• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • Mortisfru83

Men om du är öppen 3 cm måste det vara nära tycker man.
    Bf +8 här idag och ingen effekt av gårdagens hinnsvepning... Suck!!

• pinkfriday

Här är en till som har bf idag :) Var in och gjorde ultraljud och fick hinnsvepning i torsdags.

Fick ganska ont + lite blödningar. Men inget mer har hänt. Bara å vänta och se.

Känner mig som en vandrande barba mamma typ. Har det inte hänt något mer innan torsdag blir det snitt..

• Amilie

Då har bf dagen passerat också och inte ett tecken på att bebis vill flytta ut. Jag har alltid trott att man max får gå två veckor över tiden men blev igår informerad om att om alla värden är bra för mamma och bebis så väntar man till vecka 42+6 innan igångsättning!!! Kan inte fatta att jag eventuellt måste härda ut hela tre veckor till!

• pinkfriday

Bebisen har växt rejält på slutet. Har en jobbig förlossning i bagaget så det är därför.

• kgv
    Mortisfru83 skrev 2014-03-15 18:43:44 följande:
    Men om du är öppen 3 cm måste det vara nära tycker man.
    Bf +8 här idag och ingen effekt av gårdagens hinnsvepning... Suck!!
    Eftersom jag är omföderska kan jag gå öppen rätt länge utan att det händer något. Tyvärr!
    Min hinnsvepning har inte heller gett någon effekt. Suck!
  • pinkfriday

Jag var också öppen ca 3 cm när dom gjorde hinnsvepningen i torsdags.

Har som sagt inte hänt så mkt här ännu heller. Ska tillbaka på måndag och se hur det ser ut och ev. göra ännu en svepning. 

• Mortisfru83

I Stockholm får man Max gå två veckor över så senast nästa fredag får jag min son i famnen.. Konstigt att vissa landsting fortfarande har tre veckor som gräns.

• Pannski

BF + 3 idag.
    Mer rörelse i magen nu, vilket känns skönt. Även förkylningen går åt rätt håll. Tog en ordentlig promenad tidigare, och njöt av solen, då kom en kvinna fram till mig  helt spontant och sa "du ser så härlig ut med magen, njut av den här tiden" 
    Vilket kändes lite konstigt, men samtidigt blev jag glad att någon såg på mig på det sättet, själv kände jag mig mer som en otymplig klump som spatserade fram :)

Men hur "härlig" man än ser ut skulle jag gärna vilja att det hände lite grejer nu så vi snart får träffa liten...

Ni andra, något nytt?

• supersötasilversara

Skönt att läsa om er andra som också längtar och VÄNTAR! Detta är min tredje graviditet och båda barnen föddes ca 10-7 dagar FÖRE bf. Denna bebis verkar vilja vara kvar mycket längre i magen, jag har bf nu. Och båda förra gångerna hann jag liksom inte gå vänta och känna efter som nu, och detta är ju oerhört olidligt! Trodde väl inte att det skulle bli så här nu!! Jag har haft jättemycket mensvärk och molvärk i ryggslutet till och från de senaste dagarna och nu i morse fick jag teckenblödning och riktigt ont. Då tänkte jag att idag blir det bebis! Men allt har stannat av sen dess, bebis rör på sig och allt är bra men inget tecken på att bebis ska komma ut. Oh vad jag känner mug less, trodde som sagt inte att jag skulle uppleva denna lååååånga väntan! is

Svar på tråden BF idag, någon mer?