska CDC och gälde HELA USA (Alltså inte bara ökenstaterna (icke-)jämförbara med mellanöstern, utan hela. Med väldigt stora områden jämbördiga sverige.) Siffrorna gällde 1980- och -90-talet.

Så, var det uträtt......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Sune03
    Aniiee skrev 2014-06-17 00:12:45 följande:
    Vi får väl hoppas.
    Ja det kanske är önsketänkande. Tyvärr har det gått så långt i USA att det nu bara finns ett slut på trenden och det är att polio mfl sjukdomar kommer tillbaka. Då skulle hjärnspökena nog försvinna rätt snabbt när man stirrar den verkliga fienden i ögonen.
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-06-16 23:35:02 följande:
    Vaccinmotståndarna ser bara vaccinet och tittar aldrig på sjukdomarna. Antivacciationsrörelsen i USA är starkare än här och i Kalifornien har man nu deklarerat en kikhosteepedemi (Whoopin caugh). En del vaccinerade insjuknar också eftersom vaccinet inte ger ett 100%-igt skydd. (Påpekar det viktiga med flockimmunitet).

För de förhoppningsvis få människor i vårt land som tror att kroppen mår bättre av naturliga infektioner än en försvagad infektion från ett vaccin kan ju titta på hur ett spädbarn med kikhosta mår.

" target="_blank">

Klicka inte på länken om du är väldigt känslig.
    Här skulle jag kunna länka till bilder och klipp på människor och bebisar som blivit sjuka och skadade av vaccin. Men jag tycker själv det är jobbigt att se och tror inte någon här skulle ta det till sig ändå.

Det är hemskt att se allvarligt sjuka barn. Så hemskt att man själv mår psykiskt och fysiskt illa. Vad det än är som gjort dem sjuka.

Och vi kan nog trots allt vara överens om, att de allra flesta av oss bara vill våra egna och andras barn väl.
    Sen har man olika uppfattning om vad som verkligen är bäst för dem, ungefär som med uppfostran.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-16 23:35:23 följande:
    Det spelar nog ingen roll om någon kom och tryckte upp 100 000 liknande exempel rätt i ansiktet på er så skulle ni renodlade "provaccare" (eller vad man nu ska kalla det) bara slå det ifrån er gissar jag, och skylla på något annat än just vaccin. Även om sambandet kunde visas i vetenskapliga studier. 

För det här med vaccinets helighet och allmighty förträfflighet är indoktrinerat i de allra flesta av oss från barnsben.

Att det skulle visa sig vara så att det inte alls var vaccin som gjort att sjukdomar minskat/försvunnit(tänk att vissa sjukdomar har kunnat försvinna av sig själv, det kan ju bara inte vara möjligt!?!) eller att vaccinet i sig kan orsaka följdsjukdomar, skulle vara som att någon en dag skulle komma och säga att färgen blå, egentligen är vit.

Av mina barn är det den hittills ovaccinerade som klarat sig från infektioner, överkänslighet, allergier och eksem.
    Men men. Han är ju ytterligare bara ett enda exempel.

Vitrysk hockeyhjälte, är du "riktigt riktig" själv tycker du? Med det sättet att uttrycka dig gentemot andra människor som inte delar samma åsikter som dig själv, så kommer du knappast att bli tagen på allvar. 
    Skit ska skit ha. När folk hänfaller åt anekdotisk bevisföring i en diskussion som denna och tror att det på något sätt skulle vara lika med att någonting är sant så blir man bara så matt. Man kan välja att inte svara och låta dumheterna stå för sig själva, men tyvärr är en av mina många svaga sidor att jag ofta inte klarar av det.

När dessa individer, i likhet med dig och den vars inlägg jag svarade på ovan, försöker prångla ut åskådningar som de flesta sunda människor faktiskt ser som direkt farliga ställs saken ännu mer på sin spets. 
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Iarwain

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med dessa tre länkar.
    Det är dumt med jäv, jag håller med.

• Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2014-06-17 19:27:47 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med dessa tre länkar.
    Det är dumt med jäv, jag håller med.
    Om jag länkar till något som är negativt gällande vaccinfrågan, utan att samtidigt skriva något vidare om det, så förstår du inte "vad jag vill ha sagt"? Du kan alltså inte koppla ihop artiklarna med något alls som är skrivet tidigare i tråden?
  • Iarwain
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-17 20:48:58 följande:
    Om jag länkar till något som är negativt gällande vaccinfrågan, utan att samtidigt skriva något vidare om det, så förstår du inte "vad jag vill ha sagt"? Du kan alltså inte koppla ihop artiklarna med något alls som är skrivet tidigare i tråden?
    Men dessa artiklar är inte negativa till vaccin.
    De är negativa till jäv i samband med statliga subventioneringar.

Jag håller helt med, men det finns något som dessa tre artiklar alla missar...
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"