• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anonym (Mindre)

Har rasslat ner från 34 till 30 nu och fortsätter neråt. Insåg just att jag precis nu denna veckan har (statistiskt i alla fall) övergått från att vara fet till att "bara" vara överviktig. Lycka! Solig

Nu är detta inte enbart min egen förtjänst, rätt mycket har nog att göra med ett byte av mediciner för ett tag sedan, men ändå. Jag är på rätt väg och jag kan snart se mig i en spegel utan att må dåligt av det.

• Henksson

Ditt BMI är 25,3 vilket betyder att du har viktklassen Övervikt. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 0,8 kg.

Bäst att börja banta då :P

0.8 kg.... blir tufft..

• lilletrille
    Anton Chigurh skrev 2014-03-02 12:15:19 följande:
    Det blir i så fall den vackraste badbollen jag någonsin har sett. Lätt.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.

• Anonym (17 och trivs)

Har ett BMI på 17. Står att jag är underviktig och bör gå upp 3-4kg. Nej, det behöver jag inte. Mår utmärkt såhär :)

• mr me
    Ernst Hugo skrev 2014-03-02 11:44:53 följande:
    Kopplingen som tidigare gjorts i tråden mellan högt bmi och många timmar på FL känns inte helt solklar Överhuvudtaget taget kopplingar mellan karaktär och bmi känns obehagligt.
    Om det var min "koppling" du syftade på så var det väl inte riktigt det jag skrev. Men det är klart att man kan ägna sig åt sådan typ av "argumentation" om man känner för det...
  • PrinsessanLeia

Fast inte kan man friskriva kopplingar mellan övervikt och stillasittande/överintag av mat/fel mat? Vad blir man då överviktig av?

Ernst Hugo skrev 2014-03-02 11:44:53 följande:
    Kopplingen som tidigare gjorts i tråden mellan högt bmi och många timmar på FL känns inte helt solklar Överhuvudtaget taget kopplingar mellan karaktär och bmi känns obehagligt.
    Postbanken, postbanken, pooostbanken....

• Anonym (krissie)

Har 19 i BMI, men min fettprocent är högre än jag vill ha den och min muskelmassa är inte att skryta med :/ Eftersom jag inte är överviktig så är det träning som gäller för mig och inget annat.

• mr me
    PrinsessanLeia skrev 2014-03-02 13:49:52 följande:
    Fast inte kan man friskriva kopplingar mellan övervikt och stillasittande/överintag av mat/fel mat? Vad blir man då överviktig av?
    Jag tror det var min "koppling" han syftade på och jag konstaterade krasst att det tycks finnas en ganska ordentlig "puckel" av individer som har ett BMI över 30, dvs fetma, i denna undersökning.

Och det är inte mer än var femte svensk lider av fetma, tillskillnad mot vad som framgår av denna undersökning. Alltså var det mer ett krasst konstaterande jag gjorde av hur folk faktiskt har svarat på undersökningen.

Men fakta och logik är inte sådant som folk på Familjeliv brukar ha det lätt för, tyvärr.

Sedan kan man fråga sig, som du gör, om det möjligen kan finnas ett samband mellan övervikt och stillasittande framför datorn. Och det tycker jag verkar vara en ganska klok tanke.
  • Anonym (17 i bmi)
    Detoxtjejen skrev 2014-03-01 18:54:39 följande:
    Bra att du trivs, men sällan nyttigt att va så underviktig.

Jag är inte ohälsosam p.g.a. min vikt, på samma sätt som att man inte är ohälsosam bara för att man enligt BMI har en siffra över gränsen till övervikt. Jag är i grunden smal och spinkig utan tränade muskler. Och jag trivs som sagt. Både utseendemässigt och när det kommer till hälsan.
  • Anonym (kjadshfskj)

Innan jag fick barn hade jag 16 i BMI, men nu har jag 22 så det kan lösa sig även åt det hållet

Svar på tråden vad är ditt bmi?