• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • Amilie
    NenneLo skrev 2014-03-21 10:37:58 följande:
    Har vi samma mamma? ;) hon ringer/smsar varje dag och frågar "är du hemma eller på bb?" Samt "jag tror han kommer inatt!"
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3

Haha jag tror inte att jag har någon okänd gravid syster som min mamma ringer och terroriserar men man vet ju aldrig... Kan hända att de flesta mödrar drabbas av samma hysterisjukdom. Min fick i alla fall ett lite väl spydigt svar från mig i morse när jag meddelade att "ja jag födde fyrlingar inatt genom att släppa en fis så nu är det inte en lugn stund gör de skriker konstant alla fyra så jag har inte hunnit meddela dig..." Kanske lite väl bitskt men jag börjar ledsna! Vad det gäller läkaren så vet jag inte vad de får och inte får men i och med att jag var så oförberedd så var smärtan inte av denna värld och känslan av hur de tryckte ner mig på britsen var riktigt jobbigt. Ser inte fram emot nytt läkarbesök på onsdag i alla fall...
  • Pannski
    Amilie skrev 2014-03-21 09:45:53 följande:

Håller helt och hållet med dig om den psykiska påfrestningen med gå över tiden. Jag är är i 40+5 idag och fick imorse ett psykbryt på min mamma som likt alla andra dagar de senaste veckorna skickade sms och undrade om nåt hänt. Tror folk verkligen att jag kommer att föda och sen inte meddela omvärlden? I övrigt befinner jag mig i värsta gråtfasen och alla tankar om allt hemskt som kan hända snurrar i huvudet. Hade tid hos läkaren igår för ctg och kontroll av fostervatten. Den här gången fanns mer vatten än sist. Läkaren ville dock även göra en vaginal undersökning och mer hårdhänt kärring får man nog leta efter. Utan förvarning bestämde hon sig för att göra en hinnsvepning också och jag bara skrek rätt ut medans sköterskan höll mig nere på britsen. Sambon var helt chockad efteråt och jag grinade hysteriskt. Tydligen är jag öppen 2 cm och tappen mjuk och till hälften utplånad om det nu är nån tröst. Men den där läkaren får inte komma i närheten av mig igen. Om hinnavepningen gett nåt resultat? Nej inte alls!
    Men alltså usch vilken obehaglig upplevelse hos läkaren. Att bli fasthållen och hårdhänt behandlad, fy tusan vad arg man blir när man hör sådant!
  • Amilie
    Pannski skrev 2014-03-21 14:35:58 följande:
    Men alltså usch vilken obehaglig upplevelse hos läkaren. Att bli fasthållen och hårdhänt behandlad, fy tusan vad arg man blir när man hör sådant!

Ja som sagt ingen trevlig upplevelse. Jag har tidigare inte haft några direkta tankar kring förlossningen men sen igår känner jag allt mer ångest och det känns som lite sent påkommet att börja fundera på det nu. Jag hoppas bara på att få trevligare personal runt mig när det väl är dags. Jag har inte skrivit något förlossningsbrev, har ni gjort det? Bara pratat igenom förlossningen med min barnmorska och hon skrev in i min journal att jag vill ta det som det kommer, är positiv till att pröva mig fram med bedövning och att det framförallt är viktigt för mig att personalen pratar med mig och förklarar varför man gör saker. Borde jag skriva ner det i ett bra och ta med mig också tror ni?
  • Amilie

Hur går det för alla? Föder ni barn allihopa utom jag? Själv går jag in i vecka 42 imorgon och inte nåt direkt tecken på att nåt är på gång. Vill inget mer nu!!!

• Pannski
    Mortisfru83 skrev 2014-03-23 05:29:19 följande:
    Jag föder just nu... Eller nä, inga krystvärkar än men inne på fl och kör på.
    Oj! Heja dig!

Här är det plus 10 dagar idag och ingenting....
  • Ainasofia

hej! Jag födde vår son i onsdags kväll på 40+5. Jag började få värkar vid 14.30, vattnet gick 19.45, vi kom till sjukhuset 20.30 och då var jag öppen 5-6cm. 22.10 föddes sonen. Allt gick ganska fort då men bra. Vi fick komma hem i fredags och nu njuter vi av lille mannen. Lycka till er alla andra!

• NenneLo
    Ainasofia skrev 2014-03-23 11:52:30 följande:
    hej! Jag födde vår son i onsdags kväll på 40+5. Jag började få värkar vid 14.30, vattnet gick 19.45, vi kom till sjukhuset 20.30 och då var jag öppen 5-6cm. 22.10 föddes sonen. Allt gick ganska fort då men bra. Vi fick komma hem i fredags och nu njuter vi av lille mannen. Lycka till er alla andra!

Grattis!! :) här gick det undan, i fredags kom sonen, snabb och okomplicerad förlossning!
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Mortisfru83

Nu är vår son här.. 11:19 i förmiddags såg han dagens ljus för första gången. Vi mår alla jättebra!

• Pannski
    Ainasofia skrev 2014-03-23 11:52:30 följande:
    NenneLo skrev 2014-03-23 21:59:48 följande:

Grattis!! :) här gick det undan, i fredags kom sonen, snabb och okomplicerad förlossning!
    Mortisfru83 skrev 2014-03-23 22:21:37 följande:
    Nu är vår son här.. 11:19 i förmiddags såg han dagens ljus för första gången. Vi mår alla jättebra!
    Stort grattis till er alla, vad avundsjuk man blir! Känns som om ni alla drar ifrån nu och föder på löpande band.. Men så skönt att höra att det verkar gått bra för er!

Här är det BF plus 11 idag, och jag har varit hos bm på ultraljud. Bebisen har gott om fostervatten och ser ut att ha det riktigt bekvämt där i magen.. Hon rekommenderade mig att gå hem och vila, och ev ta en färdknäpp som enligt henne är det enda som hjälper.. Dom vill inte göra någon hinnsvepning då jag inte har några sammandragningar eller förvärkar. "Bara" att vänta ut. 
    Blir igångsatt på fredag om inget händer innan dess, och det räknar jag inte med nu heller... Hade helgen som delmål, och var ganska säker på att det skulle smälla till då, men icke. Så nu satsar jag på att få gå ända till fredag, men skulle lillen få för sig att vilja komma ut innan dess så är han oerhört efterlängtad.

Jobbar hårt på att inte tappa gnistan, och fortsätta hålla en positiv attityd. Lite enklare med solsken och vår ute tycker jag :)

Svar på tråden BF idag, någon mer?