Ainasofia skrev 2014-03-23 11:52:30 följande:
hej! Jag födde vår son i onsdags kväll på 40+5. Jag började få värkar vid 14.30, vattnet gick 19.45, vi kom till sjukhuset 20.30 och då var jag öppen 5-6cm. 22.10 föddes sonen. Allt gick ganska fort då men bra. Vi fick komma hem i fredags och nu njuter vi av lille mannen. Lycka till er alla andra!
NenneLo skrev 2014-03-23 21:59:48 följande:
Grattis!! :) här gick det undan, i fredags kom sonen, snabb och okomplicerad förlossning!
Mortisfru83 skrev 2014-03-23 22:21:37 följande:
Nu är vår son här.. 11:19 i förmiddags såg han dagens ljus för första gången. Vi mår alla jättebra!
Stort grattis till er alla, vad avundsjuk man blir! Känns som om ni alla drar ifrån nu och föder på löpande band.. Men så skönt att höra att det verkar gått bra för er!
Här är det BF plus 11 idag, och jag har varit hos bm på ultraljud. Bebisen har gott om fostervatten och ser ut att ha det riktigt bekvämt där i magen.. Hon rekommenderade mig att gå hem och vila, och ev ta en färdknäpp som enligt henne är det enda som hjälper.. Dom vill inte göra någon hinnsvepning då jag inte har några sammandragningar eller förvärkar. "Bara" att vänta ut.
Blir igångsatt på fredag om inget händer innan dess, och det räknar jag inte med nu heller... Hade helgen som delmål, och var ganska säker på att det skulle smälla till då, men icke. Så nu satsar jag på att få gå ända till fredag, men skulle lillen få för sig att vilja komma ut innan dess så är han oerhört efterlängtad.
Jobbar hårt på att inte tappa gnistan, och fortsätta hålla en positiv attityd. Lite enklare med solsken och vår ute tycker jag :)