• Anonym (undrar)

Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?

Tycker ni att det är misshandel att duscha ett barn i kallt vatten som straff? Jag tycker det men det tycker inte en bekant till mig. Kan inte fatta hur man kan göra sa. Vad tycker ni? Jag skulle gärna vilja visa era inlägg för den personen!

• Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?
  • Litet My
    frökenelisabeth skrev 2014-01-21 14:32:57 följande:
    Ja, det är fel. Riktigt fel.

Såg ett program på tv (möjligen dr Phil) där en mamma bestraffade sin son bland annat med kallduschar och det var helt förfärligt att se.
    Ja, det låg klipp om det, hon hällde Tabasco i munnen på pojken med, som förövrigt var 3 år och adopterad. Vidriga människa.
  • Anonym (undrar)

Det har hänt att den personen har gjort det tyvärr

• Litet My

Barnmisshandel skulle jag räkna det som, hur gammalt är barnet och varför gör hon det?

• Elwan

Ja det är barnmisshandel! Alla straff man ger ett barn nu för tiden är misshandel. Man får ta bort privilegium, som leksaker, lek med vänner osv.
    Men aldrig straffa ett barn med kallt vatten, låsa in barn, låta barnet stå ute i kylan och frysa osv.
    Jag förstår att många kan ha problem med att veta vart gränsen går mellan straffa o att uppfostra barn så det är bra att det diskuteras.

• Anonym (undrar)

Det är inte en svensk, vi bor i England, om nu det är en förklaring...

• Anonym (Sofie)

Man blir mörkrädd!

Det är sorgligt att vem som helst kan skaffa barn.

• Anonym (hallå)

OK...Men i England är det väl OK att slå barn om jag inte minns helt fel.....

• Anonym (undrar)

Ja det är deprimerande för man kan ju inte göra mer än att försöka övertala...

Svar på tråden Är det misshandel att duscha ett barn i kallt vatten?