• Anonym (undrar)

Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?

Tycker ni att det är misshandel att duscha ett barn i kallt vatten som straff? Jag tycker det men det tycker inte en bekant till mig. Kan inte fatta hur man kan göra sa. Vad tycker ni? Jag skulle gärna vilja visa era inlägg för den personen!

• Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?
  • Anonym (hallå)

En kulturkrock stor som någon. Det tror man inte spontant med ett land så nära...

• Litet My
    Anonym (hallå) skrev 2014-01-21 14:44:26 följande:
    OK...Men i England är det väl OK att slå barn om jag inte minns helt fel.....
    Tror det, så länge det inte blir märken eller något, eller var det USA?
  • Anonym (Sara)

I England finns det fortfarande de som tycker att det är ok att slå barn på bara baken. Hemskt! Det förvånar mig inte det minsta att det då också kan anses försvarbart att duscha barn i kallt vatten.

• benedikten

Men man straffar väl inte en vuxen med att duscha dem i kallt vatten, varför ska man göra det med barn? Fråga henne om det är Ok om du slänger in henne i duschen och sprutar kallt vatten på henne när hon gör fel! Dessutom tycker jag det är en väldigt kränkande och förnedrande sätt att "straffa" någon på.

• Anonym (Förbannad!)

Varför känns det som att alla länder utanför Nordens gränser ser bestraffning och våld som en lösning på trotsiga barn? Varför inte bara utvecklas och typ ta åt sig vetenskap istället för att använda fullständigt onödiga metoder i syfte att förnedra och skada?

Att duscha kallt är för fan samma förnedrande metod som användes i Nazitysklands förintelseläger! Hur kan man fortfarande behandla barn på detta sätt?

• Anonym (Tuff barndom)

Ja, det är misshandel. Tyvärr blev mina småsyskon behandlade på det sättet när de var 5 år, de vägrade att äta maten. Det var hemskt att bevittna, jag var 7 år.

• Anonym (Samma)

Skulle min man tvångsduscha mig i iskallt vatten så skulle jag polisanmäla honom.

Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?