Pannski skrev 2014-03-21 07:28:04 följande:
Jaha, BF plus 8 idag. Och ingenting verkar annorlunda än övriga dagar. Var hos BM igår som sa att det bara kan "smälla till när som helst" vilket gjorde mig lite glad då jag inte känner av några som helst sammandragningar eller förverkar. Även om man läst och hört om att många går över tiden så trodde jag av någon anledning inte att jag skulle göra det. Det är tufft mentalt att hantera tycker jag, speciellt eftersom jag blev så sjuk den här veckan och inte kunnat göra något. Men idag mår jag bättre och ska ta nya tag. Promenad, åka och handla lite och gå ut och äta med sambon ikväll. Försöka göra det bästa av dom här dagarna som är kvar till förlossning, och hoppas på att det "bara smäller till" under tiden :)
Håller helt och hållet med dig om den psykiska påfrestningen med gå över tiden. Jag är är i 40+5 idag och fick imorse ett psykbryt på min mamma som likt alla andra dagar de senaste veckorna skickade sms och undrade om nåt hänt. Tror folk verkligen att jag kommer att föda och sen inte meddela omvärlden? I övrigt befinner jag mig i värsta gråtfasen och alla tankar om allt hemskt som kan hända snurrar i huvudet. Hade tid hos läkaren igår för ctg och kontroll av fostervatten. Den här gången fanns mer vatten än sist. Läkaren ville dock även göra en vaginal undersökning och mer hårdhänt kärring får man nog leta efter. Utan förvarning bestämde hon sig för att göra en hinnsvepning också och jag bara skrek rätt ut medans sköterskan höll mig nere på britsen. Sambon var helt chockad efteråt och jag grinade hysteriskt. Tydligen är jag öppen 2 cm och tappen mjuk och till hälften utplånad om det nu är nån tröst. Men den där läkaren får inte komma i närheten av mig igen. Om hinnavepningen gett nåt resultat? Nej inte alls!