• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Katta1

Hej,
    Jag tänkte säga att jag har läst på och hört mig för och förstått att om det är levern som är påverkad så ska det klia på helt andra ställen och man påverkas på ett helt annat sätt än mig så jag känner mig ganska lugn med det.

En annan sak: Har ni drömt skumma drömmar på siståne kopplat till graviditeten?
    Jag drömde senast inatt bland annat att mina äggstockar och äggledare var av plast och att de plötsligt åkte ut och jag tänkte kasta dem i papperskorgen som att det var det mest naturliga som fanns. Drömde också att jag fortfarande inte var helt säker på om det verkligen var någonting där inne men att det mesta ändå pekade på att det var det. Hehe

• Katta1
    Mittnamnärsandra skrev 2014-06-16 10:39:19 följande:
    Jag har drömt massa drömmar om att bebisen dör. De är hemskt, kan va ledsen en hel dag efter såna drömmar..

Usch, det lät inte kul.
    Samtidigt kanske man behöver det här för att bearbeta?
    Jag har även drömt att jag har ätit sådant som jag inte får och mått dåligt över det dagen efter.
    Häromdagen drömde jag att bebisen plötsligt öppnade sina ögon och det är ju det som den förväntas göra den här veckan också (är i vecka 27 nu). Ja, intressant hur hjärnan fungerar iallafall..
  • Mittnamnärsandra

Nej de är lite jobbigt. De är olika drömmar, olika situationer också. Fy. Kommer va livrädd sen när bäbis kommer.

En annan sak, jag har börjat blivit så förskräckligt trött igen. Me. När jag sover en stund och vaknar så mår jag som en påse skit. Huvudvärk, ledsen, irriterad. Nån mer som får så?

• Katta1
    Mittnamnärsandra skrev 2014-06-16 16:45:12 följande:
    Nej de är lite jobbigt. De är olika drömmar, olika situationer också. Fy. Kommer va livrädd sen när bäbis kommer.

En annan sak, jag har börjat blivit så förskräckligt trött igen. Me. När jag sover en stund och vaknar så mår jag som en påse skit. Huvudvärk, ledsen, irriterad. Nån mer som får så?

Förstår det. Ja, nojig kommer man nog vara men det är väl ett sätt att knyta an också antar jag, att man är lite orolig. Bara det inte går till överdrift. Försöker att lugna mig själv i olika situationer och övertyga mig om att bebisen är tåligare än vad man egentligen förstår.

Jag har börjat känna mig mer trött på siståne också, särskilt på kvällen. Orkar inte vara uppe lika länge som förr. Inte så ledsen men lätt irriterad har jag varit. Kan störa mig på allt möjligt. Försöker att lugna mig själv även där och tänka att det har med hormoner att göra.  
  • Mittnamnärsandra

Katta1, fy va drygt de är att man förändras så mycket!! Har drömt massa konstigt om min sambo också, att han lämnar mig o barnet och att han är otrogen och börjar dra hemifrån o festar osv.. Känns ju mindre kul!

• Katta1
    Mittnamnärsandra skrev 2014-06-17 11:01:38 följande:
    Katta1, fy va drygt de är att man förändras så mycket!! Har drömt massa konstigt om min sambo också, att han lämnar mig o barnet och att han är otrogen och börjar dra hemifrån o festar osv.. Känns ju mindre kul!

jo, man bilr väl mer känslig helt enkelt. Jag har inte drömt mardrömmar gällande min man ännu..
  • Firran
    Mittnamnärsandra skrev 2014-06-16 16:45:12 följande:

jag är så sjukt trött... =/ har en pigg period mitt på dagen men på morgonen och på kvällen är jag sååå trött : / funderar på att lägga mig redan nu ... 
    jag har visserligen ett blodvärde på 98.... men det med tröttheten verkar kunna gå upp och ner ändå.... så tråkigt att vara sjukligt trött tycker jag =( man känner sig som världens tråkigaste person 
  • thefee
    Firran skrev 2014-06-17 19:06:04 följande:
    jag är så sjukt trött... =/ har en pigg period mitt på dagen men på morgonen och på kvällen är jag sååå trött : / funderar på att lägga mig redan nu ... 
    jag har visserligen ett blodvärde på 98.... men det med tröttheten verkar kunna gå upp och ner ändå.... så tråkigt att vara sjukligt trött tycker jag =( man känner sig som världens tråkigaste person 
    Här är en till som är jätte trött! Hade ett hb på 105 vid förra besöket hos bm och nästa vecka är det dags igen. Har under tiden käkat järntabletter (inte varje dag då jag glömmer bort dom ibland) som jag hoppas gett lite resultat iaf. Dom har iaf inte påverkat magen så mycket vilket jag är väldigt tacksam över. Men tycker jag känt mig ännu tröttare efter att ha börjat käka dom?
    Har även fått hemsk foglossning/ryggont dom senaste dagarna. Har provat med värkmedicin men tycker inte att det hjälper men ska försöka hålla ut denna vecka och sen se vad bm säger om inte ryggen blivit bättre efter tre dagar ledigt nu till helgen. Kan hända att hon vill sjukskriva mig fast jag bara har ca 3 veckor jobb kvar innan semester och efter det mammaledigt. Men om inte ryggen blir bättre kommer jag inte klara av att jobba längre trots att jag fått byta bort dom tunga arbetsuppgifterna.
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014