• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • mrsladybug

Ingen bebis här heller dock endast 40+4. Du är en riktig kämpe pannski! Härligt att du trots allt försöker hålla humöret uppe. Härnär det deppdag varannan dag och hyfsat possitiv varannan tor jag;) och som du säger idag skiner solen. Får gå ut och njuta för sedan blir det ändå att sitta i skuggan med lillen

• Pannski
    mrsladybug skrev 2014-03-24 14:17:28 följande:
    Ingen bebis här heller dock endast 40+4. Du är en riktig kämpe pannski! Härligt att du trots allt försöker hålla humöret uppe. Härnär det deppdag varannan dag och hyfsat possitiv varannan tor jag;) och som du säger idag skiner solen. Får gå ut och njuta för sedan blir det ändå att sitta i skuggan med lillen

Tackar! Känner igen mig i varannan dag deppen med.. Är nog helt naturligt, man orkar inte riktigt hela tiden hålla modet uppe...

Idag är det BF plus 12
    Men inatt har jag vaknat flera gånger av onda sammandragningar, och ingen har nog blivit så glad över smärta!
    Kändes som riktigt jobbig mensverk och jag krampade i någon minut varje gång, heja vad bra att det händer något! Då har ju kroppen varje fall påbörjat någon form av arbete tänker jag. 

Men ska inte lägga allt för stora växlar i det, för man har ju läst om hur det kan komma och sen bara försvinna igen, men jag tänker eftersom jag ändå är plus 12 dagar så kaaanske jag kan få slippa igångsättning på fredag.

Hur går det för er andra? Några fler övertidare här?

• mrsladybug

Ja men då är det nog på gång. Med mitt första barn fick jag värkar på natten som sedan avtog och blev ganska oregelbundna på dagen för att sen bli regelbundna med 10 min mellan nästa natt.. ganska regelbundet på dagen och sen nästa natt vid 2 tittade han ut.

• Ljungem

Jag hade också bf 13 mars, och ännu har ingen bebis kommit. Detta är så jobbigt. På fredag har jag tid på fl, för igångsättning, hoppas jag. Men jag vill ju helst att det startar av sig själv.

• mrsladybug

Pust fortfarande inte ett tecken på att det skulle vara något på gång. Hoppas det går bättre för er andra..

• Pannski

Den 23:e tittade han så äntligen ut.

Förlossningen gick bra. Det drog igång med värkar hemma runt 18 tiden och jag gav mig f** på att inte åka in för tidigt med risk att bli hemskickad, men vid 03.00 stod jag inte ut mer. Hade badat/duschat varmt om vartannat och stått på alla fyra (vilket kändes bra för tillfället) och legat med värmeflaska.

Var 6 cm öppen när jag kom, kl 11.30 föddes så mästerverket:)

12 dagar över tiden, men det är glömt nu för nu är han här och vi har fullt upp mest hela tiden.

• Mortisfru83

Men jäklar Pannski, då krystade vi samtidigt minsann. Min föddes 11:19 den 23.
    Grattis!!

• Pannski
    Mortisfru83 skrev 2014-04-06 00:26:39 följande:

Grattis!!

Grattis till dig med!

Hoppas allt gått bra.
  • Chokladpinglan
    Ainasofia skrev 2014-03-23 11:52:30 följande:
    hej! Jag födde vår son i onsdags kväll på 40+5. Jag började få värkar vid 14.30, vattnet gick 19.45, vi kom till sjukhuset 20.30 och då var jag öppen 5-6cm. 22.10 föddes sonen. Allt gick ganska fort då men bra. Vi fick komma hem i fredags och nu njuter vi av lille mannen. Lycka till er alla andra!
    Grattis
    Kewin 2009
  • Chokladpinglan
    NenneLo skrev 2014-03-23 21:59:48 följande:

Grattis!! :) här gick det undan, i fredags kom sonen, snabb och okomplicerad förlossning!
    Grattis
    Kewin 2009
  • Chokladpinglan
    Mortisfru83 skrev 2014-04-06 00:26:39 följande:
    Grattis!!
    Grattis
    Kewin 2009
Svar på tråden BF idag, någon mer?