• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • kgv

Bf+2.

Här händer inget och jag känner mig som en ilsken kossa. Maken och sonen är i lekparken så nu ska jag passa på att sova lite. Misstänker starkt svampinfektion så jag knallar runt med ändan bar här hemma. Vrålsexigt... Not!

• supersötasilversara

Hur känner ni andra, jag upplever att jag är i en bebis/förlossningsbubbla nu och orkar jag inte riktigt med att vara engagerad i barnen här hemma? Liksom bara fokus på den kommande förlossning, när de kommer och babblar och pratar måste jag verkligen anstränga mig för att lyssna och vara närvarande (men lyckas nog inte särskilt bra). Normalt sett irriterar jag mig inte på mycket men nu tycker jag maken och dottern smaskar såååå mycket när dom äter, sonen pratar för högt, osv osv. Jag försöker verklugen behärska mig! Det skönaste är när maken och barnen är ute på äventyr och jag får vara ifred, totalt olikt mig!

• kgv

Jag är helt inne i graviditeten och har konstant dåligt samvete för att jag inte orkar engagera mig i sonen. Så när jag får vara själv mår jag som bäst. Då behöver jag varken bry mig om honom eller maken. Hemskt, men jag är helt slut.

• Mortisfru83

Ush, vet inte om värkarna startat nu. Har ju haft smärtsamma förvärkar i fyra-fem dagar nu men dom har avtagit under natten. Vaknade för några timmar sen av vad som känns som mer regelbundna smärtor.. Har inga problem att andas igenom dom och har inte börjat klocka ännu.. Ska ju på det där ultraljudet vid 11. Hur gör jag med det om detta fortsätter? Känns ju dumt att avboka ifall "värkarna" som vanligt avtar. Vad tycker ni?

• Cissan

Bf +3 idag och igångsättning imorgonbitti :)) Är sååå nervös o rädd!!!

• Pannski
    Mortisfru83 skrev 2014-03-17 05:56:40 följande:
    Ush, vet inte om värkarna startat nu. Har ju haft smärtsamma förvärkar i fyra-fem dagar nu men dom har avtagit under natten. Vaknade för några timmar sen av vad som känns som mer regelbundna smärtor.. Har inga problem att andas igenom dom och har inte börjat klocka ännu.. Ska ju på det där ultraljudet vid 11. Hur gör jag med det om detta fortsätter? Känns ju dumt att avboka ifall "värkarna" som vanligt avtar. Vad tycker ni?
    Hoppas det startar för dig nu! Och er andra också :)

Här är det ingenting... BF + 4 och jag fördriver tiden genom att ha tvättstugan, städa och göra ansiktsmask. Förkylningen gör mig på lite sämre humör, och det är skönt med måndag och sambon på jobbet så man får vara för sig själv. Funderar på att fråga min BM om hinnsvepning, ska dit först på torsdag men det kanske kan få fart på saker och ting.

Ha en fin dag, och försök hålla modet uppe, snart är det bebisar ute!
  • Cissan

Jag har fått 3 hinnsvepningar av läkarna, gav tyvärr inget alls :( Men olika för alla :))

Pannski skrev 2014-03-17 09:18:09 följande:
    Hoppas det startar för dig nu! Och er andra också :) Här är det ingenting... BF + 4 och jag fördriver tiden genom att ha tvättstugan, städa och göra ansiktsmask. Förkylningen gör mig på lite sämre humör, och det är skönt med måndag och sambon på jobbet så man får vara för sig själv. Funderar på att fråga min BM om hinnsvepning, ska dit först på torsdag men det kanske kan få fart på saker och ting. Ha en fin dag, och försök hålla modet uppe, snart är det bebisar ute!

• NenneLo

Hej på er, BF+6 och jag är så bitter och less på allt! :(

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • kgv

BF+3 idag och jag känner ingenting. Har haft blodstrimmor i flytningarna sen i torsdags då jag fick min hinnsvepning, men inget mer som skulle tyda på att något är på G. Ska till bm idag och känner mig väldigt opeppad eftersom jag vet att jag kommer få "nej" på frågan om hinnsvepning.

Nu på fm har jag iaf tagit en lång skön dusch och rakat benen för tredje (!) gången den här graviditeten. Tyckte det var dags igen. Haha!

Svar på tråden BF idag, någon mer?