Inlägg från: supersötasilversara |Visa alla inlägg
  • supersötasilversara

BF idag, någon mer?

Skönt att läsa om er andra som också längtar och VÄNTAR! Detta är min tredje graviditet och båda barnen föddes ca 10-7 dagar FÖRE bf. Denna bebis verkar vilja vara kvar mycket längre i magen, jag har bf nu. Och båda förra gångerna hann jag liksom inte gå vänta och känna efter som nu, och detta är ju oerhört olidligt! Trodde väl inte att det skulle bli så här nu!! Jag har haft jättemycket mensvärk och molvärk i ryggslutet till och från de senaste dagarna och nu i morse fick jag teckenblödning och riktigt ont. Då tänkte jag att idag blir det bebis! Men allt har stannat av sen dess, bebis rör på sig och allt är bra men inget tecken på att bebis ska komma ut. Oh vad jag känner mug less, trodde som sagt inte att jag skulle uppleva denna lååååånga väntan! is

• supersötasilversara

Hur känner ni andra, jag upplever att jag är i en bebis/förlossningsbubbla nu och orkar jag inte riktigt med att vara engagerad i barnen här hemma? Liksom bara fokus på den kommande förlossning, när de kommer och babblar och pratar måste jag verkligen anstränga mig för att lyssna och vara närvarande (men lyckas nog inte särskilt bra). Normalt sett irriterar jag mig inte på mycket men nu tycker jag maken och dottern smaskar såååå mycket när dom äter, sonen pratar för högt, osv osv. Jag försöker verklugen behärska mig! Det skönaste är när maken och barnen är ute på äventyr och jag får vara ifred, totalt olikt mig!

• supersötasilversara

Sååå drygt...! Småmolande värk och teckenblödning i några dagar men inget händer. Trodde verkligen inte att jag skulle gå och ha e sådan rastlösväntan. Och inte är jag jättesugen på att sy, pyssla och baka och sånt, har liksom inte någon ro med att ta för mig något förutom att träffa släkt och vänner. Har testat färdknäppen, massage, zonterapi, vara aktiv och vila. Men väntar fortfarande på bebisen!

• supersötasilversara

Inget nytt här heller. Ska in till bm idag, se hur läget är . Molvärk och småblödningar i några dagar men ingen bebis. Hoppas bm vill pilla lite/göra hinnsvepning och att det sätter fart.

Svar på tråden BF idag, någon mer?