• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • choklad
    Anonym (B) skrev 2014-03-05 18:32:08 följande:
    Kanske lite onödigt att skriva "urk"?

Dig gav han en tumme upp. Urk var nog riktat till de över 33 som personen skrev fy fan om i sitt första inlägg. Personligen tycker jag attdet tyder på en rätt snedvriden syn på vad som är en bra vikt när man väljer att säga urk om feta men gör tummen upp på en rejäl undervikt. Båda sakerna innebär ökade hälsorisker.
  • Anonym (B)
    choklad skrev 2014-03-05 19:16:43 följande:

Dig gav han en tumme upp. Urk var nog riktat till de över 33 som personen skrev fy fan om i sitt första inlägg. Personligen tycker jag attdet tyder på en rätt snedvriden syn på vad som är en bra vikt när man väljer att säga urk om feta men gör tummen upp på en rejäl undervikt. Båda sakerna innebär ökade hälsorisker.
    Okej... Ja, själv har jag denna vikt pga att jag har haft svårt att hålla vikten uppe när jag är både gluten- och laktosintolerant samt äter centralstimulerande medicin mot mina ADHD-symptom. Tack och lov SER jag inte tanig ut (smal, absolut, men inte sjuklig). Har fortfarande former...

Tycker dock inte man skriver urk om varken under- eller övervikt.
  • choklad
    Anonym (B) skrev 2014-03-05 19:25:26 följande:
    Okej... Ja, själv har jag denna vikt pga att jag har haft svårt att hålla vikten uppe när jag är både gluten- och laktosintolerant samt äter centralstimulerande medicin mot mina ADHD-symptom. Tack och lov SER jag inte tanig ut (smal, absolut, men inte sjuklig). Har fortfarande former... Tycker dock inte man skriver urk om varken under- eller övervikt.

Håller helt med dig! Speciellt eftersom man inte har en aning om varför personer ser ut som de gör, om det finns medicinska orsaker till under- eller övervikten. Tycker inte heller att man ska göra tummen upp om varken under- eller övervikt, av samma orsak.
  • Thaleya1
    Anonym (Mi) skrev 2014-03-03 13:26:36 följande:
    Jo klart man kan ställa sig samma frågor till den andra kategorin! CoolMen om jag utgår från de som befinner sig i den kategorin bland mina vänner så beror det på sjukdom, oförmåga att gå upp i vikt, de är liksom gjorda och menade att vara smala oavsett vad de äter, hur de tränar osv. Vissa har till och med kämpat med att bygga på sig och gå upp i såväl muskler som fett men det går inte för alla. Av den anledningen ställer jag mig inte lika frågande till dessa då det kan vara en stor sorg att vara smalare än man vill. När jag tänker på kategorin över 33 så tänker jag att det mer är ett beteende man ålagt sig... Kanske en fördom, men jag undrar hur det kan gå så långt. Klart vissa sjukdomar kan bidra till övervikt också, men så pass? I så fall måste det väl gå att stävja. Om det visar sig att man har en sjukdom som gör att man lägger på sig vikt så måste man väl vara observant på detta. Och jag tror inte att alla av de som svarat "över 33" har en sjukdom som gör att man befinner sig just på ett BMI över 33.
    Sjukdom eller hormonrubbing.
    Hormonrubbningar är extremt vanligt, speciellt bland kvinnor (oftast de som är gravida eller har varit eller bara har nyligen gått igenom puberteten eller övergångsåldern). Man kan ha hormonrubbningar som gör att man konstant går upp i vikt och hormonrubbningar som gör att man har extremt svårt att gå upp i vikt. Jag fattar inte varför detta ska vara så svårt att förstå? Hormonrubbningar kan vara olika grava för olika människor med, en människa kanske har en större rubbning än en annan osv. Och hormonrubbningar är heller inte alltid bestående utan kan ändras genom åren, det tar dessutom lång tid för nåon att märka en rubbning då man kanske prövar att äta mer/äta mindre/träna osv som första åtgärd.
  • Anonym (...)

Har minskat från 71.7 till 64.9 sen i jan.

• Anonym (...)
    gnidde skrev 2014-04-01 12:52:16 följande:
    Då är du anonyme rätt tung?
    Ja uppenbart. 
  • Flaskpostaren

Pinsamt, mitt BMI fanns inte med bland alternativen. Nog dags att skaffa lite muskler. Eller ge fan i att skita på några veckor.

Svar på tråden vad är ditt bmi?