Vi som väntar Septemberbebisar 2014
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Jag har fått extremt mycket på brösten nu under graviditeten. Kliar så man blir tokig. Ser ut som vanlig exem först, sen blir det typ inflammerat, spricker upp med vätska och kliar 10 ggr värre. Läkarna säger att jag bara ska smörja med receptfri kortison
Dagens BM-besök
Vecka: 30+0
SF-mått: 31
Fosterläge: rörligt
Fosterljud: 136 - 140
Vikt: +3 sen inskrivning
Någon annan som börjat fundera på förlossningen? Jag har suttit flera dagar nu och funderat på hur det kommer gå den här gången. Kommer det att börja av sig själv? Hinner vi till BB? Kommer allt gå bra tänk om det är något fel på henne när hon kommer ut? Tänk om jag blir snittad?
Vissa dagar vill jag bara åka in till förlossningen och föda för att allt ska vara över och nästa dag är jag livrädd och skulle aldrig vilja åka in till förlossningen.
Någon annan som börjat fundera på förlossningen? Jag har suttit flera dagar nu och funderat på hur det kommer gå den här gången. Kommer det att börja av sig själv? Hinner vi till BB? Kommer allt gå bra tänk om det är något fel på henne när hon kommer ut? Tänk om jag blir snittad?
Vissa dagar vill jag bara åka in till förlossningen och föda för att allt ska vara över och nästa dag är jag livrädd och skulle aldrig vilja åka in till förlossningen.
Har inte heller tänkt så inför tidigare förlossningar, skönt att höra att det inte bara är jag som är nojjig!
Har ni mycket sammandragningar? Jag har börjat få mycket senaste veckan, vissa mer smärtsamma än andra. Minns inte att jag hade det så tidigt förut men man glömmer ju snabbt..
Har inte heller tänkt så inför tidigare förlossningar, skönt att höra att det inte bara är jag som är nojjig!
Har ni mycket sammandragningar? Jag har börjat få mycket senaste veckan, vissa mer smärtsamma än andra. Minns inte att jag hade det så tidigt förut men man glömmer ju snabbt..
BM-besök idag, v29+5.
Blodtryck: 140/80 (lägre än vid inskrivning)
Blodvärde: 125 (ökat från 113 på två veckor)
Hjärtljud: drygt 140
Blodsocker: 4,7
Magmått: 28,5
Det där med magmåttet har jag lite dålig koll på. Sist låg det mitt på "normalkurvan", men hon sa att jag växer som jag ska iaf.
Apropå att jag är väldigt svullen om benen (hade märken i benen flera timmar efter att jag lagt upp dem på en stol igår) sa hon att jag ska sänka ner mig i vatten. Bada i badkar, pool, sjö, hav. Vattnet runt kroppen hjälper mot svullnaden i kroppen. Bra ordination eftersom jag älskar att bada. Mindre kul att jag blir av med min BM efter sommaren, har haft samma i 17 år men nu ska hon byta tjänst... :(