• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • NenneLo

BF+7, inga känningar. Bara dessa hemska nerver i underlivet som sticker till nr man går, känns som att bebisen ska trilla ut haha

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Mortisfru83

Bf+11 här och nu är jag inne i grinfasen.. Spenderade halva gårdagen grinandes och idag har jag hittills fulbölat tre gånger. All heder till min man som orkar med mig och som ber om ursäkt för att han typ andas bara för att jag ska sluta gråta (fan nu grinar jag igen). Onda förvärkar typ hela tiden, även nattetid. Hade dom vart mer regelbundna så hade jag vart säker på att det var riktiga värkar.
    På lördag blir vi igångsatta på bb Sophia OM det finns plats. Och finns det inte det så skriker jag!
    Jag har mått super hela graviditeten och tyckt att alla klagar så jävligt, det får jag verkligen äta upp nu. Så trött på att vara gravid.
    Kram från grinAnna

• Pannski

Bf plus 6 idag.
    Gårdagen blev riktigt tuff för mig, 39 graders feber, förkylningen blev om möjligt värre och jag kunde inte svälja pga halsont. Fick panik ett tag då jag hade riktigt svårt att andas. Gick inte att sova, inte att vara vaken bara ligga i som en dvala, helt galet! Idag lite bättre, lägre feber och jag har kunnat duscha och äta lite. Men det skulle vara riktigt tufft om bebis bestämmer sig för att det är dags nu, mina krafter är lika med noll. Jag hoppas att jag blir frisk och att han håller sig i magen till helgen :)

Hur känner ni andra idag?

• kgv

Igår, på bf+4 kl 14.24, kom vår kluns till världen. 55 cm och 4190 gram. Efter lite dramatik med navelsträng runt halsen, dålig andningsstart och tre timmar ifrån varandra då han fick ligga med cpap på neo, fick vi äntligen vara tillsammans. Nu ska vi återhämta oss och ställa in oss på att vara tvåbarnsföräldrar. Lycka till ni andra! ?

• Cissan

Bf +5 idag och ligger inne på fl just nu o ska inom några min ta min första cytotec o sen får vi väl se hur fort det går, men bebis idag hoppas jag :))

• Ainasofia

Grattis Kgv! Tur att allt slutade lyckligt trots komplikationer!
    Lycka till Cissan!
    Hoppas att din förkylning går över fort Pannski, inget roligt att leva i väntans tider och må dåligt :(.

Själv är jag på BF+6 idag. Slemproppen gick natten mot igår och jag hade sammandragningar igår så hade hoppats på att bebisen vill ut, men nu är det lugnt igen och inga tecken på att nånting är på gång.

• NenneLo
    Cissan skrev 2014-03-19 10:03:05 följande:
    Bf +5 idag och ligger inne på fl just nu o ska inom några min ta min första cytotec o sen får vi väl se hur fort det går, men bebis idag hoppas jag :))

Lycka till!! :) BF+8 idag, bebis äntligen fixerad och hinnsvepning gjord
  • NenneLo
    kgv skrev 2014-03-19 10:01:55 följande:
    Igår, på bf+4 kl 14.24, kom vår kluns till världen. 55 cm och 4190 gram. Efter lite dramatik med navelsträng runt halsen, dålig andningsstart och tre timmar ifrån varandra då han fick ligga med cpap på neo, fick vi äntligen vara tillsammans. Nu ska vi återhämta oss och ställa in oss på att vara tvåbarnsföräldrar. Lycka till ni andra! ?

Grattis!
  • Pannski

Oj! Här händer det grejer, bebisar som kommer på löpande band känns det som. Grattis alla, och lycka till ni andra!

Här är det BF plus 7 och läget oförändrat. Ska till BM idag, vilket känns som ett jätteprojekt i snöstorm och med den här förkylningen. Men ska bita ihop. Febern har lagt sig varje fall.

• Amilie

Ingenting nytt här heller. Tid på sjukhuset för koll av fostervatten och ctg idag. Har varit vaken i princip hela natten störtgrinandes då jag känner mig helt övertygad om att bebis kommer att dö i magen om den inte kommer ut nu. Känner en grym oro men ingen tar mig på allvar.

Svar på tråden BF idag, någon mer?