Vi som väntar Septemberbebisar 2014
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar.
Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
Hur mår ni allihopa?
Har funderat idag ifall jag borde ringa bm i morgon för att se ifall dom tycker jag borde komma in på en extra koll har nämligen börjat känna värk framme vid bäckenbenet den senaste veckan vilket känns ganska jobbigt när jag står och går nästan hela dagen i jobbet. Har annars bara haft foglossningsvärk från korsryggen tidigare och nu på senare även ner mot ljumskarna. Har ju haft lite mer sammandragningar i samband med tunga lyft och mer ansträngning. Kan inte säga ifall jag börjat känna något tryck neråt eftersom jag har åderbrock i underlivet som gör att det hela tiden trycker mer eller mindre neråt särskilt när jag stiger upp på morgonen, går på toa och när jag stått långa stunder och haft paus i jobbet och ska stiga upp för att börja jobba igen.
Var ju på vanlig kontroll förra veckan och då var hon nog lite bekymrad över just ryggen och att jag fått mer sammandragningar men jag ville inte ha sjukledigt eftersom vi är så få på jobbet och jag bara har ca 2 veckor kvar att jobba.
Dagens BM-besök
Vecka: 30+0
SF-mått: 31
Fosterläge: rörligt
Fosterljud: 136 - 140
Vikt: +3 sen inskrivning
Någon mer än mig som sätter maten i halsen på siståne? Tycker det fastnar saker i fel strupe allt oftare och jag får hostattacker. Ibland kan det sitta kvar och jag börjar hosta efter att det legat i fel strupe i ca 10 min..
Någon mer än jag som känner ilningar från underluvet ner i framsidan av
låren? Känns som de ilar till o krampar överallt där nere igår var ja
säker pp att barnet skullr trycka sig ur känner mkt tryck neråt. Kan de va så att den börjat
fixera sig redan? :/ mkt obehaglig känsla iaf
Någon mer än jag som känner ilningar från underluvet ner i framsidan av
låren? Känns som de ilar till o krampar överallt där nere igår var ja
säker pp att barnet skullr trycka sig ur känner mkt tryck neråt. Kan de va så att den börjat
fixera sig redan? :/ mkt obehaglig känsla iaf
Hej,
Tänkte bara berätta om hur det gått med mitt utslag och klåda.
Det försvann bara någon vecka efter att jag skrev inlägget men har nu kommit tillbaka, dock i mycket mindre omfattning än innan. Kan inte hitta någon annan faktor som bidragit än solen.
Någon annan som reagerar på solen?
Har hört att vissa gravida får exem av solen som kliar inget som jag själv råkat ut för själv men känner nog dom som har gjort det. Eller som börjat få efter graviditeten.
Jag har fått extremt mycket på brösten nu under graviditeten. Kliar så man blir tokig. Ser ut som vanlig exem först, sen blir det typ inflammerat, spricker upp med vätska och kliar 10 ggr värre. Läkarna säger att jag bara ska smörja med receptfri kortison
Någon annan som har blivit eller varit dålig i magen? Hade lite ont i magen igår på dagen men inget jag funderade mer på utan tänkte att jag nog ansträngt mig för mycket trots att vi inte gjort nånting k helgen. På kvällen en stund innan jag skulle gå och lägga mig gick jag på toa och helt utan förvarning så bokstavligen rann det ur mig. (Ursäktar äckelfaktorn). Blev såklart chockad men gick och satte mig i soffan en stund och funderade ifall jag ätit något ovanligt. Tog några minuter så var de dags för toa igen och samma visa igen. Gick efteråt i säng och tänkte att det nog är bättre idag. Men nej har hunnit vara två gånger på toa redan med samma visa som igår. Vet inte om jag vågar lämna hemmet idag om jag måste på toa helt plötsligt igen. Vad tror ni det beror på? Läste att man kan tömma magen innan förlossning men är ju bara i vecka 30+2 så det känns lite långt borta med förlossning än. Läste också att om bebisen sparkar mycket så kan tarmarna bli överaktiva och då får man lös mage. Kanske är något sånt?
Har hört att vissa gravida får exem av solen som kliar inget som jag själv råkat ut för själv men känner nog dom som har gjort det. Eller som börjat få efter graviditeten.