• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anton Chigurh
    La Lola skrev 2014-03-03 23:17:00 följande:
    Jag hade ingen aning om att orden smal o träningsfreak var fula ord på något sätt. Smal, ja då är man normalviktig o ett träningsfreak tränar ofta o det trodde jag inte heller var något negativt.
    Tänk så fel man kan ha.

Ber om ursäkt att jag använde dessa ord.
    Nä, Lola, det behöver inte vara fula ord på något sätt, allt hänger på sammanhanget...sättet dom sägs på, du fattar såklart vad jag menarGlad

....och det är inte mig du skall be om ursäkt. Din syster ligger närmre till hands.cool.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • La Lola
    Anton Chigurh skrev 2014-03-03 23:28:57 följande:
    Nä, Lola, det behöver inte vara fula ord på något sätt, allt hänger på sammanhanget...sättet dom sägs på, du fattar såklart vad jag menarGlad

....och det är inte mig du skall be om ursäkt. Din syster ligger närmre till hands.cool.gif
    Javisst, jag ringer henne nu direkt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anton Chigurh
    La Lola skrev 2014-03-03 23:30:39 följande:
    Javisst, jag ringer henne nu direkt.
    Hälsa henne från mig....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Myran 08

Har BMI på 25,3 idag men började på 36,3 för 1,5 år sedan.... Åh jag ska ner till BMI 22 (om musklerna inte kommer i vägen). 

• HäckHäxan
    Anton Chigurh skrev 2014-03-03 10:00:57 följande:
    Jag är på gränsen till fet. Dessutom 24 % flott. Enligt BMI uträknaren.

Tycker du att det är en korrekt iakttagelse ???

Oj oj kommer aldrig få bort synen av ditt flott kära Anton <3

BMI suger rätt rejält tycker jag personligen då. Allra helst om man räknar det med längd och vikt enbart. Man kan ju mäta skelettet eller göra med en maskin som mäter kroppens massa av saker. Kommer fan inte på vad manicken heter. Man fyller iaf i kön, ålder längd och vikt och håller i typ två handtag på sidan av manicken så mäter/ läser den av. Iaf var en jäkla skillnad på resultatet jag fick på den och på de jag fick av att räkna som man gör i länkarna ovan. Muskler spelar stor roll till och med när man är tjock.

Så japp jag är tjock men jag har muskler också. Fast jag hade gärna gymmat med dig så jag kunde få en fet spark i baken när jag slappar till mig
    Canis meus id comedit
  • mr me
    Anton Chigurh skrev 2014-03-03 10:00:57 följande:
    Jag är på gränsen till fet. Dessutom 24 % flott. Enligt BMI uträknaren.
    Men den där kroppsfettsuträknaren är ju bara rent nonsens...

Däremot är BMI något som används även inom sjukvården för att räkna ut idealvikt och var man bör ligga. Det görs visserligen undantag för kroppsbyggare, som du tydligen är, men fortsätter du att bygga muskler så ligger du utanför intervallet för idealvikt.

Och det är nog en ganska korrekt bedömning, faktiskt. Det finns nog gränser även för hur mycket man bör träna för att det ska vara optimalt ur ett hälsoperspektiv.
  • Apopan

22

Har haft BMI mellan 16-17 större delar av mitt vuxna liv (utan att ha ätstörningar), så jag är rätt glad över att ligga på normal-BMI numera :)

• Anonym (urk)
    Anonym (B) skrev 2014-03-04 16:46:13 följande:
    15,3. Är kvinna.

• Anonym (B)
    Anonym (urk) skrev 2014-03-04 21:56:06 följande:

Kanske lite onödigt att skriva "urk"?
Svar på tråden vad är ditt bmi?