• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • En glad tjej

Nu blev jag nyfiken! Blöder man mindre efter förlossningen om man dricker hallonbladsté? Alltså avslaget då eller menar du under förlossningen?

• SKERS
    En glad tjej skrev 2014-03-22 07:06:47 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Blöder man mindre efter förlossningen om man dricker hallonbladsté? Alltså avslaget då eller menar du under förlossningen?

Ja har själv inte testat det förr, men som jag fattat det som så är det många får mindre avslag efter och att livmodern drar ihop sig fortare. Ska bli spännande å se om detta funkar. Värt att testa :)
  • NLAL

Kan bara inflika att jag drack det från v.36. Blödde ca 1 dl under förlossningen (upp till 1 liter är normalt), och blödde mindre än mens efteråt.

• Lindsey Egot the only one

Det funkar inte. Barnet kommer när barnet är redo. Så enkelt är det.

• kerstinsmide

Jag dricker också hallonbladste på grund av den anledningen att det ska minska blödningen under förlossningen. :) sen OM det skulle sätta igång saker tidigare så äR det toppen då jag är trött på att vänta. ^^ men fler sammandragningar får jag ju iaf. :)

• Suess

Jag har också börjat med hallonbladste. Hänger gärna på här.Glad

Jag drack det när jag väntade sonen. Förlorade mycket blod under själva förlossningen pga en komplikation.
    Men avslaget efter förlossningen var inga mängder och varade inte länge. (kommer dock inte ihåg hur länge)
    Gick över 7 dagar med sonen så jag tror inte på att det sätter igång förlossningar tidigare.

Dricker det igen i hopp om att avslaget även denna gången inte är några mängder och inte håller i sig så länge.

Är idag i v36 (35+4) med lillasyster i magen. Glad 

• SKERS
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-22 12:19:32 följande:
    Det funkar inte. Barnet kommer när barnet är redo. Så enkelt är det.

Fullt medveten om det, men är inte därför jag dricker det.
  • SKERS
    NLAL skrev 2014-03-22 12:17:05 följande:
    Kan bara inflika att jag drack det från v.36. Blödde ca 1 dl under förlossningen (upp till 1 liter är normalt), och blödde mindre än mens efteråt.

Åh va skönt!! Hoppas att det verkar för en annan...
  • SKERS

[quote=72825457][quote-nick]kerstinsmide skrev 2014-03-22 15:45:19 följande:[/quote-nick]Jag dricker också hallonbladste på grund av den anledningen att det ska minska blödningen under förlossningen. :) sen OM det skulle sätta igång saker tidigare så äR det toppen då jag är trött på att vänta. ^^ men fler sammandragningar får jag ju iaf. :)[/quot

Ja hoppas verkligen det hjälper!!! Vilken vecka är du i nu? När började du?

• SKERS
    Suess skrev 2014-03-22 16:02:55 följande:
    Jag har också börjat med hallonbladste. Hänger gärna på här.

Jag drack det när jag väntade sonen. Förlorade mycket blod under själva förlossningen pga en komplikation.

Men avslaget efter förlossningen var inga mängder och varade inte länge. (kommer dock inte ihåg hur länge)

Gick över 7 dagar med sonen så jag tror inte på att det sätter igång förlossningar tidigare.

Dricker det igen i hopp om att avslaget även denna gången inte är några mängder och inte håller i sig så länge.

Är idag i v36 (35+4) med lillasyster i magen.  

Ja, man hoppas ju att det hjälper mot avslaget. Hört om folk som dricker det för dom har stora blödningar vid mens och det hjälper säger dom.

Hur mycket dricker du? Jag tycker ju att det är lite gott så hoppas inte man dricker för mycket. Men det kanske man inte kan. Dricker ca 5-6dl on dan. V 35.
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!