Pannski skrev 2014-03-15 11:23:36 följande:
Idag är jag BF + 2 och fortfarande ingenting. Förutom att jag igår blev helt genomförkyld. Så idag har jag feber och snorar som bara den. Vill nästan att bebis håller sig kvar ett tag till nu så jag hinner bli frisk till förlossningen (trodde jag aldrig att jag skulle säga ) Verkar som om flera av er inte har någon positiv effekt av hinnsvepning, funderade på om jag skulle prata med min BM om det, men jag har inte tid före torsdag nästa vecka så jag väntar nog snällt om ingenting händer. Tycker också det är svårt det här med bebisens rörelser, vad som är normalt och eventuellt inte skulle vara det. Han är en aktiv kille, men buffar mest och trycker upp mot revben/bröstkorg. Det kan gå långa stunder (timmar) utan att det känns något, men jag antar att han sover då. Svårt när det är första barnet och man inte vet vad som är vad....
Hoppas att du snabbt blir kryare! Ligga på förlossningen dunderförkyld är nog igen höjdare... Nej det är jättesvårt det här med rörelserna. De sa till mig att bebisen normalt sett har sovperioder på ca 45 minuter och sen ska vakna till. Jag försökte väcka min med såväl kall juice som isvatten och piggelin innan jag ringde in igår med fick ingen respons. Idag har den dock varit i farten så idag är en bättre dag! Själv försöker jag mig på att få ut bebben genom en rejäl vårstädning och är just nu i farten med fönsterputsning.