• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anonym (..!)

Det där med BMI är skitsnack, att folk fortfarande inte förstått det..

• Anonym (23)

Nästan 23 och är allt lite pluffsig om jag ska vara ärlig.

Var på hälsokontroll och läkaren sa att jag nog skulle försöka gå ner ca 5kg.

Jag tror att lagom och hälsosamt för mig är ett BMI på 21 mer än så har jag en för hög fett%

Ska försöka ta tag i det men det är segt. Jag tränar massor så den biten är ok men äter lite mer än jag borde. Särskilt på resor etc. Just nu står min mycket matlagningsintresserade och faktiskt väldigt duktiga make och bakar bullar till semlor..... det hjälper ju inte...

• MissOrange

Innan barn, bmi på 19. 3 år efter graviditet bmi på 17. Vill gå upp i vikt men det är sjukt svårt.

• Anonym (TD)

Har BMI 27 och 13% kroppsfett. Känner mig dock inte överviktigt:(

• Anonym (samma jämnt)

BMI 20.  172 cm 59 kg. Kurvigare nedtill runt låren, tunnare upptill och smala armar o ben.
    Har haft BMI mellan 19 och 20 hela mitt vuxna liv. (är 50 nu).

• solskina

BMI 40

Men det är på grund av min sjukdom.

När jag hade typ 30 så slog ett skov till och vikten rasade iväg 35 kg.

Inget som går att göra något åt, gör allt för att inte vikten ska fortsätta vidare upp åt.

(M Dercum är fettvävs reumatism och är en av få sjukdomar som ger fetma. Fettväven släpper inte i från sig slagg. )

• LondonAnnie

Jag har ett BMI på nästan 25 och jag skulle själv vilja gå ner ett par kilo men det är inte lätt när man har varit sjukskriven hela förra sommaren och ingen i ens vänkrets som kan peppa mig.

Äter nyttigt i mina ögon men har problem med läskeblasken..

• Prutt

Nästan 22. Känner mig enorm. Är nöjd när jag ligger strax under 20.

• Anonym (Klara)

BMI är tänkt som ett mått på en befolknings välmående, inte på individnivå. Ska man använda BMI-måttet på individer får man tänka till. Men när en hel befolkning t.ex ligger mycket högt i BMI kan man anta att inte alla i befolkningen är body builders och att något är fel och behöver åtgärdas.

Svar på tråden vad är ditt bmi?