• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • Ainasofia

BF+4 här idag och ingen bebis. Jag hade lite molande värk imorse och blodiga flytningar men tror inte att nånting är på gång. Jobbigt då jag har fått ischiasliknande smärtor i ena skinkan och ryggen, kan knappt gå :(. Om jag inte hade haft så här ont skulle det inte gjort så mycket att bebisen inte vill komma ut men nu är man verkligen otålig!

• Amilie

Bf+2 idag och inte ett tecken på att bebis skulle vilja komma ut. Jag har i ärlighetens namn börjat undra om bebisen nånsin vill komma ut eller om det bara är choklad och gaser som gör att magen är uppsvälld. Jag har varit hemma från jobbet i en vecka nu och känner mig riktigt rastlöst. Allt är förberett inför bebis och jag känner att jag behöver nåt att göra för att sysselsätta mig...

• Cissan

Oj jag som varit hemma sen den 13/12 pga svår foglossning. Levt mina senaste 3 månader i soffan så är Jätteledsen men så rädd för att föda oxå! Men imorgon finns det ingen återvändo :)

• Lice

Cissan, foglossning är såååå tråkigt! Lycka till det kommer säkert att gå bra att föda och sen kan du förutom att glädjas åt en härlig liten bebis börja den långa vägen tillbaka så att du får tillbaka din kropp!! Lycka till!

• Pannski
    Amilie skrev 2014-03-17 11:42:33 följande:
    Bf+2 idag och inte ett tecken på att bebis skulle vilja komma ut. Jag har i ärlighetens namn börjat undra om bebisen nånsin vill komma ut eller om det bara är choklad och gaser som gör att magen är uppsvälld. Jag har varit hemma från jobbet i en vecka nu och känner mig riktigt rastlöst. Allt är förberett inför bebis och jag känner att jag behöver nåt att göra för att sysselsätta mig...
    Haha, oj vad jag känner igen mig här. 
    Rastlös och allt förberett.. 

Men jag är så glad över att slippa ha ont som flera av er andra, det måste vara fruktansvärt jobbigt.
    Och behöva var hemma så länge innan bebis kommer, jag hade blivit tokig... 

Förstår att hinnsvepning inte ger alla någonting, men är less och känner att jag vill försöka göra något aktivt för att eventuellt få komma igång. Får se vad BM svarar.. 
  • supersötasilversara

Sååå drygt...! Småmolande värk och teckenblödning i några dagar men inget händer. Trodde verkligen inte att jag skulle gå och ha e sådan rastlösväntan. Och inte är jag jättesugen på att sy, pyssla och baka och sånt, har liksom inte någon ro med att ta för mig något förutom att träffa släkt och vänner. Har testat färdknäppen, massage, zonterapi, vara aktiv och vila. Men väntar fortfarande på bebisen!

• Amilie
    Pannski skrev 2014-03-17 15:09:51 följande:
    Haha, oj vad jag känner igen mig här.  Rastlös och allt förberett..  Men jag är så glad över att slippa ha ont som flera av er andra, det måste vara fruktansvärt jobbigt. Och behöva var hemma så länge innan bebis kommer, jag hade blivit tokig...  Förstår att hinnsvepning inte ger alla någonting, men är less och känner att jag vill försöka göra något aktivt för att eventuellt få komma igång. Får se vad BM svarar.. 

Ja rastlösheten sätter sina spår. Det känns som om jag är färdig med att förbereda för bebis nu. Jag vill inte sy, pyssla och dona mer så idag tog jag tag i lite mer rejäla grejer och spenderade tre timmar med att slipa av en tripp trapp stol vi fått. Tanken är att måla om den i nån piffig färg bara det blir lite varmare i garaget. Efter det blev det hemma spa med långdusch och hårinpackning. Slog till och med på stort och rakade benen vilket var en övning i sig som höggravid. Måste nu komma på hur morgondagen ska spenderas, måste göra nånting för att få dagarna att gå. Jag är oerhört tacksam över att få må så bra hela graviditeten! Hade jag blivit beordrad sängvila så hade jag nog suttit på hispan nu... Jag beundrar de som klarar av att vara liggande mer än en halv graviditet, även om jag förstår att man gör vad som helst för sin bebis!
  • Pannski

Inget nytt för någon på bebisfronten?

Här är det fortfarande lugna gatan, BF plus 5 idag. 
    Men den här jädra förkylningen börjar göra mig smått galen... 

Pratade med BM om hinnsvepning också, men det blir inte aktuellt för mig då jag inte haft/har några sammandragningar. Så jag fortsätter snällt att vänta på att det ska dra igång ändå, men jag blir mer och mer övertygad om att jag får vänta på igångsättningen nästa fredag. Vilket känns som en evighet. Om jag bara kunde bli frisk nu så skulle det kännas lite lättare, eventuellt :)

• Amilie
    Pannski skrev 2014-03-18 09:55:43 följande:
    Inget nytt för någon på bebisfronten? Här är det fortfarande lugna gatan, BF plus 5 idag.  Men den här jädra förkylningen börjar göra mig smått galen...  Pratade med BM om hinnsvepning också, men det blir inte aktuellt för mig då jag inte haft/har några sammandragningar. Så jag fortsätter snällt att vänta på att det ska dra igång ändå, men jag blir mer och mer övertygad om att jag får vänta på igångsättningen nästa fredag. Vilket känns som en evighet. Om jag bara kunde bli frisk nu så skulle det kännas lite lättare, eventuellt :)

Nej inget nytt här heller. Bara ett flertal samtal och sms från familj och vänner som undrar om nåt hänt än. Funderar allvarligt på att hyra en bunker och gå under jorden tills ungen är ute. Tror faktiskt att min mamma är mer stressad över att jag går över tiden än jag är. Så länge bebis mår bra i magen är jag nöjd, men känner mig orolig över att fostervattenmängden var låg i fredags och hoppas att det inte har förvärrats.
  • supersötasilversara

Inget nytt här heller. Ska in till bm idag, se hur läget är . Molvärk och småblödningar i några dagar men ingen bebis. Hoppas bm vill pilla lite/göra hinnsvepning och att det sätter fart.

Svar på tråden BF idag, någon mer?