• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anonym (17 och trivs)
    Anonym (17 i bmi) skrev 2014-03-02 13:58:48 följande:
    Jag är inte ohälsosam p.g.a. min vikt, på samma sätt som att man inte är ohälsosam bara för att man enligt BMI har en siffra över gränsen till övervikt. Jag är i grunden smal och spinkig utan tränade muskler. Och jag trivs som sagt. Både utseendemässigt och när det kommer till hälsan.

• k girl
    CrazyChristina skrev 2014-03-02 14:22:49 följande:

Jag har gått från BMI 17 (3,6kg undervikt) till nu 21. 10kg plus och precis ovanför gränsen till undervikt.

Gränsen för undervikt går väl vid 18,5? Nu är jag förvisso ganska lång, men jag har några kilon kvar dit trots att mitt BMI ligger på under 20. Vet inte om jag skulle beskriva mig som "precis ovanför gränsen" till undervikt.
  • Anton Chigurh
    CrazyChristina skrev 2014-03-02 14:23:58 följande:
    Kan tillägga att jag kan gå upp 11kg till innan jag kommer till övervikt.
    Jag är närmare än så, 3 - 4 kilo, sen är jag där
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • CrazyChristina
    k girl skrev 2014-03-02 14:26:14 följande:
    Gränsen för undervikt går väl vid 18,5? Nu är jag förvisso ganska lång, men jag har några kilon kvar dit trots att mitt BMI ligger på under 20. Vet inte om jag skulle beskriva mig som "precis ovanför gränsen" till undervikt. smile1.gif
    Jo de e ju lite över men beror ju på vilken sida man tittar på vissa är gränsen på 18 andra på 20. 6kg över gränsen tycker väl ändå jag är rätt nära. Vägde 48kg och kan väga 69,7 innan jag har bim på 25.
  • k girl
    CrazyChristina skrev 2014-03-02 14:30:45 följande:
    Jo de e ju lite över men beror ju på vilken sida man tittar på vissa är gränsen på 18 andra på 20. 6kg över gränsen tycker väl ändå jag är rätt nära. Vägde 48kg och kan väga 69,7 innan jag har bim på 25.
    Hur lång man är spelar ju roll för spannet, för min längd är spannet mellan undervikt och övervikt 56 kg - 76 kg.

Och som Anton så finkänsligt påpekar är BMI inte så tillförlitligt på människor med stor muskelmassa.
  • Anonym (minus 5 kg)

För 1 år sen hade jag BMI 25, nu är jag 5 kg lättare och har BMI 22,8. 

• Anton Chigurh
    k girl skrev 2014-03-02 14:40:12 följande:
    Hur lång man är spelar ju roll för spannet, för min längd är spannet mellan undervikt och övervikt 56 kg - 76 kg.

Och som    Anton   så finkänsligt påpekar är BMI inte så tillförlitligt på människor med stor muskelmassa.
    Jag är glad att du noterade finkänsligheten där, K-Girl.....shiny.gif

Och nej, du är verkligen inte på gränsen till undervikt, du är så nära idealet det går att komma. Och riktigt jävla grann, tillåter jag mig i all vänlighet att påpeka.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden vad är ditt bmi?