Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

vad är ditt bmi?

Jag röstade inte. Dels för att BMI är ett helt förlegat begrepp, dela föra att TS ber oss diskutera men jag ser inget försök till diskussion i TS. Bara en fråga och sen ett gäng länkar. Vad är det vi ska diskutera? Okända människors BMI?

• SpanskaFlugan
    mr me skrev 2014-03-01 23:22:27 följande:
    Spännande tråd det här. I gymnasiet fick jag lära mig att egenskaper som längd och vikt är normalfördelade. Det verkar ju faktiskt lite så om man ser på staplarna...

FL utgör inte ett representativt utval av hela samhället så staplarna säger ingenting mer än hur för delningen är just här i tråden.
  • SpanskaFlugan
    mr me skrev 2014-03-02 09:40:48 följande:
    Skulle det spela någon roll menar du? Det är ju ändå ett urval på någon slags grund. Jag anar att det finns två normalfördelningar. Dels en "normal" som ligger relativt nära den som råder för befolkningen i stort, och sedan en tjockisgrupp som kanske är för feta för att orka ifrån datorn och därför sitter på FL hela dagarna.

Det är din fördom och inte grund till någon som helst slutsats.
  • SpanskaFlugan
    Skepparen skrev 2014-03-03 14:49:59 följande:
    No sht, Sherlockt?! Really?

Varför den otrevliga tonen? Personen vars inlägg jag svarade hade dragit slutsatser om befolkningen i helhet baserat på de staplarna så det var tydligen inte så uppenbart för alla.
Svar på tråden vad är ditt bmi?