• Pannski

BF idag, någon mer?

Så var dagen D här.. Trots att man vet om att enbart ca 5% föder på sin beräknade dag går jag här och hoppas och känner efter.. 
    Jag känner dock ingenting mer än det vanliga böket i magen från bebis. Har under min graviditet inte haft en endaste liten förvärk. Sammandragningar och en hård kulmage när jag är ute och går annars ingenting. Kanske man ska vara glad över, men ibland slår tanken mig - är jag verkligen gravid? Kikar ner på magen och kan konstatera att japp den är kvar. 

Är det någon mer som har BF idag och vill följas åt under övertiden?

• Svar på tråden BF idag, någon mer?
  • Ainasofia

Jag har också BF idag med mitt andra barn och inga känningar alls. Med vårt första åkte vi in samma dag som jag hade BF så hade hoppats på det samma nu. Men man vet aldrig, kanske blir inatt, kanske om två veckor. hoppas vi inte behöver vänta så länge till!

• Frodes mamma

Jag hade bf den andra mars.. 12 dagar över tiden nu... känns helt sjukt...
    tänkte jag skulle åka till östra idag och bara kolla upp så allt är ok, kanske kan förmå dom att göra en hinnsvepning. Vill gärna att det skall komma igång av sig själv!

• Mortisfru83

Jag gjorde en hinnsvepning idag.., det va jävligt smärtsamt och det har inte resulterat i ett skit..

• Cissan

Har bf idag jag med!! Känner inget speciellt men har en annan onda i magen så sitter på förlossningen nu o väntar på sänkan samt läkaren som kommer om 2 timmar ca....för ett ul. Har iaf kollat o inget är på G. Hoppas det kommer igång snart!! Har oxå gjort 2 hinnsvepningar som inte resulterat i ngt :((

• Amilie

Hej, Här är en till som har bf idag den 15e mars. Ligger sömnlöst vaken och lyssnar på sambons snarkande likt de flesta nätterna de senaste veckorna. Har inte en antydan till att förlossningen ska komma igång. Dock har vi spenderat halva fredagen på sjukhuset efter att jag upplevt att bebisen var slö igår natt och på morgonen. Fullt på mvc men fick en tid på fl där de satte en ctg och efter ett tag tyckte att bebisens hjärtljud låg lite väl högt varav en läkare skulle komma och titta. I väntan på läkare så togs ytterligare ctg kurvor och efter mycket om och men så kommer ändå läkaren och gör ett ultraljud på bebis. Och konstaterar först att allt är så normalt, vilket är det enda mvc sagt till mig sen jag började gå där oavsett vad jag tagit upp. Sen blev doktor tyst och började göra mer mättmingar på skärmen och muttrar lite för sig själv. Då konstaterar hab att jag har på gränsen till för lite fostervatten och när han gör en viktuppskattning på bebis så väger den runt 2700 gr (-22% från normalt vid bf) . Till saken hör att jag har gått upp rätt lite i vikt, knappt 4kg, fram till nu och sf måttet ligger lite under det normala varav jag tagit upp detta med min barnmorska som själv vid ett besök antydde att bebis kanske var lite liten. Dock ändrade hon sig snabbt till att allt nog var normalt och ett ultraljud i vecka 33 skulle vara onödigt. Besöket två veckor senare menade hon till och med att vår bebis nog var i största laget då den låg högt upp och tryckte på mina revben! Slutsatsen är dock att jag efter dagens besök på förlossningen ska tillbaka om en knapp vecka för kontroll av fostervattenmängd, flöde i navelsträng vilket idag var fint, samt ctg. Känner mig just nu helt okej med att gå över tiden men orolig över att mvc inte reagerat på min oro om att bebis är liten samt att det nu visar sig att vattennivån är på gränsen. Både läkaren och bm vi träffade idag antydde att bebis nog skulle kunna tänka sig att stanna där inne ett tag till och att de inte sätter igång fl förräns efter tre veckor så länge bebis och jag mår bra. Så jag hoppas att fostervattnet inte minskar samt siktar in mig på en aprilbebis för att inte bli allt för besviken. Dock har jag redan tröttnat på alla som ringer och frågar om det blivit nån bebis än!?!? Tror de inte att man hör av sig då???

• Pannski

Idag är jag BF + 2 och fortfarande ingenting. Förutom att jag igår blev helt genomförkyld. Så idag har jag feber och snorar som bara den. Vill nästan att bebis håller sig kvar ett tag till nu så jag hinner bli frisk till förlossningen (trodde jag aldrig att jag skulle säga ) 

Verkar som om flera av er inte har någon positiv effekt av hinnsvepning, funderade på om jag skulle prata med min BM om det, men jag har inte tid före torsdag nästa vecka så jag väntar nog snällt om ingenting händer. 

Tycker också det är svårt det här med bebisens rörelser, vad som är normalt och eventuellt inte skulle vara det. Han är en aktiv kille, men buffar mest och trycker upp mot revben/bröstkorg. Det kan gå långa stunder (timmar) utan att det känns något, men jag antar att han sover då. Svårt när det är första barnet och man inte vet vad som är vad.... 

• Amilie
    Pannski skrev 2014-03-15 11:23:36 följande:
    Idag är jag BF + 2 och fortfarande ingenting. Förutom att jag igår blev helt genomförkyld. Så idag har jag feber och snorar som bara den. Vill nästan att bebis håller sig kvar ett tag till nu så jag hinner bli frisk till förlossningen (trodde jag aldrig att jag skulle säga )  Verkar som om flera av er inte har någon positiv effekt av hinnsvepning, funderade på om jag skulle prata med min BM om det, men jag har inte tid före torsdag nästa vecka så jag väntar nog snällt om ingenting händer.  Tycker också det är svårt det här med bebisens rörelser, vad som är normalt och eventuellt inte skulle vara det. Han är en aktiv kille, men buffar mest och trycker upp mot revben/bröstkorg. Det kan gå långa stunder (timmar) utan att det känns något, men jag antar att han sover då. Svårt när det är första barnet och man inte vet vad som är vad.... 

Hoppas att du snabbt blir kryare! Ligga på förlossningen dunderförkyld är nog igen höjdare... Nej det är jättesvårt det här med rörelserna. De sa till mig att bebisen normalt sett har sovperioder på ca 45 minuter och sen ska vakna till. Jag försökte väcka min med såväl kall juice som isvatten och piggelin innan jag ringde in igår med fick ingen respons. Idag har den dock varit i farten så idag är en bättre dag! Själv försöker jag mig på att få ut bebben genom en rejäl vårstädning och är just nu i farten med fönsterputsning.
  • Cissan

Hos mig är det tvärtom, han sover typ aldrig :) Har ju väldigt mkt sammandragningar o varje gång så buffar o rör sig bebis, mkt rör han sig så jag upplever det som att det för ganska så ont. Hinnsvepning har jag gjort 3 stucken nu o det fungerar uppenbarligen inte på mig. Jag blir iaf igångsatt på tisdag om inge annat, ngn med positiv erfarenhet av det?

• kgv

Hänger på här. På bf+1 idag. I torsdags var jag öppen 3 cm och hade utplånad tapp. Fick en hinnsvepning som inte gett något. Vill föda nuuuuu!

Svar på tråden BF idag, någon mer?