• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anonym (Fläskberget)
    mr me skrev 2014-03-02 10:38:47 följande:
    Men inte en till... Obestämd
    Det känns som att du tycker att alla som hänger på FL är feta och korkade? Och det tolkar jag som ett påhopp, men jag kanske har fel?
  • La Lola
    Jennie med ie skrev 2014-03-02 10:47:32 följande:
    För att vi tjocka kollektivt hånar smala. Eller något.
    Ja såklart är det så.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Jennie med ie

Som svar på ursprungsfrågan så vet jag inte riktigt, skulle vägt mig i måndags men det blev inte så, men jag antar att jag ligger där runt slutet. Runt eller strax över 33 alltså. Har varit en god bit över 40, varit ner runt 28 och sen det mesta däremellan de senaste 15 åren.  Min önskevikt/målvikt ligger inom spannet "övervikt", strax över 25.

• mr me
    Anonym (Fläskberget) skrev 2014-03-02 10:44:20 följande:
    Det känns som att du tycker att alla som hänger på FL är feta och korkade? Och det tolkar jag som ett påhopp, men jag kanske har fel?
    Ja, du har fel. Det var ju inte vad jag skrev. Roligt hursomhelst att se hur många tjockisar som, helt omedvetna om det själva, lyckas bekräfta det jag skrev i mitt ursprungsinlägg.
  • Anonym (Fläskberget)
    mr me skrev 2014-03-02 11:07:04 följande:
    Ja, du har fel. Det var ju inte vad jag skrev. Roligt hursomhelst att se hur många tjockisar som, helt omedvetna om det själva, lyckas bekräfta det jag skrev i mitt ursprungsinlägg.
    Alla tolkar vi saker olika, men vad menade du då egentligen?
  • mikipiki

26,3 eller något sånt. Håller på att gå ner i vikt. Hade 33 i BMI för något år sen :)

• mr me
    Anonym (Fläskberget) skrev 2014-03-02 11:08:56 följande:
    Alla tolkar vi saker olika, men vad menade du då egentligen?
    Jag har redan förklarat en gång för "La Lola". Jag tycker inte att jag ska behöva upprepa mig själv en tredje gång bara för att du inte begriper.

Du får väl helt enkelt läsa det jag redan har skrivit. Så svårt är det inte. Det borde faktiskt vara en mindre ansträngning för dig än att skriva flera nya inlägg där du frågar mig om saker jag redan skrivit.

Det är verkligen fantastiskt ibland med folk på Familjeliv som hoppar in mitt i en konversation och börjar undra vad man menar "egentligen".
  • Anonym (gbp)

För ett år sen hade jag bmi 43, nu har jag bmi 26

Svar på tråden vad är ditt bmi?