• Anonym (undrar)

Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?

Tycker ni att det är misshandel att duscha ett barn i kallt vatten som straff? Jag tycker det men det tycker inte en bekant till mig. Kan inte fatta hur man kan göra sa. Vad tycker ni? Jag skulle gärna vilja visa era inlägg för den personen!

• Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?
  • Anonym (Syrran)
    Anonym (What???) skrev 2014-01-22 22:36:36 följande:
    Trams. Hur många engelsmän känner du? Tror du att det är OK i England att hålla på sådär? Typiskt FL att med sådan säkerhet uttala sig om något utan att veta något om det. Fast kanske det är OK på den undangömda landsbygden i England precis som i vissa retardområden i Sverige och inom vissa kretsar. Så du behöver inte gå till ett annat folkslag för kulturkrock. Du har bara inte träffat tillräckligt många svenskar heller då.
    När jag var au pair i England för några år sedan var jag bla besök hos en familj som slog sina barn på bara baken när vi var där. Jag var jätteupprörd men fick veta av den familj jag bodde med var att det inte alls var ovanligt i England även om aga börjat kritiseras mer och mer också där. Jag tycker det är helt sjukt att man kan göra så! Och att dra ner byxorna på ett barn för att ge det stryk är ju rent perverst!
  • famo

Ren tortyr!! Den som säger så borde duschas i iskallt vatten ordentligt varje dag i en vecka!!

• Anonym (au pair)

När jag var yngre jobbade jag som au pair hos en familj i tre veckor. Mamman använde det straffet på en av döttrarna och det var vidrigt. Hon gav mig också tillåtelse att duscha henne kallt om hon "förtjänade" det. Pappan örfilade också sonen. Jag straffade så klart aldrig deras barn även om jag hade deras tillåtelse (fastän de ibland var vansinnigt jobbiga), tyckte mest synd om dem som växte upp så

• famo

Klart att barnen påverkas negativt av SÅDANA föräldrar, vilket innebär att barn bör fostras med kärlek med gränsdragningar med konsekvenser som barnet förstår att de gjort fel utan våld och skrik från föräldrar som även bör vara förebilden för barnen att se upp till!! Belöningssystem är MYCKET VIKTIGT för barnen, OCH MASSOR av uppmuntran!! Låta dem vara med i vardagens sysslor.

• Nomanisanisland
    Anonym (au pair) skrev 2014-01-23 12:31:22 följande:
    När jag var yngre jobbade jag som au pair hos en familj i tre veckor. Mamman använde det straffet på en av döttrarna och det var vidrigt. Hon gav mig också tillåtelse att duscha henne kallt om hon "förtjänade" det. Pappan örfilade också sonen. Jag straffade så klart aldrig deras barn även om jag hade deras tillåtelse (fastän de ibland var vansinnigt jobbiga), tyckte mest synd om dem som växte upp så
    Vidrigt att höra. Sådana där människor kan jag i låga stunder önska att de skulle utsättas för samma sak som de i all sin korkade inbilskhet tror leder deras barn till nytta, även om problemet för det mesta förstås är överexponering snarare än underexponering för sådana metoder.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Syrran) skrev 2014-01-23 11:24:48 följande:
    När jag var au pair i England för några år sedan var jag bla besök hos en familj som slog sina barn på bara baken när vi var där. Jag var jätteupprörd men fick veta av den familj jag bodde med var att det inte alls var ovanligt i England även om aga börjat kritiseras mer och mer också där. Jag tycker det är helt sjukt att man kan göra så! Och att dra ner byxorna på ett barn för att ge det stryk är ju rent perverst!
    Ja fy. Perversa kräk.
  • AX87

Inte ok som straff. Där emot så kan jag förstå att om barnet har smutsat ner sig väldans och allt varm vatten är slut eller att pannan inte har brunnit så att de bara finns kall vatten att tillgå. så är det ju inte så mycket att göra åt. Det finns ju vissa lägen då man absolut inte vill ha hela huset ner klabbat.

• Nomanisanisland
    Anonym (fel id fel plats) skrev 2014-01-23 18:10:11 följande:

Du gör det med flit vad? du blir kåt eller nått av att driva en hel sida till vansinne och förstöra större delen av innehåll du vistas i? stamma ut fem inlägg på raken och skriva i princip samma sak, ja du är  inte frisk konstaterar jag för sista gången och jag rör inte ditt nick igen.

Tack och hej.

Till ts, hoppas inte det försvinner i det kommande stammandet som kommer i vanlig ordning bara få tråden på heta ämnen igen.

Lägg ner - du är den som spammar sönder tråd efter tråd genom att diskutera min förmodade mentala ohälsa istället för nämnet. Det står uppenbart för alla som är läskunniga, synd att du inte hör den skaran. Jag kommer i fortsättningen anmäla alla påhopp från dig. Skaffa dig en hobby istället.
  • Anonymis

ABSOLUT!!!!!! om ett knäpp på fingrarna är misshandel så är nog detta absolut det! Det är ju att skymfa barnet att klä av det ( och Också med kläderna på) och sätta kallvattnet på! Fy fan för sådana människor! ANMÄL!!

• Tom Araya
    umm abdilleh skrev 2014-01-22 21:39:52 följande:

Japp...alla andra i hela världen har fel. Bara svenskar vet vad som är rätt och fel... alla andra världens folk är idioter från stenåldern. .ändå är det barn i Sverige både utländska och svenska son har noll respekt mot föräldrar och äldre
    Ska man förändra något måste ju någon vara först och det kan mycket väl vara den som i slutändan får rätt, trots att den stod ensam till en början.

Det man får av våld är inte respekt, det är rädsla. Lär dig skillnaden på de två begreppen.

Äkta respekt får man genom att vara ett gott föredöme och inte genom att spöa upp de man vill ska respektera en. Våld är metod för de som misslyckas med att få respekt.
  • Keffria

Det är helt jäkla förkastligt att använda det som straff. Horribelt rent ut sagt :(

Dock ha jag duschat dottern i kall vatten en gång, men det var för hon hade bajsat ner sig och vi hade inget varmvatten eftersom vi inte hunnit elda på morgonen. Var inte kul, men det var bajs överallt :/

• Anonym (??)

Hur går det ts? Kom piketstyrkan till slut?

• Litet My

AX87: Finns fortfarande handfat och spis att koka upp vatten på, finns ingen anledning att använda kalltvatten.

• Ollibolli
    Tom Araya skrev 2014-01-24 03:40:18 följande:
    Ska man förändra något måste ju någon vara först och det kan mycket väl vara den som i slutändan får rätt, trots att den stod ensam till en början.

Det man får av våld är inte respekt, det är rädsla. Lär dig skillnaden på de två begreppen.

Äkta respekt får man genom att vara ett gott föredöme och inte genom att spöa upp de man vill ska respektera en. Våld är metod för de som misslyckas med att få respekt.
Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?