• Anonym (undrar)

Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?

Tycker ni att det är misshandel att duscha ett barn i kallt vatten som straff? Jag tycker det men det tycker inte en bekant till mig. Kan inte fatta hur man kan göra sa. Vad tycker ni? Jag skulle gärna vilja visa era inlägg för den personen!

• Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?
  • Spartacus

Allt som innebär smärta eller kränkning är ju aga som jag ser det...

Stor skillnad på det och åtsägning/ tillrättavisning/ avlägsnande från situation.

De som sysslar med ovan beskrivet har förmodligen själva fått samma behandling som barn. Aga går nog inte sällan i arv, därför är det viktigt att man vågar säga till när man ser något galet...man blir nog blind för det själv.

• Nomanisanisland

Aldrig okej. Det är wn situation som aldrig ska uppstå. Finns inhen anledning.

Anonym (kanske) skrev 2014-01-21 17:08:44 följande:
    Det var ett annorlunda sätt att tillrättavisa en unge, låter som bökigt och omständligt. Men misshandel, det beror väl på hur det utförs, hur länge, vilken ton som hålls, hur man hanterar situationen efter vilket är det viktigaste när det kommer till mer fysiska tillrättavisningar. Allt är inte svart och vit.  

• NenneLo

Ja det är misshandel! Stackars barn :(

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • eval
    Anonym (kanske) skrev 2014-01-21 17:08:44 följande:
    Det var ett annorlunda sätt att tillrättavisa en unge, låter som bökigt och omständligt. Men misshandel, det beror väl på hur det utförs, hur länge, vilken ton som hålls, hur man hanterar situationen efter vilket är det viktigaste när det kommer till mer fysiska tillrättavisningar. Allt är inte svart och vit.  

Skojar du? Kan du snälla framföra till din chef att denne ska praktisera kalldusch enligt din beskrivning om du tabbar dig på jobbet. För det är väl viktigt att du blir tillrättavisad på ett bra sätt?
  • Anonym (kanske)
    eval skrev 2014-01-21 18:10:58 följande:

Skojar du? Kan du snälla framföra till din chef att denne ska praktisera kalldusch enligt din beskrivning om du tabbar dig på jobbet. För det är väl viktigt att du blir tillrättavisad på ett bra sätt?
    Jag har åldern inne, får betalt för att utföra arbetsuppgifter och min chefs uppgift är inte att fostra mig, den tiden är över.
  • Nomanisanisland

Precis som tiden då det är ok att under några som helst omständigheter straffduscha ett barn alltid är över.

Anonym (kanske) skrev 2014-01-21 18:16:04 följande:
    Jag har åldern inne, får betalt för att utföra arbetsuppgifter och min chefs uppgift är inte att fostra mig, den tiden är över.

• Petite Chérie

Ja, det är det absolut. Gör din bekanta det här mot sina barn? Anmäl isf.

Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • hime89

Enda gången jag tycker kallt vatten + barn är när barnet har hög feber och man måste försöka få ner den.
    Annars är det misshandel.!!!

• benedikten

Jag får ont i magen när jag hör sånt här. Hur kan man göra så mot en ettåring?!

Litet My skrev 2014-01-21 16:47:01 följande:
    Anonym( Sara): Vidrigt, mina föräldrar förespråkade med smällar i ansiktet, drag i öronen och lyft i håret istället. Eller att pressa upp munnen med en gaffel på ettåringar som inte vill äta tills det blöder.

• hårsnodd

Det här är en hemsk tråd! Den visar vad små barn utsätts för och jag mår illa av det. Vad f*n är det för fel på en del föräldrar? Jag kan bli jättearg på min dotter men det har ALDRIG funnits i mitt huvud att jag skulle skada henne på något vis. Mitt hjärta blöder för er alla som har ärr (fysiska och psykiska) efter barndomen. Ja, TS, det är misshandel att duscha ett barn, eller vuxen för den delen, i kallt vatten.

Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?