• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Katta1
    albastro skrev 2014-07-13 15:42:23 följande:

Jag har fått extremt mycket på brösten nu under graviditeten. Kliar så man blir tokig. Ser ut som vanlig exem först, sen blir det typ inflammerat, spricker upp med vätska och kliar 10 ggr värre. Läkarna säger att jag bara ska smörja med receptfri kortison

Okej, lät ju mindre kul.
    Hoppas det blir bättre. Min klåda har blivit bättre nu.
  • Katta1
    albastro skrev 2014-07-01 15:06:19 följande:

Dagens BM-besök
    Vecka: 30+0
    SF-mått: 31
    Fosterläge: rörligt
    Fosterljud: 136 - 140
    Vikt: +3 sen inskrivning

Okej,
    Dagens BM-besök för mig:
    Vecka 30+1
    SF-mått: 30
    Fosterljud: 140

• thefee

Någon annan som börjat fundera på förlossningen? Jag har suttit flera dagar nu och funderat på hur det kommer gå den här gången. Kommer det att börja av sig själv? Hinner vi till BB? Kommer allt gå bra tänk om det är något fel på henne när hon kommer ut? Tänk om jag blir snittad?
    Vissa dagar vill jag bara åka in till förlossningen och föda för att allt ska vara över och nästa dag är jag livrädd och skulle aldrig vilja åka in till förlossningen.

• Neithotep
    thefee skrev 2014-07-16 21:47:34 följande:

Någon annan som börjat fundera på förlossningen? Jag har suttit flera dagar nu och funderat på hur det kommer gå den här gången. Kommer det att börja av sig själv? Hinner vi till BB? Kommer allt gå bra tänk om det är något fel på henne när hon kommer ut? Tänk om jag blir snittad?

Vissa dagar vill jag bara åka in till förlossningen och föda för att allt ska vara över och nästa dag är jag livrädd och skulle aldrig vilja åka in till förlossningen.

Har också liknande funderingar, tänk om navelsträngen är runt halsen eller något annat händer under förlossningen.. Vill helst ha det överstökat men är bara i v. 34 än :-P.
  • ThizIzHer
    thefee skrev 2014-07-16 21:47:34 följande:

Jag har börjat tänka en del på förlossningen. Lite orolig över att inte hinna till förlossningen dels för att vi har flyttat till en stad längre från sjukhuset plus att mina två tidigare förlossningar har gått relativt fort efter att värkarna har börjat.
  • thefee
    Neithotep skrev 2014-07-17 16:47:01 följande:
    Har också liknande funderingar, tänk om navelsträngen är runt halsen eller något annat händer under förlossningen.. Vill helst ha det överstökat men är bara i v. 34 än :-P.
    Ja herregud den där navelsträngen! Sitter med dom värsta tankarna om att den kommer lossna från moderkakan eller sitta på helt fel ställe och lossna när bebisen kommer ut.
    Varför hade man inga sådana tankar vid första förlossningen? Ne usch tur att jag inte har planerat att skaffa fler barn efter den här förlossningen så slipper man alla dom hemska tankarna ;) Bara man klarar den här förlossningen vill säga.
  • thefee
    ThizIzHer skrev 2014-07-17 18:40:58 följande:
    Jag har börjat tänka en del på förlossningen. Lite orolig över att inte hinna till förlossningen dels för att vi har flyttat till en stad längre från sjukhuset plus att mina två tidigare förlossningar har gått relativt fort efter att värkarna har börjat.
    Har samma sak i tankarna. BB som fanns i vår stad stängde nu i sommar och därför måste vi åka till ett som ligger ca 40 minuters bilfärd bort. Kan ju hända att det går snabbare om man har värkar och mannen är stressad ;) men blev ju igångsatt förra gången och hade då en snabb förlossning på 4,5 timme så har ingen aning hur det blir om förlossningen kommer igång av sig själv. När ska man åka in då?
  • Neithotep

Har inte heller tänkt så inför tidigare förlossningar, skönt att höra att det inte bara är jag som är nojjig!

Har ni mycket sammandragningar? Jag har börjat få mycket senaste veckan, vissa mer smärtsamma än andra. Minns inte att jag hade det så tidigt förut men man glömmer ju snabbt..

• thefee
    Neithotep skrev 2014-07-17 20:37:03 följande:

Har inte heller tänkt så inför tidigare förlossningar, skönt att höra att det inte bara är jag som är nojjig!

Har ni mycket sammandragningar? Jag har börjat få mycket senaste veckan, vissa mer smärtsamma än andra. Minns inte att jag hade det så tidigt förut men man glömmer ju snabbt..

Jag har mycket sammandragningar. Inga som gör ont men som känns obehagliga när magen blir så spänd och hård. Har haft sammandragningar länge redan tror dom började redan runt v.20 så man kände att magen blev hård vid ansträngning. Nu krävs det väldigt lite innan jag får sammandragningar. Hade inga alls vad jag minns med första graviditeten innan förlossningen satte igång.
  • emjh

BM-besök idag, v29+5. 

Blodtryck: 140/80 (lägre än vid inskrivning)
    Blodvärde: 125 (ökat från 113 på två veckor)
    Hjärtljud: drygt 140
    Blodsocker: 4,7
    Magmått: 28,5

Det där med magmåttet har jag lite dålig koll på. Sist låg det mitt på "normalkurvan", men hon sa att jag växer som jag ska iaf. 

Apropå att jag är väldigt svullen om benen (hade märken i benen flera timmar efter att jag lagt upp dem på en stol igår) sa hon att jag ska sänka ner mig i vatten. Bada i badkar, pool, sjö, hav. Vattnet runt kroppen hjälper mot svullnaden i kroppen. Bra ordination eftersom jag älskar att bada. Mindre kul att jag blir av med min BM efter sommaren, har haft samma i 17 år men nu ska hon byta tjänst... :(

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014