Vi som väntar Septemberbebisar 2014
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Jag har börjat känna ilningar i underlivet vid några tillfällen. Det känns ganska så obehagligt tycker jag. Är i v33+3 nu:)
Hej!
33+0 här och jag har så ont i händerna! Mest fingrarna, även lite i tårna.
Benen och fötterna är löjligt svullna, känner mig som en elefant.
De senaste dagarna har jag inte mått så toppen, förutom händer/fötter har jag haft ont i/runt magen och har svullna lymfkörtlar. Har inte hunnit vila så mkt trots semester eftersom jag varit ensam med min treåring.
Har inte känt så mkt rörelser heller, men iaf lite varje dag. Nu när jag är hemma i min egen soffa igen blev det faktiskt full fart i magen. :)
Ursäkta gnälligt inlägg. Ska iaf till BM imorgon bitti, ska bli skönt att få kolla allt.
Just ja: hugger till i underlivet ibland så det känns som jag ska gå i två delar.
Hur går det för er? :)
Vecka 38 i övermorgon fick en blodig flytning idag får se om det är på gång redan ;o vart lite nervös nu :)
Hur går det för er? :)
Vecka 38 i övermorgon fick en blodig flytning idag får se om det är på gång redan ;o vart lite nervös nu :)
Är i vecka 37 (36+1) och tycker tden går sååå långsamt. Är så trött på att vara gravid och inte orka göra nånting. Snen vill så gärna at vi ska gå ut och gå med vagnen men jag orkar ju varken skutta vagnen eller gå långt och absolut inte båda på samma gång. Har börjat packa bb väskan och ska snart bäda sängen. Alla kläder är snart tvättade och vikta i lådan. Har lite småsaker kvar att köpa och så borde vi installera basen till bilstolen i bilen. Har börjat inse att hon snart kommer men vågar inte slappna av innan hon är ute. Känns som att det är för bra för att vara sant att vi snart har en bebis huset. Känns inte som man kan få två helt friska barn så jag vågar inte alls slappna a innan förlossningen är över oh jag själv ser att hon är frisk.
Håller med dig om att tiden går långsamt är i v37 (36+1). Känner att kroppen börjar bli tyngre och att det är svårt att komma upp från golvet och böja mig etc. Det mesta är inhandlat dock är inte sängen bäddad ännu:).
Jag gick in i v36 idag och har haft två besvärliga veckor där min kollega som är fd sjuksköterska i princip skickade hem mig från jobbet och sa till mig på skarpen att vila så att inte förlossningen skulle dra igång. Efter det har jag fått jobba mkt hemifrån i stället och vilat mkt mer samt försökt undvika lyft (ngt jag inte brytt mig så mkt om tidigare).
En arbetsvecka kvar nu och sen 4 veckors mammaledighet innan BF. Håll tummarna för att jag kan göra min intensivkurs under tiden (bättre sent än aldrig att fixa körkort).
Ja nu börjar tiden gå rejält långsamt!
Vill bara att hon ska komma nu! :)
Jag har helt glömt hur det kändes när magen åkte ner förra gången så nu måste jag fråga er. För några dagar sedan eller ja minst en vecka eller mer aå har det känts som att magen "inte finns" på samma sätt mera som att den försvunnit. Det är inte alls tungt på samma sätt och känns inte son att brösten hänger på den som dom gjorde innan men är det så det känns? Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Är hela tiden rädd att det ska vara nått fel eftersom magen inte känns av på samma sätt som tidigare.
Jag har helt glömt hur det kändes när magen åkte ner förra gången så nu måste jag fråga er. För några dagar sedan eller ja minst en vecka eller mer aå har det känts som att magen "inte finns" på samma sätt mera som att den försvunnit. Det är inte alls tungt på samma sätt och känns inte son att brösten hänger på den som dom gjorde innan men är det så det känns? Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Är hela tiden rädd att det ska vara nått fel eftersom magen inte känns av på samma sätt som tidigare.