• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • La Lola
    mr me skrev 2014-03-02 10:14:53 följande:
    Att många är tjocka? Det är väl bara att se på hur många som svarat hur högt BMI de har? Och sedan var det några tjejer/kvinnor som ansågs ha lågt BMI som fick påpekanden om det.

Min slutsats blev att det kanske finns en del avundsjuka tjockisar på Familjeliv.

Vad i det var det som var så svårt för dig att förstå?
    Varför skulle vi tjocka vara avundsjuka bara för det?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mr me
    La Lola skrev 2014-03-02 10:16:11 följande:
    Varför skulle vi tjocka vara avundsjuka bara för det?
    Men du får väl läsa hela konversationen istället för att hänga upp dig på ett enda inlägg och ställa frågor in absurdum på det? Snälla, så svårt är det inte...

Tog du åt dig personligen eller vad är det frågan om?
  • La Lola
    mr me skrev 2014-03-02 10:23:52 följande:
    Men du får väl läsa hela konversationen istället för att hänga upp dig på ett enda inlägg och ställa frågor in absurdum på det? Snälla, så svårt är det inte...

Tog du åt dig personligen eller vad är det frågan om?
    Jag har ju läst. Så svårt att svara är det inte heller.

Nä, varför skulle jag göra det? För att jag är tjock?
  • Anonym (Fläskberget)
    Anonym (kämpar) skrev 2014-03-02 06:51:25 följande:
    36 är mitt bmi just nu. Är påväg neråt sakta men säkert och beslutsamt.
    Lycka till! Solig
  • Anonym (Fläskberget)
    mr me skrev 2014-03-01 23:50:06 följande:
    Kanske beror på att väldigt många på FL tycks vara avundsjuka tjockisar? Drömmer

Om man får tro undersökningen så har alltså var fjärde som svarat ett BMI på 30 eller mer. Gränsen för fetma går vid 30, gränsen för övervikt går vid 26. Det ger lite nytt perspektiv på vad det är för några som hänger på Familjeliv...
    Och vad menar du med detta inlägg?
  • mr me
    La Lola skrev 2014-03-02 10:25:54 följande:
    Jag har ju läst. Så svårt att svara är det inte heller.

Nä, varför skulle jag göra det? För att jag är tjock?
    För att du upprepade gånger på ett anklagande sätt frågar om en sak som jag redan har svarat på?

Har man redan svaret framför sig, men ändå frågar, så är  det svårt att dra så många andra slutsatser.

Du är ju tydligen tjock och jag tycker att den här tråden är bra för den förklarar en del av den mentalitet som ofta finns här på Familjeliv där framförallt smala tjejer gårs till hackkycklingar. Det är inte konstigt när det finns en ganska ansenlig grupp av kraftigt överviktiga, avundsjuka kvinnor som är medlemmar på forumet.
  • mr me
    Anonym (Fläskberget) skrev 2014-03-02 10:35:24 följande:
    Och vad menar du med detta inlägg?
    Men inte en till... Obestämd
  • SpanskaFlugan
    mr me skrev 2014-03-02 09:40:48 följande:
    Skulle det spela någon roll menar du? Det är ju ändå ett urval på någon slags grund. Jag anar att det finns två normalfördelningar. Dels en "normal" som ligger relativt nära den som råder för befolkningen i stort, och sedan en tjockisgrupp som kanske är för feta för att orka ifrån datorn och därför sitter på FL hela dagarna.

Det är din fördom och inte grund till någon som helst slutsats.
  • La Lola
    mr me skrev 2014-03-02 10:37:56 följande:
    För att du upprepade gånger på ett anklagande sätt frågar om en sak som jag redan har svarat på?

Har man redan svaret framför sig, men ändå frågar, så är  det svårt att dra så många andra slutsatser.

Du är ju tydligen tjock och jag tycker att den här tråden är bra för den förklarar en del av den mentalitet som ofta finns här på Familjeliv där framförallt smala tjejer gårs till hackkycklingar. Det är inte konstigt när det finns en ganska ansenlig grupp av kraftigt överviktiga, avundsjuka kvinnor som är medlemmar på forumet.
    Anklagande? Då får du nog läsa det jag skriver med några andra glasögon....

Den förklarar ingenting tycker jag då.
    Antar att du missat alla trådar där det görs påhopp på oss tjocka...antar också att det då också handlar om avundsjuka för det tycks ju vara den enda anledningen till att nån reagerar över nåns BMI......
  • mr me
    SpanskaFlugan skrev 2014-03-02 10:40:21 följande:

Det är din fördom och inte grund till någon som helst slutsats.
    Nja, ja, delvis kanske. Jag tittar på kurvan däruppe och det ser ut som det finns en ganska ansenlig "puckel" i det högre intervallet som inte "borde" finnas där om urvalet var, som du sa, representativt.

Svar på tråden vad är ditt bmi?