• Anonym (?)

vad är ditt bmi?

Jag lade denna tråd i "anonyma diskussioner" eftersom vikt för de flesta är så pass känsligt och något man vill diskutera anonymt.

Frågan lyder alltså; Vad är ditt BMI?

På följande sidor kan du räkna ut ditt BMI:

www.bmitest.se/
    www.raknabmi.se
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Halsa/Livsstil---att-andra-en-vana/Sa-bedomer-du-din-vikt/
    www.viktvaktarna.se/health/asm/calc_bmi_int.aspx

Avrunda det värde du får till NÄRMASTE HELTAL.

Exempel:
    Ditt BMI är 27,1: avrunda ned till 27.
    Ditt BMI är 23,5: avrunda upp till 24.

Diskutera och skriv gärna kommentarer i tråden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad är ditt bmi?
  • Anonym (Varför?)
    La Lola skrev 2014-03-03 16:54:24 följande:
    Det tog dock hårt när min syster (smalt träningsfreak) kallade mig tjockis under en period.
    Varför är det mer okej att kalla sin syster för smalt träningsfreak än att kalla henne för tjockt matfreak?
  • MissPink
    La Lola skrev 2014-03-03 16:54:24 följande:
    Ja vad folk påstår på nätet om mig skiter jag i.
    Det tog dock hårt när min syster (smalt träningsfreak) kallade mig tjockis under en period. Det är liksom inte rätt sätt att få en människa att vilja ta tag i sin vikt o gå ner.

Nu är jag på väg ner, minus 10 kilo hittils, men jag har inga planer på att bli normalviktig.
    Det finns ju som sagt bra sätt och dåliga sätt till allting.
    Bra att du har gått ner eftersom det är det du vill. Själv kämpar jag mig uppåt.
    Vi möts på mitten där vi mår som bäst ;)
  • La Lola
    Anonym (Varför?) skrev 2014-03-03 16:56:54 följande:
    Varför är det mer okej att kalla sin syster för smalt träningsfreak än att kalla henne för tjockt matfreak?
    Därför att jag aldrig skulle kalla henne det i hennes ansikte.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    MissPink skrev 2014-03-03 17:05:06 följande:
    Det finns ju som sagt bra sätt och dåliga sätt till allting.
    Bra att du har gått ner eftersom det är det du vill. Själv kämpar jag mig uppåt.
    Vi möts på mitten där vi mår som bäst ;)
    Nja, min vikt i sig var inget problem (alltså själva siffrorna o hur min kropp såg ut). Dock vet att jag att det inte är hälsosamt att väga för mycket.
  • Anonym (Tilda)

Det är ofta man hör folk som säger att man inte ska kommentera andras vikt. Jag har bmi 19 och får ofta kommentaren att jag borde äta upp mig att jag är smal etc. Då brukar jag svara att ja jag vet att jag är smal men du kan ju dela med dig lite.

Jag själv är uppfostrad att inte kommentera andras kroppar men de som hånfullt påpekar min vikt visar ju klart och tydligt att de tycker det är okej för dem att kommentera kroppsvikt och då tänker jag att de får tåla kommentarer om sin egen vikt också. Men det verkar bara som de tycker det är okej för dem själva att kommentera andras vikt. Inte få kommentarer om sin egen.

• MissPink
    La Lola skrev 2014-03-03 17:11:37 följande:
    Nja, min vikt i sig var inget problem (alltså själva siffrorna o hur min kropp såg ut). Dock vet att jag att det inte är hälsosamt att väga för mycket.
    När sa jag att din vikt var ett problem?
  • Anton Chigurh
    La Lola skrev 2014-03-03 17:09:58 följande:
    Därför att jag aldrig skulle kalla henne det i hennes ansikte.
    Hmm, Lola, du har just kallat din syster för smalt träningsfreak, på ett hyfsat stort forum, vad är det som säger att din syster inte läser här. Förr eller senare !!!

Är det okej att skriva nedsättande kommentarer om andra, så länge dom förutsätts inte få reda på det ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • La Lola
    Anton Chigurh skrev 2014-03-03 23:02:32 följande:
    Hmm, Lola, du har just kallat din syster för smalt träningsfreak, på ett hyfsat stort forum, vad är det som säger att din syster inte läser här. Förr eller senare !!!

Är det okej att skriva nedsättande kommentarer om andra, så länge dom förutsätts inte få reda på det ???
    Tro mig, hon skulle aldrig ens kolla in en sekund här. O hon skulle ta de orden som en komplimang. För hon är smal och hon tränar så ofta hon kan.
  • Anton Chigurh
    La Lola skrev 2014-03-03 23:14:30 följande:
    Tro mig, hon skulle aldrig ens kolla in en sekund här. O hon skulle ta de orden som en komplimang. För hon är smal och hon tränar så ofta hon kan.
    Mente du det som en komplimang ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • La Lola

Jag hade ingen aning om att orden smal o träningsfreak var fula ord på något sätt. Smal, ja då är man normalviktig o ett träningsfreak tränar ofta o det trodde jag inte heller var något negativt.
    Tänk så fel man kan ha.

Ber om ursäkt att jag använde dessa ord.

Svar på tråden vad är ditt bmi?