• Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter

• Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"
  • Midsommarnattsdröm
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-06-16 20:39:25 följande:
    Själv är jag vaccinerad fullt efter barnvaccinationsprgrammet och Hepatit och TBC vaccinerad som vuxen och jag var aldrig sjuk som barn. Aldrig förkyld, aldrig magsjuk och har inga allergier eller astma. Är också som vuxen mycket sällan sjuk och då handlar det om mildare förkylningar.

Det verkar som om fullvaccinerade barn har ett starkare immunförsvar förutsatt att de har tillgång till näringsrik mat och rent vatten .

Ska vi ta en ny lektion i anektdotisk bevisföring?

• Sune03
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-06-16 20:39:25 följande:
    Själv är jag vaccinerad fullt efter barnvaccinationsprgrammet och Hepatit och TBC vaccinerad som vuxen och jag var aldrig sjuk som barn. Aldrig förkyld, aldrig magsjuk och har inga allergier eller astma. Är också som vuxen mycket sällan sjuk och då handlar det om mildare förkylningar.

Det verkar som om fullvaccinerade barn har ett starkare immunförsvar förutsatt att de har tillgång till näringsrik mat och rent vatten smile5.gif .

Ska vi ta en ny lektion i anektdotisk bevisföring?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (682) skrev 2014-06-16 20:19:23 följande:

Det verkar som att icke vaccinerade barn har starkare immunförsvar förutsatt att de har tillgång till näringsrik mat och rent vatten.

Och det baserar du på ett (1) enda exempel? Du kan fan inte vara riktigt riktig.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • elmadumle
    kaffe skrev 2014-06-11 21:39:46 följande:
    Orsaken kanske beror på att så många faktiskt vaccinerade sej mot just svininfluensan? Hur många som dött om vi inte massvaccinerat oss vet vi inte.
    Antagligen ungefär lika många som dör av en vanlig influensa. jag är för vaccinationer, bara inte just den mot svinisen som inte blev så testad utan kastades ut och folk uppmanades vaccinera sig "annars dör ni".
  • elmadumle
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-11 22:13:01 följande:
    Den understrukna raden i din kommentar talar för sig själv.
    Jag menar att visst dog ett antal i svinisen men inte så många fler än i den vanliga influensan som kommer varje år.
  • Aniiee

Svininfluensan är den enda influensan jag varit sjuk i. Någonsin. Väldigt intressant upplevelse.

(OT, jag vet....)

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Sune03
    Aniiee skrev 2014-06-16 23:18:02 följande:
    Svininfluensan är den enda influensan jag varit sjuk i. Någonsin. Väldigt intressant upplevelse.

(OT, jag vet....)
    Vaccinmotståndarna ser bara vaccinet och tittar aldrig på sjukdomarna. Antivacciationsrörelsen i USA är starkare än här och i Kalifornien har man nu deklarerat en kikhosteepedemi (Whoopin caugh). En del vaccinerade insjuknar också eftersom vaccinet inte ger ett 100%-igt skydd. (Påpekar det viktiga med flockimmunitet).

För de förhoppningsvis få människor i vårt land som tror att kroppen mår bättre av naturliga infektioner än en försvagad infektion från ett vaccin kan ju titta på hur ett spädbarn med kikhosta mår.

">

Klicka inte på länken om du är väldigt känslig.
  • Anonym (Vad pågår)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-16 22:06:04 följande:
    Och det baserar du på ett (1) enda exempel? Du kan fan inte vara riktigt riktig.
    Det spelar nog ingen roll om någon kom och tryckte upp 100 000 liknande exempel rätt i ansiktet på er så skulle ni renodlade "provaccare" (eller vad man nu ska kalla det) bara slå det ifrån er gissar jag, och skylla på något annat än just vaccin. Även om sambandet kunde visas i vetenskapliga studier. 

För det här med vaccinets helighet och allmighty förträfflighet är indoktrinerat i de allra flesta av oss från barnsben.

Att det skulle visa sig vara så att det inte alls var vaccin som gjort att sjukdomar minskat/försvunnit(tänk att vissa sjukdomar har kunnat försvinna av sig själv, det kan ju bara inte vara möjligt!?!) eller att vaccinet i sig kan orsaka följdsjukdomar, skulle vara som att någon en dag skulle komma och säga att färgen blå, egentligen är vit.

Av mina barn är det den hittills ovaccinerade som klarat sig från infektioner, överkänslighet, allergier och eksem.
    Men men. Han är ju ytterligare bara ett enda exempel.

Vitrysk hockeyhjälte, är du "riktigt riktig" själv tycker du? Med det sättet att uttrycka dig gentemot andra människor som inte delar samma åsikter som dig själv, så kommer du knappast att bli tagen på allvar. 
  • Sune03
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-16 23:35:23 följande:
    För det här med vaccinets helighet och allmighty förträfflighet är indoktrinerat i de allra flesta av oss från barnsben.
    SLUTA NU! Det är bara du som säger detta. Hela tiden. Ingen annan. Vi andra är öppna med att det förekommer biverkningar och att vacciner inte är 100% säkra eftersom man ändå kan bli sjuk trots vaccination. Men de räddar liv!!!
  • Aniiee
    Sune03 skrev 2014-06-16 23:35:02 följande:
    Vaccinmotståndarna ser bara vaccinet och tittar aldrig på sjukdomarna. Antivacciationsrörelsen i USA är starkare än här och i Kalifornien har man nu deklarerat en kikhosteepedemi (Whoopin caugh). En del vaccinerade insjuknar också eftersom vaccinet inte ger ett 100%-igt skydd. (Påpekar det viktiga med flockimmunitet).

För de förhoppningsvis få människor i vårt land som tror att kroppen mår bättre av naturliga infektioner än en försvagad infektion från ett vaccin kan ju titta på hur ett spädbarn med kikhosta mår.

" target="_blank">

Klicka inte på länken om du är väldigt känslig.
    Jag har märkt det. Jag har själv pekat på det ett flertal gånger. Vaccinen är ingenting mot vad sjukdomarna är. Men folk verkar inte vilja fatta det. Det enda de ser framför sig är Big Pharma och har ingen som helst koll varken på sjukdomar, forskning ELLER pengaflöde (de ska alltid försökadra till något av de andra när man förklarat en av grejerna för de,. Guldfiskminne verkar de ha också).

I USA är de inte kloka. Jag har bott i den Amerikanska Södern. Det säger allt......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"